Mastretta MXT: sporťák na mexický způsob

S vozy vyvíjenými a vyráběnými v Mexiku se skutečně často nesetkáváme a to zejména když jde o sportovní model. Mexický výrobce Mastretta se ale nedá zahanbit a pouští do světa sporťák, jež se může klidně porovnávat třeba s Lotusem.

Jak to už u aut tohoto ražení bývá, důležitým parametrem je hmotnost. Ta činí 900 kg a v kombinaci s dvoulitrovým agregátem Duratec s výkonem 180 kW je o zábavu na okruhu skutečně postaráno. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne MXT za méně než pět vteřin a maximální rychlost se pohybuje kolem 240 km/h. O přesun síly na kola zadní nápravy se stará pětistupňová mechanická převodovka.

Karoserie, stejně jako podvozek, je vyrobena z lehkých hliníkových materiálů, čímž bylo docílileno již zmiňované nízké hmotnosti. Lehký sportovní vůz se představí už příští týden na Londýnském autosalonu a místo představení není vybráno náhodně, všech 80 kusů je totiž určeno pro Velkou Británii. Na druhé straně se však počítá s výrazně vyšším počtem vyrobených kusů a tak se tyto vozy dostanou i do jiných končin Evropy a Jižní Ameriky. Počáteční cena byla stanovena na 32 999 liber (zhruba 960 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mastretta MXT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků