Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

Evropský parlament odhlasoval cíl produkce emisí CO2 pro rok 2020 a přibližný údaj pro rok 2025. Máme se na co těšit.
Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

Evropská unie a její emisní limity mají na svědomí celou řadu povedených motorů. Koho by před pár lety napadlo, že taková auta jako je třeba BMW M3 dorazí na trh se systémem přeplňování… Jenže nebojte se, tento trend zdaleka ještě nekončí. Vypadá to, že za pár let budou mít velké motory, respektive automobilky, které je chtějí svým zákazníkům nabídnout, nemalé problémy.

Video | Sportovní auta | BMW | Audi | Volvo

Volvo S60 Polestar vs. Audi RS4 vs. BMW M3: kdo je lepší?

EU si totiž dala za cíl dosáhnout průměrné spotřeby jednotlivých automobilek na úrovni 2,2 l/100 km, a to do roku 2025. Aby to nebylo tak jednoduché, je v plánu (od roku 2017) také změna způsobu měření tabulkové spotřeby. Nový způsob by měl více odpovídat realitě, což znamená, že dosáhnout nižší spotřeby bude ještě těžší.  

Kromě toho byl také schválen návrh zákona, který předpokládá do roku 2020 snížení průměrných emisí automobilů prodávaných na trzích v EU ze současných 130 g CO2 / km na 95 gramů, s tím, že o pět let později by toto číslo mělo být ještě dále sníženo. Výjimku dostanou automobilky s produkcí do 1000 vozů ročně.

Zajímavosti | Byznys | Statistiky | Palivo | Volvo

Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Jestli vám tohle všechno nepřipadá jako výborná zpráva, pak jste to asi špatně pochopili. Otmar Lell, mluvčí německé organizace na ochranu spotřebitele k tomu dodává: „Cíl 95 gramů je pro zákazníky velmi dobrá zpráva. Pomůže jim to snížit výdaje a to je to, co zákazníci dnes nejvíce potřebují. Ceny paliva neustále rostou a růst budou i nadále.“

Naproti tomu Evropská asociace výrobců automobilů nevidí tuto situaci tak růžově. Ivan Hodač, generální sekretář říká: „Výsledek hlasování je znepokojivým signálem pro budoucnost evropského průmyslu. Stanovení nereálných a politicky motivovaných dlouhodobých cílů, které nestojí na vědeckých základech, je nebezpečnou zkratkou na cestě k dosažení dlouhodobých cílů EU v oblasti klimatu.“

Podle britského Autocaru dlouhodobé snižování produkce emisí nemusí být zas takovým problémem pro automobilky, které produkují běžná auta s nízkou spotřebou. Problémy čekají logicky na automobilky převážně produkující prémiové nebo samozřejmě sportovní modely. Kam tohle všechno směřuje, to snad ani není potřeba vůbec zmiňovat. Respektive si to ani nechci představit, protože přeplňovaná M3, naftové Maserati a podobně, to je asi teprve jenom začátek...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zdroj: Autocar, Euroactiv.com

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků