Máte přezuto? V zimě bourá každé 17. auto na letních pneu

28 komentářů

jouda
4. prosince • 20:08

Jan Zýka
Před 7 hodinamiVenku napadl první sníh a spousta z nás bude přezouvat na zimní gumy. Nedějme to. Nejsme přece ovce a nenecháme si nařizovat přezouvání na zimní pneumatiky. I na zimních gumách lidi v zimě bourají, takže je to celé fake a byznys pneumatikářského průmyslu. Jeden kamarád přezul z letních na zimní a hned druhý den boural! Navíc já řídit umím a nepovažuji se za rizikovou skupinu! Nikdo neví, co v těch zimních pneumatikách je vlastně za svinstvo, podle mě byly vyvinuty strašně moc rychle! Nenechme se zastrašit a pojďme jim ukázat, že si to nenecháme líbit. Pojďme protestovat, ať nás je slyšet. Pojďme jezdit na letních i na sněhu! 😄

Ron.Jeremy
4. prosince • 23:19

Ač nepopírám, že zimní pneumatiky mají v určitých podmínkách a situacích svůj přínos, zase bych ho úplně nepřeceňoval. Dříve se s výrazně horšími auty bez elektronických asistentů na pneumatikách s horším dezénem a s horší směsí jezdilo v zimě zcela běžně, a přesto nejsou z minulosti místo každého druhého patníku pomníčky.
Povinné používání zimních pneumatik mi přijde jako nesmysl, když zrovna ta vozidla, které můžou druhé nejvíce ohrozit, tedy náklaďáky a kamiony, na nich až na naprosté výjimky nejezdí.
Je smutné, že lidé místo vlastního rozumu potřebují, aby jim někdo určil, kdy mají na co přezout, příliš se spoléhají na asistenční systémy, které samozřejmě nedokáží překročit limity fyziky, a nemají soudnost v tom, zda v nepříznivém počasí mají vůbec někam jezdit, pokud na to nemají schopnosti a odpovídající technické vybavení. Prostě z Horních Krtomlat do toho Kaufáče ve městě pro to laciný pívo pojedou, i kdyby trakaře padaly a silnice byly jako zrcadlo, vždyť mají ty zimní pneumatiky a v televízi říkali, že tak to dělají zodpovědný řidičí, takže tedy jako vlastně voni, tak budou jakože v pohodě, že jo.
Sám jezdím na zimních, přezouvám v momentě, kdy je potřeba podle aktuálního počasí, ne podle data v kalendáři, ale nemyslím si, že by to měla být povinnost (to je spíš záležitost pro pojišťovny). Kupodivu spoustu lidí kampaň vedená podobně nesmyslně jako ta s "absolutní přednostní chodců na přechodech" přesvědčila, že zimní pneu jsou povinné od 1. listopadu do 31. března bez dalších podmínek...
BTW, je s podivem, že jste se narodil, když vaši předkové (možná i vaši rodiče) jezdili v zimě na "letních" běžně. A v Kanadě jsou zimní pneumatiky povinné jen ve dvou provinciích z deseti, zajímavé, že je tam vůbec někdo živý...

petr r. (petrumr)
5. prosince • 13:12

je to neočkovaná fetka, co nikam nechodí a nemá koho ani pozvat na večeři tak na co by měl auto.

Petr Vaněk
4. prosince • 14:40

Ne nemáme přezuto a přezouvat ani nebudeme. Taková blbost by mě nenapadla.

WRC Fabia R2 Twincharger
3. prosince • 21:29

Nikdo v diskusi neodpovídá na hlavní otázku zda máte přezuto.. Já asi jako jediný mám..po italsku Pirelli Sottozero.

Mirek
4. prosince • 8:16

"Tak jé nepřezouvám, měním celá kola. V článku se řeší jen přezouvání pneumatik."

petr r. (petrumr)
5. prosince • 13:09

taky tak, přehazuji komplety, letní uskladním do garáže, na dvě hromady, dole citroen a na vrch toyota. Chodí sem vůbec fetáci a socky, co jezdí v zimě na letních? a nemají sady kol?

smějící se bestie 2
3. prosince • 22:34

Zdejší region zhruba 500m.n.m., takže přezuto před termínem v klidu.
V Kolíně, Kutné Hoře prší, zde padá sníh, jsou i závěje.

smějící se bestie 2
3. prosince • 17:10

A kolik že jich bourá na zimních pneu ?
!

JAC
3. prosince • 18:59

Zbytek.:-)
Každý 17tý ze sta je cca 6, takže ostatních ze sta je cca 94. Z tisíce 940 atd.
Mimochodem, to není pro letní gumy vůbec špatné skóre.

Switch007
4. prosince • 9:32

Nejsem ovce a nenechám si nařizovat přezouvání na zimní pneumatiky. I na zimních gumách lidi v zimě bourají, takže je to celé fake a byznys pneumatikářského průmyslu. Navíc nikdo neví, co v těch zimních pneumatikách je vlastně za svinstvo, podle mě byly vyvinuty strašně moc rychle! Je to diktát Bruselu a vlády. Nenechejme se zastrašit a pojďme jim ukázat, že si to nenecháme líbit. Pojďme jezdit na letních i v zimě :-D :-D

Ron.Jeremy
4. prosince • 23:41

A nyní zprávy z Kanady: Kromě Quebecu a Britské Kolumbie, kde místní správa zavedla winter tire mandates, za poslední zimu zahynuly desetitisíce Kanadských občanů při haváriích na letních pneumatikách. Ti, co se při nehodě utrpěli zranění, zahlcují nemocnice a JIP, a nedostává se tak místa pro ty, co havarovali na zimních pneumatikách.
Nápověda: Podívejte se někdy dál, než za hranici své střediskové obce. Možná budete překvapený, že neexistuje jen to "jediné možné řešení", a že to funguje i tam, kde to nechali na individuálním rozhodnutí každého.

LOL
6. prosince • 8:36

Switch to myslel jako vtip, parafrázoval antivax výkřiky o svobodě a selském rozumu. :-D

smějící se bestie 2
5. prosince • 8:59

Vždy je to však o tom - co je mezi sedadlem a volantem = řidičem/řidičkou.

Mirek
3. prosince • 21:22

Já ti nevím. Na to, že poslední roky stojí zimy celkem za prd a sníh v nížinách celkem nepotkáš a do hor tihle kouzelníci jistě na letních nezamíří, tak to nějaké extra skóre není. Představ si, jak by to asi dopadlo, kdyby byla zima, jak má být. Moc bych se ani nedivil, že mnoho lidí na to spoléhá, slabé zimy, tak nepřezouvá.

Mirek
3. prosince • 21:35

Ještě vysvětlím proč. Ve statistice je, že každá 17 nehoda je na letních gumách, ne že ze 17 aut na letních gumách bourá jedno. Špatně to chápeš. Ta statistika však dále neříká, kolik aut ze sta jezdí na letních gumách v zimě. Představ si, že kdybych zašel do extrému a řekl, že ze 100 aut jezdí 6 na letních gumách. To by potom bylo 100%.

LOL
6. prosince • 8:35

Ano, je to přesně jako s očkovanými/neočkovanými v nemocnicích. (aktuální téma)
Očkovaných je sice v nemocnicích mírně přes půlku, ale poměrově ve společnosti a dané věkové kategorii tvoří třeba až 90%, takže vlastně je např. problém najít neočkovaného člověka nad 80 let, přesto tito lidé tvoří v nemocnici 50% všech případů.

JAC
4. prosince • 17:21

Asi jo, no pro mě moc složité tak raději přezouvám

Bernardýn
3. prosince • 17:31

Když někteří jedou při námraze, jak na suchu, tak to je pak těžké.

jogurt
3. prosince • 18:55

Copak o to, ale letní gumy musí být šíleně nebezpečné hlavně v létě, když na nich v létě bourá 17 aut ze 17, ale v zimě jen 1 ze 17.

Mirek
3. prosince • 19:31

No jo, srandičky. Tak letos na jaře, těsně po datu, kdy již mohly být letní pneumatiky, napadl sníh a ve vyšších polohách i docela držel. Kamarád jel přes Frenštát p. Radhoštěm směrem na Rožnov a ve stoupání před ním zůstal viset kamion, kterému to prokluzovalo, v protisměru jela auta a brzdila a najednou tam za nimi přiletělo auto na letních gumách, řidič aktivně okamžitě přezul na letní pneumatiky. Všechna auta měla ještě zimní a jízdu dolů kopcem brzdila, on brzdil také, ale jelo to jako by nebrzdil, naboural celkem 3 auta, včetně kamarádova. Viděl jsem video z palubní kamery kamarádova auta.

Ron.Jeremy
4. prosince • 23:33

Klíčový bod tam je "za nimi přiletělo auto" - kdyby jel úměrně adhezi na daném povrchu, tak s velkou pravděpodobností zastaví i na letních. Takové individuum by nejspíš zimní nezachránily, pravděpodobně by jel ještě o to rychleji, a výsledek stejný.
Další věc je, že lidi škudlí a nemají dvě kompletní sady kol. A tak se objednávají do pneuservisů měsíc předem, aniž by měli tušení, jaké bude v té době počasí, protože když budou chtít přezout třeba za dva dny, všichni mají plno. Sadu kol přehodí naprosto každá garáž, a ti, co nejsou úplní lemplové, to zvládnou klidně sami, a v momentě, kdy je to skutečně potřeba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
5. prosince • 18:48

Tak na videu bylo vidět, že se blížil asi dvojnásobnou rychlostí, než jely ostatní auta. Nezabrzdil by, kdo ví, jak ten kopec vypadá a na něm vrstva rozbředlého sněhu. Také jsem kdysi dávno jezdil na letních i v zimě a vím jaký byl problém zabrzdit na takovém povrchu na rovině, natož z tak prudkého kopce. Na mapě to nevypadá zdaleka tak prudké, jak je to ve skutečnosti.
https://www.google.cz/maps/@49.5102198,18.19474... ... !3m6!1e1!3m4!1s872vcJZOt7A7nfeLYluFTQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=cs

smějící se bestie 2
3. prosince • 19:40

to nebyl řidič, ale magor

smějící se bestie 2
3. prosince • 19:39

Místní v takových nadmořských výškách přezouvají až po zmrzlejch, koncem května.
A tak to dopadá, když mnozí dají na rady v televizích. A nejnovější auta přece umí všechno, to přece tvrdí prodejci.

smějící se bestie 2
3. prosince • 17:08

No jo no.
Byly doby, kdy se vyráběly jedny pneu, pár desénů a jezdilo se také. Ono je to i o zatížení hnané nápravy, že ( kamiony jsou ukázkou - málo zatížená náprava ). A v nejen v zimě se většinou dodržovaly nepsané zákony ( tenkrát je učitelé autoškol připomínali ) - kdo jel do kopce měl přednost, zrovna tak větší auto/náklaďák, s menším se lépe manipuluje, řadilo se dolů už před kopcem.
A žádný " asistent " řízení, nepřekoná fyzikální zákony.

vzpomínka
7. prosince • 13:11

Jenže tenkrát to často byly univerzální celoroční pneumatiky, např. Barum OR34. Aby ta statistika byla úplná, tak by měla také obsahovat, kolik aut bourá celoročně na celoročních? :-)

Doporučujeme

Články odjinud