Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

23 komentářů

Jouda
3. května • 10:46

To je tragédie, už teď sou dělaný auta bez motorů s nějakýma litrovýma chudákama co prd vydrží a nejedou, spotřebu mají papírově nízkou v reálu žerou jak tank. Já chci zpátky motory z devadesátých let, žádné nové maloobjemové křápy!!! Ať se jde EU vycpat, zrenovuji si starou dobrou toyotu s třílitrovou V6 a nové auta ať si kupuje někdo jiný, já už je nechci stačí mi co jsem koupil nedávno 1.4 benál papírově to má výkon skoro jak ta V6 v toyotě ale realitou je, že ten moderní motůrek netáhne a žere 8 litrů to ta V6 umí taky při slušný jízdě jet za 9 - 10 ale jede!!! a ten ingot vydrží desetiletí!!! EU v podstatě pohřbila motorismus. Co se ropy týká možná za sebou máme už peak oil, ale cestou není ničit motory a honit spotřebu a emise ale používat auto rozumně. Lidi si dnes vozí zadek v jednom aby náhodou nemuseli vlízt do MHD, jezdí autem klidně 300 metrů aby nemuseli udělat krok takže stačí auto používat když je třeba a ne na ježdení od baráku k baráku a vození si zadku protože MHD je přeci pod mojí úroveň, nestavět bydlení v polích ala USA atd. nekupovat zboží dovežené přes půl světa, prostě používat rozum s vědomím, že nekonečný růst s omezenými zdroji je kravina který věří leda ekonomové. Ale to se jistě nestane, tak nezbývá čekat než tahle civilizace padne na hubu.

jirka
3. května • 11:22

nejlepší motory dosahují účinosti 40 procent. Za každý gram na vrh se platí 2500 kč pokuta. Můžou a budou velký motory ale taky ta kára díky poplatkům bude dražší tak o mega. A to mega se rozplyne na platy plitiků a ne na smysluplné hledání levného kvalitního zdroje elektřiny a ne jako dnešní ekoteroristi si vymysleli biopaliva a na jeden litr bio se spotřebuje 1.4 litru nafty bomba. A dále vyprodukuje 240 krát více co2. Za další malé objemy s turbem v realu berou více než kdyby byl motor atmosféra 1.5 a dvoulitr. A tak je to se všema ekoteroristama. Ještě nic kloudného nevymysleli. Plus solární panely na jejich výrobu a likvidaci se příroda znehodnotí více než používáni uhlí a atomu.

Phoenix
3. května • 9:28

Bude to asi takhle - sice budeme mít na trhu auta se spotřebou 1 litru na 100 km, takže super ušetříme za palivo. Jenže ouha, auto velikosti Fabie bude stát totéž, co dnes Mercedes E - ale nakonec zákazník vlastně ušetří :-)

Jouda
3. května • 10:54

Stačí story s elektromobilama co ujedou 50 z kopce bez topení a klimy ve velikosti mini auta to stojí skoro třičtvrtě míče, životnost baterií 5 let pak si kup nový za 300 litrů nebo si kup rencla na baterky za půl mega a baterie si pronajímej za 3000,-- měsíčně. Si z nás dělaj kozy, ale poslední dobou už i automobliky usoudili, že přes elektriku cesta nevede.

jogurt
3. května • 12:35

Vědí to už dávno ale musí nějak čelit idiotským nápadům politiků a ropným kartelům.

ctrl
2. května • 21:20

Kvíz: v roce 2025 nebude:
a) Europarlament
b) EU
c) Evropské automobilky
;-)

Zelí
3. května • 8:19

Evropské automobilky budou, ale budou je vlastni číňani a indové. A my se tady na netu budeme hádat, jestli je škoda česká nebo čínská.

jogurt
2. května • 22:34

bude a b i c ale to jsi asi nechtěl, že...?

homer
2. května • 17:59

Sakra, proc se furt tak resi emise u aut? Vzdyt to je to nejmensi v logistickym odvetvi - proti letecky a lodni preprave je to jak kdyz nachciju do bajkalu. Ale ono je asi jednodussi rejzovat na automobilkach co? Bohuzel ty fory s downsizingem o kterejch se tady disktuje uz existujou - jak jinak vysvetlit existenci 1.2 htp popr. novejsi tsi ktera se bude strkat snad uz i do superbu?

jogurt
2. května • 20:00

Ale ty 1,2tsi se vyrábí proto, aby mohly být v nabídce dvoulitry, šestiválce, čtyřkolky a automaty. Když to ale lidi kupují......

Mino
2. května • 21:05

Jenže ty dvoulitry, šestiválce... nějak výrazně už v nabídce nezůstávají. A i v těch zajímavých kategoriích to jde všechno s válci dolů a turby nahoru.

jogurt
2. května • 22:33

Pravidlo hodnotí vždy značku jako celek. Takže škodě se počítá citygo 1,0 i superb V6 3,6. Aston Martinu se počítá jak vanquish tak labelovaná toyota IQ. A nezáleží na počtu prodaných kusů ale na položkách v oficiální nabídce pro eu.

dedekMMC
2. května • 16:56

Žvásty EU. A co potom když nebude splněna nová norma, zavře se fabrika?
Pěkný kulový leda tak, akorát automobilky prohlásí, že budou díky tomu propoušťet a v tu ránu klid po pěšině jako vždy.

jogurt
2. května • 20:55

Nezavře. Jen automobilka povinně přisype desátek do byrokratické kasičky.

Zelí
3. května • 8:17

Správně. Peníze půjdou přímo do rozpočtu komisaře pro dopravu. Zvýší se tím průměrný plat u něj a všech jeho podřízených, kteří tyto kraviny ve vlastním zájmu vymýšlí. :-D

x12345678
2. května • 16:24

K tématu článku, ono je to podané trochu zkresleně. Jde nikoli o maximální, ale průměrné hodnoty, přičemž pravidla započítávání jsou dost volná. Pokud například Maserati uvede na trh 1 model s emisemi 250g/km, jedno šlapací a jedno elektrické autíčko s nulovými emisemi, do limitu se vejde, protože celkem je to 250g děleno třemi modely. Počet vyrobených či prodaných vozů v tom nehraje roli. Budeme tedy svědky absurdních výrobních kombinací, na jedno porsche tři mikronesmysly. Velké vozy budou mít jako protiváhu neprodejné komické konstrukce, které budou v ceníku, ale automobilka bude dělat vše proto, aby je nikdo nikdy neobjednal. Nebo je bude přibalovat k prémiovce zadarmo, jako to svého času dělal Lexus s kolínskou minitoyotou.

karel
2. května • 17:15

A přesně tohle jsem měl na mysli. Výsledkem tedy je klasika plus x nesmyslů v ceníku jen proto, aby se vešli do limitu. Nepřijde ti, že je to trochu deformovaný? Mě to přijde úplně debilní. Ještě by ty koncerny mohly zakládat nové automobilky s produkcí tisíc kusů ročně. To se to bude oživovat staré značky :D :D

Martin
2. května • 15:49

V roce 2020 už žádná EU nebude...

karel
2. května • 16:01

Taky v to doufám. Nějak se nemohu zbavit dojmu, že EU trh jenom deformuje, nic víc

x12345678
2. května • 16:18

EU v svém principu nic nedeformuje, je to zcela správné a smysluplné sdružení států s principem vytvořit protiváhu fungujícímu uspořádání USA, odbourat hloupé vnitroevropské bariéry a vytvořit společný svobodný ekonomicko-společenský prostor v rámci celé Evropy. Realita je bohužel ale zcela jiná. Deformují to idioti, které tam my, němci, francouzi,.... posíláme. Banda budižkničemů, kteří se nedokáží živit prací. Důkazem jsou známá jména politických zoufalců, kteří tam byli vysláni za nás. A k tomu ještě vždy platí, že úředník pod politikem je ještě 10x horší, než jaká je kvalita samotného politika.

Antiautomat
3. května • 14:20

EU nie je nic ine ako dalsia umelo vytvorena institucia s cielom vnutit volu nadnarodneho kapitalu krajinam: v nasom pripade to znamena vytazit, znicit, zdevastovat, za kazdu cenu udrzat spolocenke status quo lebo od neho zavisia. Cele je to prerastene monopolmi, nenasytnymi financnymi skupinami a podobnym svinstvom. Kto ich tu chce? Cim skor to padne cele na hubu, tym lepsie, cele to spusti socialna kriza, ktora prave nastupuje.

Shimi
2. května • 18:01

to x12345678: Velký omyl. EU je právě ve svém principu jedna velká deformace. Proč? Protože dotace. A že je to zcela správné a smysluplné sdružení států s principem .... bla bla bla .....? Ježkovy oči, jak si na tohle přišel? Pro volný pohyb osob máme Schengen, který nemá s EU nic společného a pro volný pohyb zboží je EHP (Evropský hospodářský prostor), který též nemá s EU nic společného. NIC jiného, než Schengen a EHP nepotřebujem. Kdybychom z EU vystoupili, už včera bylo pozdě, a připojili se k EHP, páč v Schengenu už jsme, tak bysme byli naprosto vysmátý.

LOL
2. května • 19:39

Problém jsi popsal hezky, ale naprosto bez historických konotací. Ano, EU je bezesporu byrokratický moloch. Ano, EU má velké problémy. Ale "řešit je" rozprášením EU je ta největší hloupost. Ony dotace mají (byť neuměle a nedokonale) vyrovnávat paritu kupní síly, protože nakonec by to dopadlo tak, že spořiví, pracovití a v podstatě nenároční Němci by to v Evropě všechno ovládli. A oni sami na sebe si nasadili ohlávku, protože pochopili, že v konečném důsledku by to dříve či později vedlo k dalšímu evropskému konfliktu. Takže já tvrdím: spíše než destruktivní (klausovský) euroskepticismus je vhodnější stát oběma nohama na zemi a snažit se o pozitivní (nicméně nepřicmrndávačský) styl.Mimochodem, podstatou EU je různorodost, je to věc, která je zároveň velkým problémem, ale i velkým darem. Jen je třeba ji správně skloubit a využít (např. německou přesnost, českou technickou vynalézavost a polský obchodní duch).Stále si myslím, že EU smysl má, i když taky někdy kroutím hlavou nad tím, co ti mamlasové v Bruselu zase vymysleli... (na druhou stranu tam každý máme nějakého toho voleného i nevoleného, nicméně volenými delegovaného, zástupce)

Doporučujeme

Články odjinud