Mate Rimac pěkně setřel ostrá SUV. Jeho slova by měli slyšet všichni nadšenci

49 komentářů

Zelí
4. prosince • 10:32

Pokud by porsche vyrábělo jen 911, tak by zbankrotovali už před dvaceti lety. Od jistého bankrotu je zachránil pan Piech tím, že jim VW vyrábělo v Bratislavě SUV. Bez něj by už porsche skončilo. Takže Rimac, který vydělává na výrobě komponent pro automotiv a jako vedlejšák si pro svou radost vyrábí elektrický supersport není v této věci nestranný. Je to jeho osobní pohled.

Pepa
3. prosince • 18:39

Jsem rád,že si můžu koupit jaké auto potřebuju a nepotřebuju si kupovat auto , které potřebuje někdo prodat

Kuk Vykuk
2. prosince • 10:56

Ale důchodci, tlustoprdi, lenoši, kadeřnice a blbci nic jiněho než závodní almary nechtějí. Kdo chce kam pomožme mu tam. :-DB-]

stealth01
2. prosince • 17:05

Možná by to chtělo je posílat rovnou do vězení nebo bičovat někde na náměstí. Co si to sakra dovolují si koupit něco jiného, než chceš / obdivuješ ty, že? ;-)

WP
2. prosince • 12:27

Ty máš tak jednoduchý svět, že by jsi musel s podobným názorem skoupit všechna SUV světa;-)

Sophia Gray
2. prosince • 8:43

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka pro dоspělé, kteří сhtějí najít sехuálníhо pаrtnеrа

WP
2. prosince • 8:41

Podle diskuze došlo zřejmě k nepochopení sdělení. Rimac nezavrhuje výkonná SUV jako taková, jen doporučuje těm, kteří je kritizují, aby místo pindání koupili sami např. Lotus.

stealth01
2. prosince • 17:03

Asi se ani nedivíš, že došlo k nepochopení... To je tady zcela normální... ;-)

kolkyno
1. prosince • 17:31

Presne ja by som ten Exige. Konecne niekto s normalnym uvazovanim.

stealth01
1. prosince • 20:10

Má naprostou pravdu. Rodina se čtyřmi dětmi nepotřebuje nic jiného, než Exige.

Quebe
1. prosince • 21:36

Ale jen dokud je třeba tahat kočár. Pak se dá i Ariel Atom.

mpolan
1. prosince • 16:54

Inu, když někdo postavil svůj byznys na elektrických hypersportech, asi sotva bude chválit SUV. Na tom není nic divného. Vždyť by tím řekl "naše auta nekupujte, protože jsou naprosto mimo".

bzzz
1. prosince • 15:43

Jak je clanek napsany neni jednoznacne, jestli se Rimac vymezuje proti ostrym SUV obecne nebo jen proti 'aristokratickym' ostrym SUV. Na druhou stranu kolik majitelu supersportu (resp supervykonnych aut a jak casto) vyuziva jejich sportovni potencial? Ono se to mluvi, kdyz je znacka v kurzu a nepotrebuje zakaznikum 'podlezat'.

Pg
1. prosince • 13:25

Pracuji v autech jiz dlouho. A je to psychologie. Lip se jim nastupuje, pocit bezpeci atd.

stealth01
2. prosince • 17:02

Ano, líp se nastupuje a máte pocit bezpečí. Ale proč psychologie?

TU-144
1. prosince • 14:09

Někdo z americké automobilky se vyjádřil, že v nastávající dekádě očekávají opět zájem o nízké vozy. Důvod je ten, že mladá generace nechce jezdit tím, čím jezdili jejich rodiče. :-D

Twan
1. prosince • 13:13

Má pravdu, absolutně nechápu proč se to tak rozmohlo ten mor...už ty první byli ve všech ohledech horší, než tehdejší, řekněme, kombík, nebo jiná alternativa. Nepohodlné, na silnici nebezpečné (to platí dodnes), v terénu na nic, spotřeba vyšší...co k tomu ty lidi táhne nechápu.

Pete
1. prosince • 14:27

Jezdim x6, 30000km ročně. Pohodlný nástup, výstup, nákupy do kufru, projedu bez nervu polní cestou (reálně používám), dobře z toho vidím, pohodlí, spousta místa v první radě. Dlouhodobá spotřeba kolem 8l /100km. Mohl bych si vzít 540, bylo by s ni trochu více radosti ale méně pohodlí a v lehkém terénu bych musel být výrazně opatrnější. Pro mně je X6 velmi dobrá a racionální volba. Klidně si jezděte kombikem ale nechte ostatní žít.

stealth01
2. prosince • 17:08

Bohužel nenechají žít. Oni mají recept na nej auto a pokud si někdo koupí něco podle své volby a potřeb a neshoduje se to s jejich jednoduchým pohledem na svět aut, tak řeší a řeší a nejraději by byli, kdybys dostal od nich seznam povolených aut k nákupu. Dokud je to jen hloupost a neznalost, pak je to OK. Až to přejde ve fyzické napadání na silnicích a nedejbože podpalování v ulicích, přestane to být sranda...

WP
2. prosince • 9:22

Ještě jsem nejel novou generací X6, ale ty předchozí nikdy neuměly odfiltrovat nerovnosti vozovky tak jako F či G řada 5er. Ostatní argumenty jsou jasné. Obzvlášť s M Paketem se nedá pomalu ani sjet na krajnici.

Twan
2. prosince • 2:02

Nepochybuji že X6 je pohodlná, pochybuji o spotřebě (8 to fakt nebere nebo jezdíte ecorally). A už jste jel v té 540 na delší trase? Opravdu je podvozek porovnatelný? A v lehkém terénu opatrnější být nemusíte, ty 3 centymetry navíc jsou asi jako paket na špatné cesty u Octavie, je to psychologická berlička protože tam kde by byli využitelné dávno vysíte kvůli pneumatikách které na tom máte. A opravdu nikomu do výběru nekecám, jen mě serou lidi co si vymýšlejí obhajobu pro tyhle nechutnosti. JE TO PROSTĚ ZBYTEČNÝ AUTO! A nikdo mně nikdy nepřesvědčí o opaku. Je prostě Range Rover, Géčko a pak tuna balastu, a pak kombi. To mezi je nepovedený zbytečný výplod marketingu který se ani nesnaží dosáhnout kvalit jmenovaných. Hlavně že to má 2,5 tuny a odsere to ten protijedoucí, to je jediný argument který nikdo nechce říkat. Ale vede to k tomu, že idioti zabíjí ostatní za úplatu (ono je to samozřejmě dražší). A bohužel jen idiot si to koupí a pak vymýšlí "racionální" kecy kolem...

Pete
4. prosince • 17:11

Každý výrobek je kompromis vlastností. Mně zrovna X6 vyhovuje. A nezmnění te to i když budete psát capslockem celé odstavce a doplníte je 5ti řádky vykřičníků.

smudliky budliky
4. prosince • 9:24

OK, tak se na SUV podivame prakticky. Mluvim za sebe. Chci velke, pohodlne, tiche auto. Uz nejsem zadny mladoch, nepotrebuju sportovnost, ani me nezajima, chci pohodlny kriznik na dlouhe cesty, cim luxusnejsi, tim lepsi. Mimochodem, toto je realna situace.Uvazuju o novem Mercedesu S, az prijde. Vim, ze jizda v nem je spickova. Urcite se mi bude libit. Klidne bych si ho koupil - v prodlouzene verzi (v nove generaci uz se kratka stejne asi nebude nabizet). ALE - obcas potrebuju privezt 4-5 kufru z letiste. Obcas (dost casto) chci prevezt svoje silnici kolo. Mam ho snad davat na nejaky drzak na kouli - to se k takovemu auto ani nehodi, navic nechci kvalitni kolo vystavit zivlum.Takze co mi zbyva? Ano, spravne, GLS. SUV je pro me mnohem praktictejsi nez sedan. A takhle uvazuje cim dal tim vic lidi. A proto kategorie sedanu postupne umira a SUV se prosazuji.Reknete, kup si kombi. Tak vam reknu, ze nevim o jedinem kombi, ktere by splnovalo moje pozadavky. BMW 5, Mercedes E jsou vzadu moc male. Potrebuju prostor na nohy na i zadnich lavicich. Ono se rekne, ze vsadu sedi seti - ale moje dcera (14) je mnohem vyssi nez treba moje manzelka. Chci i vzadu super prostor. To mi evropske kombiky opravdu nedavaji. Paradoxne by mi prostorove pozadavky vzadu asi nejlip splnil superb kombi, je to dobre auto, ale chci rekneme neco luxusnejsiho. A to vam pak povidam, ze mi nic jineho nez velke SUV nezbyde, v tomto pripade GLS.

stealth01
2. prosince • 17:01

X6 v naftě bych tipl na 6-8 max. Nevím, jak ostatní motorizace, ale v příbuzné X5M jsem jezdil za 12,5 a to jsem nejel jako s hnojem.

pekr
3. prosince • 9:02

Mam X5 40d na 8 se nedostanete ani pri eko jizde. Se zahratym motorem pri eko defenzivni jizde (opravdu pomalu bez jakekoliv akcelerace - zkousel jsem opravdu co bude min spotreba s pneu nahustenymy na 2,7 šíře 255mm (tedy uzke)) jsem doahl nejnizsi spotreby 6,6. Usek byl dlouhy 25 km. Realna jizda - jen okresky do 100km/h s mirnou akceleraci je 8,6. Normalni jizda leto cca 9. Dalnice D1 Brno-Praha 130 km/h (GPS rychlost max) 9,9. 160 km/h 11,6 (usek 20 km). Auto ma pravidelny znackovy servis (mimochodem BMW se hezky kazi).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pete
4. prosince • 17:14

X6 3.0 reálně skutečně kolem 8.5l v příměstském provozu. Upřímně mi je to jedno, ale je to tak.

Kuk Vykuk
2. prosince • 11:05

Reálná průměrná spotřeba X6 v dehtu je 10 litrů a v benzínu přes 12 litrů. Takže jenom hezky kecy. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1099-X6... ...

Pete
4. prosince • 17:09

Vzhledem k tomu, že s ní jezdím, tak si trvdím, že znám svou reálnou spotřebu a ta je kolem 8.6l /100

stealth01
2. prosince • 17:00

Spritmonitor je nesmysl, totální nesmysl. S SQ7 se prý jezdí za 11-14... Jako abych měl 14 litrů, to bych snad musel jezdit jen 1-2-3 a zpět a vytáčet motor na max. Dlouhodobě SQ7 ne jen u mě, ale u většiny jezdí za 8-10 podle řidiče. Rozdíl v desítkách procent proti realitě...

mpolan
1. prosince • 16:51

Dobře z toho vidím... V době rostoucí popularity SUV a s množstvím dodávek na silnicích tahle výhoda poněkud vymizela.

Jakub
2. prosince • 7:19

To není jen o tom, že vidíš přes ostatní auta, ale prostě jsi výš = víc vidíš přes horizonty, značky a jiné kraviny, které u silnic jsou. Třeba u nás je při výjezdu ze vsi vedle most se zábradlím. Ze sedanu jsem koukal skrz = občas strčil čumák docesty, když něco jelo. Teď z MPV prostě vidím přes zábrazdlí.

TU-144
1. prosince • 15:09

O tom tahle debata vůbec není, přečíst článek!

.
2. prosince • 12:37

A co si tak přečíst po sobě? 13.07.

Dinar
2. prosince • 7:33

Ano, článek o tom není, bohužel debata právě jen o tom, přečíst debatu!

tragac
1. prosince • 14:07

Mě zase není jasné, co na této kategorii kdo nechápe. Její obliba mezi uživateli roste, takže evidentně o ni zájem je a bláboly o tom, že to víc žere, hůř jede, je to nepohodlné...? Některá benzínová auta žerou víc než jiné vozy s dieslovým motorem a naopak, některá malá auta žerou víc než jejich větší ekvivalenty a naopak, silnější auto může mít nižší spotřebu než podobné slabší. Jestli někdo paušalizuje vlastnosti kategorie SUV a porovnává to s vlastnostmi jiné kategorie aut, tak je u mě pitomec. Pokud si někdo chce pořídit vůz typu SUV a je pro něj v daném konkrétním případě např. spotřeba přijatelná, tak nevidím důvod, proč bych měl srovnávat se spotřebou jiné kategorie auta, jen abych došel k závěru, že můžu mít o litr nižší spotřebu. :-D

Tom
1. prosince • 13:57

každého věc, naštěstí už se nekádruje B-]

Joe Doe
1. prosince • 19:50

Kadrove oddelenia sa premenovali na HR a robia presne to iste. Akurat mam pocit, ze akosi nedokazu odfiltrovat idiotov od dobre platenych miest, pretoze len idiot si moze mysliet, ze SUV je do mesta idealne auto. A ten dobre plateny post mu dava moznost svoju idiociu realizovat.

Xixao
2. prosince • 7:29

Jen ze zvedavosti, v cem je suv ve meste horsi? Vetsina z nich je stejne siroka jako klasicke auta, valna vetsina jich je kratsich. Vyhled je mnohem lepsi a mista, vzhledem ke standardizaci parkovacich mist, zaberou stejne jako upadajici kategorie miniaut. Tedy v v cem jsou suv horsi?

bzzz
2. prosince • 12:30

Vetsi svetla vyska (pripadne vice ci mene chraneny spodek) se v rozkopanych mestech, mezi kolejemi mhd, nastupnimi ostruvky, zpomalovacimi pasy apod taky hodi.

WP
2. prosince • 9:23

Jsou dvě věci:- výhled
- přehlednost karoserieA možná je o něco lepší výhled, ale mnohem horší přehled o rozích kartel.

Jig
1. prosince • 12:40

"Podle něj není výkonné SUV relevantním sportovním vozem a ve skutečnosti takové auto reálně nikdo nepotřebuje"... Ono ani Rimac reálně nikdo nepotřebuje.

TU-144
1. prosince • 13:07

Když jdeš po jízdních vlastnostech, tzn. hmotnému bodu, hmotnosti a jdeš po časech na okruzích, pak přesně Rimac potřebuješ. Zdivočelý panelák není třeba.

Xixao
2. prosince • 7:24

Hmotny bod je predpokladam teziste v prekladu :-D

Nojono
4. prosince • 23:53

U Boženky je to rosný bod

Jig
1. prosince • 14:02

… a proto jsou prodeje zdivočelých paneláků o tolik nižší než než Rimacu. (sarkasmus) Nikdo se nepře o to, že vysoké auto je sportovní. Narážel jsem na to, co kdo potřebuje resp. chce.

tragac
1. prosince • 13:53

Mno... Když jdeš po jízdních vlastnostech, tzn. hmotnému bodu, hmotnosti a jdeš po časech na okruzích v kategorii SUV, pak "zdivočelý panelák" potřebuješ. Jde jen o to co kdo chce

stealth01
5. prosince • 7:28

Kvalitní SUV (premiovky) mají jízdní vlastnosti vysoko nad průměrem dovedností a pudem sebezáchovy většiny řidičů.

Tomas Fuk
4. prosince • 22:22

No pokud si někdo kupuje auto proto, aby si honil...ego někde na okruhu, tak možná SUV nepotřebuje. Ale v běžném provozu všeho druhu, od rozbitých okrese, v zimě se závějemi až po dálkové přesuny je hot SUV s V8 rozhodně lepší a příjemnější kára, než kun.dolap se světlou výškou 7cm, tvrdým podvozkem a místem tak nejvýš pro kufříkový psací stroj.

jozka
1. prosince • 13:35

jj, potvrdi jedenact z deseti hammondu :-)

Doporučujeme

Články odjinud