Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati upravuje svůj modelový plán pro nadcházející roky. Jedné velké novinky bychom se měli dočkat už příští rok.

Přehledový plán nových modelů a modernizací italského Maserati ukázal mateřský koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) už před více jak rokem. Za tu dobu se však mnohé změnilo. Kromě nového vedení značky a zpráv o neprodloužení dodávek motorů Ferrari přichází FCA s aktualizovaným plánem, jehož novinky máme vidět již příští rok.

Časová osa 2020 až 2023 tak začíná nutnými modernizacemi současného portfolia. Vylepšení se mají příští rok dočkat modely Levante, Ghibli i Quattroporte. Hlavní zprávou je ale příjezd vysoce očekávaného nového sporťáku. Všichni tedy opět a zase hledí na koncept Alfieri, jehož produkce se od chvíle představení v roce 2014 stále odkládala.

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Rok 2021 bude pro Maserati také významný, jestliže půjde všechno podle plánu. Čeká se otevřená verze zmíněného sporťáku, nabídku by mělo rozšířit menší SUV velikostně zapadající pod Levante a zbrusu novou generaci plánuje automobilka pro kupé GranTurismo, které se v současné generaci prodává od roku 2007.

Nové GranTurismo by měla o rok později (2022) doplnit jeho otevřená verze GranCabrio a dále se počítá rovněž s novou generací čtyřdveřového Quattroporte. Rok 2023 pak bude premiérou nové generace SUV Levante – to je současně na trhu od roku 2016.

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Myšlenkou FCA a Maserati je poté nabízet všechny uvedené nové modely a nové generace známých jmen také s čistě elektrickým ústrojím. V případě kupé a kabrioletu Alfieri se o elektrickém ústrojí již mluvilo a doplnilo by tak základní plug-in hybridní jednotku pod kapotou. Elektrická verze má zajistit zrychlení 0-100 km/h za cca 2 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.

Maserati již dříve potvrdilo start produkce Alfieri na první polovinu roku 2020, takže oficiální premiéry sériového vozu bychom se měli dočkat nejpozději na březnovém autosalonu v Ženevě. Nejspíše po boku alespoň jedné z výše zmíněných modernizací. V tuto chvíli a po řadě nenaplněných slibů a plánů bychom však kroky Maserati brali s určitým nadhledem.

Galerie doplněna o koncept Maserati Alfieri.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků