Mate Rimac pěkně setřel ostrá SUV. Jeho slova by měli slyšet všichni nadšenci

Jig  |  01. 12. 2019 12:40

"Podle něj není výkonné SUV relevantním sportovním vozem a ve skutečnosti takové auto reálně nikdo nepotřebuje"... Ono ani Rimac reálně nikdo nepotřebuje.

Odpovědět  |   | 
TU-144  |  01. 12. 2019 13:07

Když jdeš po jízdních vlastnostech, tzn. hmotnému bodu, hmotnosti a jdeš po časech na okruzích, pak přesně Rimac potřebuješ. Zdivočelý panelák není třeba.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  01. 12. 2019 13:35

jj, potvrdi jedenact z deseti hammondu

Odpovědět  |   | 
tragac  |  01. 12. 2019 13:53

Mno... Když jdeš po jízdních vlastnostech, tzn. hmotnému bodu, hmotnosti a jdeš po časech na okruzích v kategorii SUV, pak "zdivočelý panelák" potřebuješ. Jde jen o to co kdo chce

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  04. 12. 2019 22:22

No pokud si někdo kupuje auto proto, aby si honil...ego někde na okruhu, tak možná SUV nepotřebuje. Ale v běžném provozu všeho druhu, od rozbitých okrese, v zimě se závějemi až po dálkové přesuny je hot SUV s V8 rozhodně lepší a příjemnější kára, než kun.dolap se světlou výškou 7cm, tvrdým podvozkem a místem tak nejvýš pro kufříkový psací stroj.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 12. 2019 07:28

Kvalitní SUV (premiovky) mají jízdní vlastnosti vysoko nad průměrem dovedností a pudem sebezáchovy většiny řidičů.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  01. 12. 2019 14:02

… a proto jsou prodeje zdivočelých paneláků o tolik nižší než než Rimacu. (sarkasmus) Nikdo se nepře o to, že vysoké auto je sportovní. Narážel jsem na to, co kdo potřebuje resp. chce.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  02. 12. 2019 07:24

Hmotny bod je predpokladam teziste v prekladu

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  04. 12. 2019 23:53

U Boženky je to rosný bod

Odpovědět  |   | 
Twan  |  01. 12. 2019 13:13

Má pravdu, absolutně nechápu proč se to tak rozmohlo ten mor...už ty první byli ve všech ohledech horší, než tehdejší, řekněme, kombík, nebo jiná alternativa. Nepohodlné, na silnici nebezpečné (to platí dodnes), v terénu na nic, spotřeba vyšší...co k tomu ty lidi táhne nechápu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 12. 2019 13:57

každého věc, naštěstí už se nekádruje

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 12. 2019 19:50

Kadrove oddelenia sa premenovali na HR a robia presne to iste.

Akurat mam pocit, ze akosi nedokazu odfiltrovat idiotov od dobre platenych miest, pretoze len idiot si moze mysliet, ze SUV je do mesta idealne auto. A ten dobre plateny post mu dava moznost svoju idiociu realizovat.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  02. 12. 2019 07:29

Jen ze zvedavosti, v cem je suv ve meste horsi? Vetsina z nich je stejne siroka jako klasicke auta, valna vetsina jich je kratsich. Vyhled je mnohem lepsi a mista, vzhledem ke standardizaci parkovacich mist, zaberou stejne jako upadajici kategorie miniaut. Tedy v v cem jsou suv horsi?

Odpovědět  |   | 
WP  |  02. 12. 2019 09:23

Jsou dvě věci:

- výhled
- přehlednost karoserie

A možná je o něco lepší výhled, ale mnohem horší přehled o rozích kartel.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 12. 2019 12:30

Vetsi svetla vyska (pripadne vice ci mene chraneny spodek) se v rozkopanych mestech, mezi kolejemi mhd, nastupnimi ostruvky, zpomalovacimi pasy apod taky hodi.

Odpovědět  |   | 
tragac  |  01. 12. 2019 14:07

Mě zase není jasné, co na této kategorii kdo nechápe. Její obliba mezi uživateli roste, takže evidentně o ni zájem je a bláboly o tom, že to víc žere, hůř jede, je to nepohodlné...? Některá benzínová auta žerou víc než jiné vozy s dieslovým motorem a naopak, některá malá auta žerou víc než jejich větší ekvivalenty a naopak, silnější auto může mít nižší spotřebu než podobné slabší. Jestli někdo paušalizuje vlastnosti kategorie SUV a porovnává to s vlastnostmi jiné kategorie aut, tak je u mě pitomec. Pokud si někdo chce pořídit vůz typu SUV a je pro něj v daném konkrétním případě např. spotřeba přijatelná, tak nevidím důvod, proč bych měl srovnávat se spotřebou jiné kategorie auta, jen abych došel k závěru, že můžu mít o litr nižší spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  01. 12. 2019 14:27

Jezdim x6, 30000km ročně. Pohodlný nástup, výstup, nákupy do kufru, projedu bez nervu polní cestou (reálně používám), dobře z toho vidím, pohodlí, spousta místa v první radě. Dlouhodobá spotřeba kolem 8l /100km. Mohl bych si vzít 540, bylo by s ni trochu více radosti ale méně pohodlí a v lehkém terénu bych musel být výrazně opatrnější. Pro mně je X6 velmi dobrá a racionální volba. Klidně si jezděte kombikem ale nechte ostatní žít.

Odpovědět  |   | 
TU-144  |  01. 12. 2019 15:09

O tom tahle debata vůbec není, přečíst článek!

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  02. 12. 2019 07:33

Ano, článek o tom není, bohužel debata právě jen o tom, přečíst debatu!

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 12. 2019 12:37

A co si tak přečíst po sobě? 13.07.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 12. 2019 16:51

Dobře z toho vidím... V době rostoucí popularity SUV a s množstvím dodávek na silnicích tahle výhoda poněkud vymizela.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  02. 12. 2019 07:19

To není jen o tom, že vidíš přes ostatní auta, ale prostě jsi výš = víc vidíš přes horizonty, značky a jiné kraviny, které u silnic jsou. Třeba u nás je při výjezdu ze vsi vedle most se zábradlím. Ze sedanu jsem koukal skrz = občas strčil čumák docesty, když něco jelo. Teď z MPV prostě vidím přes zábrazdlí.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  02. 12. 2019 02:02

Nepochybuji že X6 je pohodlná, pochybuji o spotřebě (8 to fakt nebere nebo jezdíte ecorally). A už jste jel v té 540 na delší trase? Opravdu je podvozek porovnatelný? A v lehkém terénu opatrnější být nemusíte, ty 3 centymetry navíc jsou asi jako paket na špatné cesty u Octavie, je to psychologická berlička protože tam kde by byli využitelné dávno vysíte kvůli pneumatikách které na tom máte. A opravdu nikomu do výběru nekecám, jen mě serou lidi co si vymýšlejí obhajobu pro tyhle nechutnosti. JE TO PROSTĚ ZBYTEČNÝ AUTO! A nikdo mně nikdy nepřesvědčí o opaku. Je prostě Range Rover, Géčko a pak tuna balastu, a pak kombi. To mezi je nepovedený zbytečný výplod marketingu který se ani nesnaží dosáhnout kvalit jmenovaných. Hlavně že to má 2,5 tuny a odsere to ten protijedoucí, to je jediný argument který nikdo nechce říkat. Ale vede to k tomu, že idioti zabíjí ostatní za úplatu (ono je to samozřejmě dražší). A bohužel jen idiot si to koupí a pak vymýšlí "racionální" kecy kolem...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2019 11:05

Reálná průměrná spotřeba X6 v dehtu je 10 litrů a v benzínu přes 12 litrů. Takže jenom hezky kecy. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1099-X6... ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:00

Spritmonitor je nesmysl, totální nesmysl. S SQ7 se prý jezdí za 11-14... Jako abych měl 14 litrů, to bych snad musel jezdit jen 1-2-3 a zpět a vytáčet motor na max. Dlouhodobě SQ7 ne jen u mě, ale u většiny jezdí za 8-10 podle řidiče. Rozdíl v desítkách procent proti realitě...

Odpovědět  |   | 
Pete  |  04. 12. 2019 17:09

Vzhledem k tomu, že s ní jezdím, tak si trvdím, že znám svou reálnou spotřebu a ta je kolem 8.6l /100

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:01

X6 v naftě bych tipl na 6-8 max. Nevím, jak ostatní motorizace, ale v příbuzné X5M jsem jezdil za 12,5 a to jsem nejel jako s hnojem.

Odpovědět  |   | 
pekr  |  03. 12. 2019 09:02

Mam X5 40d na 8 se nedostanete ani pri eko jizde. Se zahratym motorem pri eko defenzivni jizde (opravdu pomalu bez jakekoliv akcelerace - zkousel jsem opravdu co bude min spotreba s pneu nahustenymy na 2,7 šíře 255mm (tedy uzke)) jsem doahl nejnizsi spotreby 6,6. Usek byl dlouhy 25 km. Realna jizda - jen okresky do 100km/h s mirnou akceleraci je 8,6. Normalni jizda leto cca 9. Dalnice D1 Brno-Praha 130 km/h (GPS rychlost max) 9,9. 160 km/h 11,6 (usek 20 km). Auto ma pravidelny znackovy servis (mimochodem BMW se hezky kazi).

Odpovědět  |   | 
Pete  |  04. 12. 2019 17:14

X6 3.0 reálně skutečně kolem 8.5l v příměstském provozu. Upřímně mi je to jedno, ale je to tak.

Odpovědět  |   | 
smudliky budliky  |  04. 12. 2019 09:24

OK, tak se na SUV podivame prakticky. Mluvim za sebe. Chci velke, pohodlne, tiche auto. Uz nejsem zadny mladoch, nepotrebuju sportovnost, ani me nezajima, chci pohodlny kriznik na dlouhe cesty, cim luxusnejsi, tim lepsi. Mimochodem, toto je realna situace.

Uvazuju o novem Mercedesu S, az prijde. Vim, ze jizda v nem je spickova. Urcite se mi bude libit. Klidne bych si ho koupil - v prodlouzene verzi (v nove generaci uz se kratka stejne asi nebude nabizet). ALE - obcas potrebuju privezt 4-5 kufru z letiste. Obcas (dost casto) chci prevezt svoje silnici kolo. Mam ho snad davat na nejaky drzak na kouli - to se k takovemu auto ani nehodi, navic nechci kvalitni kolo vystavit zivlum.

Takze co mi zbyva? Ano, spravne, GLS. SUV je pro me mnohem praktictejsi nez sedan. A takhle uvazuje cim dal tim vic lidi. A proto kategorie sedanu postupne umira a SUV se prosazuji.

Reknete, kup si kombi. Tak vam reknu, ze nevim o jedinem kombi, ktere by splnovalo moje pozadavky. BMW 5, Mercedes E jsou vzadu moc male. Potrebuju prostor na nohy na i zadnich lavicich. Ono se rekne, ze vsadu sedi seti - ale moje dcera (14) je mnohem vyssi nez treba moje manzelka. Chci i vzadu super prostor. To mi evropske kombiky opravdu nedavaji. Paradoxne by mi prostorove pozadavky vzadu asi nejlip splnil superb kombi, je to dobre auto, ale chci rekneme neco luxusnejsiho. A to vam pak povidam, ze mi nic jineho nez velke SUV nezbyde, v tomto pripade GLS.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  04. 12. 2019 17:11

Každý výrobek je kompromis vlastností. Mně zrovna X6 vyhovuje. A nezmnění te to i když budete psát capslockem celé odstavce a doplníte je 5ti řádky vykřičníků.

Odpovědět  |   | 
WP  |  02. 12. 2019 09:22

Ještě jsem nejel novou generací X6, ale ty předchozí nikdy neuměly odfiltrovat nerovnosti vozovky tak jako F či G řada 5er. Ostatní argumenty jsou jasné. Obzvlášť s M Paketem se nedá pomalu ani sjet na krajnici.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:08

Bohužel nenechají žít. Oni mají recept na nej auto a pokud si někdo koupí něco podle své volby a potřeb a neshoduje se to s jejich jednoduchým pohledem na svět aut, tak řeší a řeší a nejraději by byli, kdybys dostal od nich seznam povolených aut k nákupu. Dokud je to jen hloupost a neznalost, pak je to OK. Až to přejde ve fyzické napadání na silnicích a nedejbože podpalování v ulicích, přestane to být sranda...

Odpovědět  |   | 
Pg  |  01. 12. 2019 13:25

Pracuji v autech jiz dlouho. A je to psychologie. Lip se jim nastupuje, pocit bezpeci atd.

Odpovědět  |   | 
TU-144  |  01. 12. 2019 14:09

Někdo z americké automobilky se vyjádřil, že v nastávající dekádě očekávají opět zájem o nízké vozy. Důvod je ten, že mladá generace nechce jezdit tím, čím jezdili jejich rodiče.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:02

Ano, líp se nastupuje a máte pocit bezpečí. Ale proč psychologie?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 12. 2019 15:43

Jak je clanek napsany neni jednoznacne, jestli se Rimac vymezuje proti ostrym SUV obecne nebo jen proti 'aristokratickym' ostrym SUV. Na druhou stranu kolik majitelu supersportu (resp supervykonnych aut a jak casto) vyuziva jejich sportovni potencial? Ono se to mluvi, kdyz je znacka v kurzu a nepotrebuje zakaznikum 'podlezat'.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 12. 2019 16:54

Inu, když někdo postavil svůj byznys na elektrických hypersportech, asi sotva bude chválit SUV. Na tom není nic divného. Vždyť by tím řekl "naše auta nekupujte, protože jsou naprosto mimo".

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  01. 12. 2019 17:31

Presne ja by som ten Exige. Konecne niekto s normalnym uvazovanim.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  01. 12. 2019 20:10

Má naprostou pravdu. Rodina se čtyřmi dětmi nepotřebuje nic jiného, než Exige.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  01. 12. 2019 21:36

Ale jen dokud je třeba tahat kočár. Pak se dá i Ariel Atom.

Odpovědět  |   | 
WP  |  02. 12. 2019 08:41

Podle diskuze došlo zřejmě k nepochopení sdělení. Rimac nezavrhuje výkonná SUV jako taková, jen doporučuje těm, kteří je kritizují, aby místo pindání koupili sami např. Lotus.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:03

Asi se ani nedivíš, že došlo k nepochopení... To je tady zcela normální...

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka pro dоspělé, kteří сhtějí najít sехuálníhо pаrtnеrа

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 12. 2019 10:56

Ale důchodci, tlustoprdi, lenoši, kadeřnice a blbci nic jiněho než závodní almary nechtějí. Kdo chce kam pomožme mu tam.

Odpovědět  |   | 
WP  |  02. 12. 2019 12:27

Ty máš tak jednoduchý svět, že by jsi musel s podobným názorem skoupit všechna SUV světa

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2019 17:05

Možná by to chtělo je posílat rovnou do vězení nebo bičovat někde na náměstí. Co si to sakra dovolují si koupit něco jiného, než chceš / obdivuješ ty, že?

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  03. 12. 2019 18:39

Jsem rád,že si můžu koupit jaké auto potřebuju a nepotřebuju si kupovat auto , které potřebuje někdo prodat

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 12. 2019 10:32

Pokud by porsche vyrábělo jen 911, tak by zbankrotovali už před dvaceti lety. Od jistého bankrotu je zachránil pan Piech tím, že jim VW vyrábělo v Bratislavě SUV. Bez něj by už porsche skončilo. Takže Rimac, který vydělává na výrobě komponent pro automotiv a jako vedlejšák si pro svou radost vyrábí elektrický supersport není v této věci nestranný. Je to jeho osobní pohled.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 103 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A