Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

Evropský parlament odhlasoval cíl produkce emisí CO2 pro rok 2020 a přibližný údaj pro rok 2025. Máme se na co těšit.
Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

Evropská unie a její emisní limity mají na svědomí celou řadu povedených motorů. Koho by před pár lety napadlo, že taková auta jako je třeba BMW M3 dorazí na trh se systémem přeplňování… Jenže nebojte se, tento trend zdaleka ještě nekončí. Vypadá to, že za pár let budou mít velké motory, respektive automobilky, které je chtějí svým zákazníkům nabídnout, nemalé problémy.

Volvo S60 Polestar vs. Audi RS4 vs. BMW M3: kdo je lepší?

Volvo S60 Polestar vs. Audi RS4 vs. BMW M3: kdo je lepší?

EU si totiž dala za cíl dosáhnout průměrné spotřeby jednotlivých automobilek na úrovni 2,2 l/100 km, a to do roku 2025. Aby to nebylo tak jednoduché, je v plánu (od roku 2017) také změna způsobu měření tabulkové spotřeby. Nový způsob by měl více odpovídat realitě, což znamená, že dosáhnout nižší spotřeby bude ještě těžší.  

Kromě toho byl také schválen návrh zákona, který předpokládá do roku 2020 snížení průměrných emisí automobilů prodávaných na trzích v EU ze současných 130 g CO2 / km na 95 gramů, s tím, že o pět let později by toto číslo mělo být ještě dále sníženo. Výjimku dostanou automobilky s produkcí do 1000 vozů ročně.

Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Jestli vám tohle všechno nepřipadá jako výborná zpráva, pak jste to asi špatně pochopili. Otmar Lell, mluvčí německé organizace na ochranu spotřebitele k tomu dodává: „Cíl 95 gramů je pro zákazníky velmi dobrá zpráva. Pomůže jim to snížit výdaje a to je to, co zákazníci dnes nejvíce potřebují. Ceny paliva neustále rostou a růst budou i nadále.“

Naproti tomu Evropská asociace výrobců automobilů nevidí tuto situaci tak růžově. Ivan Hodač, generální sekretář říká: „Výsledek hlasování je znepokojivým signálem pro budoucnost evropského průmyslu. Stanovení nereálných a politicky motivovaných dlouhodobých cílů, které nestojí na vědeckých základech, je nebezpečnou zkratkou na cestě k dosažení dlouhodobých cílů EU v oblasti klimatu.“

Podle britského Autocaru dlouhodobé snižování produkce emisí nemusí být zas takovým problémem pro automobilky, které produkují běžná auta s nízkou spotřebou. Problémy čekají logicky na automobilky převážně produkující prémiové nebo samozřejmě sportovní modely. Kam tohle všechno směřuje, to snad ani není potřeba vůbec zmiňovat. Respektive si to ani nechci představit, protože přeplňovaná M3, naftové Maserati a podobně, to je asi teprve jenom začátek...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zdroj: Autocar, Euroactiv.com

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků