U me osobne ma off road 1) ram 2) redukci 3)alespon mezinapravovou zaverku 4) je schopen jizdy trvale v terenu. Ale to je jedno, Jimny je sice malinky, ale off road je a vetsine se avizovana nova generace libi, mi samozrejme taky. Tak supky hupky, uz aby to bylo. Neznamou jsou zatim motory, foukany litr se k tomu prilis nehodi.
Hmmm, ale většina offroadů nemá mezinápravovou uzávěrku :-D Nemá ji, protože používá přiřaditelný (part-time) pohon 4x4, který je použitelný jenom na nezpevněném povrchu - po zařazení jsou obě nápravy připojeny "natvrdo", tedy jakoby s neustále uzavřenou mezinápravovou uzávěrkou. Těch aut do terénu, která mají mezinápravový diferenciál (uzaviratelný) je hodně málo - např. Land Cruiser 100, 120, 150 nebo 200 (používají Torsen).Nicméně, souhlasím v jedné věci: bod 4 je podle mě rozhodující, tedy takové auto by mělo být schopno pravidelného a dlouhodobého používání v terénu. Třeba takový Touareg s offroad paketem také projede ledacos, nicméně pokud by se to s ním dělalo častěji, tak moc dlouho nevydrží.
Je hoodne videt kde bral kreslir inspiraci: Jeep Renegade vs. MB G...
Nebo návrat k tvarům Suzuki Samurai? Akorát škoda motorizací, klidně atmosférickou 1,6 tam mohli dát.
Žebříkový rám? ---žebřinový a SUV to opravdu neni je to offroad!!! Vozidla typu SUV jsou právě bez rámu s rámem jsou to offroady !!! Nekdy se to opravdu neda cist to co pisete za blbosti. Měli by jste si alespoň projít základní kategorie aut a čím se vyznačují. koukám že psát články o autech může psát každý nýmand :)
Lada Niva je potom čo? Tá nemá rám ale samonosnú karosériu a je označovaná za offroad.
lenze Niva je oproti nejakemu SUV ovela mensia, lahsia, ma stvorcovy podorys a jednoduchu mechaniku, ktora nepotrebuje pocitacovy prepocet kolko z tych dvoch ton pojde tam a tam a kde zatvorit ten ventil a onaky aby olej tiekol tam a onam. Niva je unikat a preto by sa k nej malo tak aj pristupovat, je to trieda sama osebe. Asi ako tatransky ratrak. Jimmymu inak fandim, snad ho nesk.rvia. Vyborne auto.
Těmi SUV bez rámu bych nebyl tak úplně jistý. Například v Americe se jako SUV běžně označují auta s rámem. Stačí se podívat na Wikipedii na heslo SUV: "SUVs have historically been mid-size passenger vehicles with a body-on-frame chassis similar to that found on light trucks." A když se podíváte například na Jeep Wrangler, tak v popisu najdete Compact SUV (Wrangler models), Mid-size SUV (Wrangler Unlimited models).
Přesně tak, dělení SUV a offroad je čistě česká specialita, nikde jinde ve světě se to nedělá, asi i proto, že to nejde. Např. co je potom starý Cherokee XJ, nebo už zde zmiňovaná Niva? :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.