Podkategorie sportovních SUV se neustále rozrůstá. Některé automobilky však stále vzdorují.
Vlna SUV postupně zasahuje snad všechny automobilky. Postupně se to týká i těch opravdu vytříbených. Zvýšené vozy najdete třeba u značek Rolls-Royce, Bentley a nyní už i u Aston Martin. Čím dál častěji se pak objevuje zajímavá podkategorie super SUV, kterou odstartovalo Lamborghini Urus.
K této kategorii se nyní chystá přihlásit i Ferrari. Oči veřejnosti a médií tak směřují na další potenciální konkurenty tohoto velmi vytříbeného segmentu. Týkat se to může i malosériových výrobců sportovních automobilů, kterým by postavení podobného vozu mohlo výrazně zvednout prodeje.
Jedním takovým je i chorvatský Rimac, výrobce elektrických hypersportů. Magazín Top Gear se při rozhovoru s Matem Rimacem, zakladatelem společnosti, nezapomněl na toto téma zeptat. Odpověď byla jednoznačná: „My sami? Ne. Neuděláme silné SUV. To je jisté.“
Mate nezapomněl zmínit, že podobná rozhodnutí automobilek (stavění silných SUV), je pouze reakcí na trh. Podle něj není výkonné SUV relevantním sportovním vozem a ve skutečnosti takové auto reálně nikdo nepotřebuje. Jedním dechem pak dodal velkou pravdu.
„Pokud si lidé stěžují na výkonná SUV, ať jdou a koupí si Lotus Exige. Ať do toho ty peníze dají. Ta volba tady pořád je.“