Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Investice do veteránů jsou výnosnější než akcie nebo nemovitosti. A navíc, s fondy nebo domem se nesvezete...
Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Už se prodávala dražší auta, ale pokud toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 překoná na aukci hranici deseti milionů dolarů (skoro čtvrt miliardy korun), bude i tak patřit k nejdražším prodaným autům v historii. Model Ferrari 250 patří k nejžádanějším automobilům na světě vůbec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toto Ferrari původně stálo přímo na pařížském autosalonu v roce 1961. Současný majitel ho má 47 let a věnoval mu náležitou péči. Tohle bude dobře investovaných čtvrt miliardy

Konkrétní kus má číslo šasi 2917GT a zajímavý je především tím, že v roce 1961 stál přímo na výstavišti pařížského autosalonu na stánku automobilky. Posledních 47 let patřil jednomu majiteli, který je v pořadí pátý. Kondice auta je naprosto špičková. Lepší snad už podobně staré Ferrari ani být nemůže.

Toto konkrétní Ferrari se na stánku pařížského autosalonu představilo ve světle modré barvě Azzuro. Nicméně první majitel sbíral pouze černá auta, takže byl vůz na jeho přání přebarven. Současný majitel ale auto koupil v roce 1969 už červené.

Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologovaná kráska i zvíře

Ferrari 250 GTO (1961-1964): (Ne)homologovaná kráska i zvíře

Zajímavé také je, že současný majitel auto pravidelně používal a věnoval mu náležitou péči, což dokládá i kompletní servisní historie u Ferrari. Dokonce pro vůz jezdil speciální tahač a tým mechaniků, takže si byl majitel moc dobře vědom toho, jaký poklad vlastní.

Jen připomeneme, že Ferrari vyrobilo jen 176 modelů 250 GT SWB. Pod kapotou byl třílitrový dvanáctiválec o výkonu od 240 do 280 koní a standardně čtyřstupňová převodovka. Některá auta ale měla i pět rychlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB se bude dražit na Le Mans Classic 9. června, takže můžete ještě dva měsíce šetřit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků