Mate Rimac pěkně setřel ostrá SUV. Jeho slova by měli slyšet všichni nadšenci

Podkategorie sportovních SUV se neustále rozrůstá. Některé automobilky však stále vzdorují.

Vlna SUV postupně zasahuje snad všechny automobilky. Postupně se to týká i těch opravdu vytříbených. Zvýšené vozy najdete třeba u značek Rolls-Royce, Bentley a nyní už i u Aston Martin. Čím dál častěji se pak objevuje zajímavá podkategorie super SUV, kterou odstartovalo Lamborghini Urus.

Takto se bourá hypersport. Podívejte se na nárazové testy elektrického Rimacu C_Two

Takto se bourá hypersport. Podívejte se na nárazové testy elektrického Rimacu C_Two

K této kategorii se nyní chystá přihlásit i Ferrari. Oči veřejnosti a médií tak směřují na další potenciální konkurenty tohoto velmi vytříbeného segmentu. Týkat se to může i malosériových výrobců sportovních automobilů, kterým by postavení podobného vozu mohlo výrazně zvednout prodeje. 

Jedním takovým je i chorvatský Rimac, výrobce elektrických hypersportů. Magazín Top Gear se při rozhovoru s Matem Rimacem, zakladatelem společnosti, nezapomněl na toto téma zeptat. Odpověď byla jednoznačná: „My sami? Ne. Neuděláme silné SUV. To je jisté.“

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

Mate nezapomněl zmínit, že podobná rozhodnutí automobilek (stavění silných SUV), je pouze reakcí na trh. Podle něj není výkonné SUV relevantním sportovním vozem a ve skutečnosti takové auto reálně nikdo nepotřebuje. Jedním dechem pak dodal velkou pravdu.

„Pokud si lidé stěžují na výkonná SUV, ať jdou a koupí si Lotus Exige. Ať do toho ty peníze dají. Ta volba tady pořád je.“

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků