Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Investice do veteránů jsou výnosnější než akcie nebo nemovitosti. A navíc, s fondy nebo domem se nesvezete...
Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Už se prodávala dražší auta, ale pokud toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 překoná na aukci hranici deseti milionů dolarů (skoro čtvrt miliardy korun), bude i tak patřit k nejdražším prodaným autům v historii. Model Ferrari 250 patří k nejžádanějším automobilům na světě vůbec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toto Ferrari původně stálo přímo na pařížském autosalonu v roce 1961. Současný majitel ho má 47 let a věnoval mu náležitou péči. Tohle bude dobře investovaných čtvrt miliardy

Konkrétní kus má číslo šasi 2917GT a zajímavý je především tím, že v roce 1961 stál přímo na výstavišti pařížského autosalonu na stánku automobilky. Posledních 47 let patřil jednomu majiteli, který je v pořadí pátý. Kondice auta je naprosto špičková. Lepší snad už podobně staré Ferrari ani být nemůže.

Toto konkrétní Ferrari se na stánku pařížského autosalonu představilo ve světle modré barvě Azzuro. Nicméně první majitel sbíral pouze černá auta, takže byl vůz na jeho přání přebarven. Současný majitel ale auto koupil v roce 1969 už červené.

Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologovaná kráska i zvíře

Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologovaná kráska i zvíře

Zajímavé také je, že současný majitel auto pravidelně používal a věnoval mu náležitou péči, což dokládá i kompletní servisní historie u Ferrari. Dokonce pro vůz jezdil speciální tahač a tým mechaniků, takže si byl majitel moc dobře vědom toho, jaký poklad vlastní.

Jen připomeneme, že Ferrari vyrobilo jen 176 modelů 250 GT SWB. Pod kapotou byl třílitrový dvanáctiválec o výkonu od 240 do 280 koní a standardně čtyřstupňová převodovka. Některá auta ale měla i pět rychlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB se bude dražit na Le Mans Classic 9. června, takže můžete ještě dva měsíce šetřit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků