Mastretta MXT: mexický Lotus z Paříže

Dvoumístný sportovní vůz Mastretta MXT, jemuž jsme se věnovali například na tomto místě, oslavil svoji oficiální premiéru na autosalonu v Paříži. Stroj je postaven jako konkurent Lotusu Elise, vyznačuje se tedy lehkou stavbou a motorem s relativně nízkým objemem. Jde o čtyřválec s přeplňováním a objemem 2,0 l, jenž je naladěn na výkon 243 koní (179 kW) a točivý moment 249 Nm, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouhých 900 kg zaručuje velmi dobré předpoklady pro pěkně svižné svezení.

Vůz Mastretta MXT vznikl v automobilním oddělení konstrukční kanceláře Tecnoidea sídlící poblíž metropole Mexico City a na evropských trzích by se měl začít prodávat již na samém počátku příštího roku v cenové relaci od 870 000 do 1 068 000 Kč. První prototyp vznikl již před třemi roky (psali jsme o něm na tomto místě) a sériová výroba měla běžet od loňska, nicméně nástup modelu Mastretta MXT údajně zpomalila hospodářská recese.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mastretta MXT
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků