Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati upravuje svůj modelový plán pro nadcházející roky. Jedné velké novinky bychom se měli dočkat už příští rok.

Přehledový plán nových modelů a modernizací italského Maserati ukázal mateřský koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) už před více jak rokem. Za tu dobu se však mnohé změnilo. Kromě nového vedení značky a zpráv o neprodloužení dodávek motorů Ferrari přichází FCA s aktualizovaným plánem, jehož novinky máme vidět již příští rok.

Časová osa 2020 až 2023 tak začíná nutnými modernizacemi současného portfolia. Vylepšení se mají příští rok dočkat modely Levante, Ghibli i Quattroporte. Hlavní zprávou je ale příjezd vysoce očekávaného nového sporťáku. Všichni tedy opět a zase hledí na koncept Alfieri, jehož produkce se od chvíle představení v roce 2014 stále odkládala.

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Rok 2021 bude pro Maserati také významný, jestliže půjde všechno podle plánu. Čeká se otevřená verze zmíněného sporťáku, nabídku by mělo rozšířit menší SUV velikostně zapadající pod Levante a zbrusu novou generaci plánuje automobilka pro kupé GranTurismo, které se v současné generaci prodává od roku 2007.

Nové GranTurismo by měla o rok později (2022) doplnit jeho otevřená verze GranCabrio a dále se počítá rovněž s novou generací čtyřdveřového Quattroporte. Rok 2023 pak bude premiérou nové generace SUV Levante – to je současně na trhu od roku 2016.

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Myšlenkou FCA a Maserati je poté nabízet všechny uvedené nové modely a nové generace známých jmen také s čistě elektrickým ústrojím. V případě kupé a kabrioletu Alfieri se o elektrickém ústrojí již mluvilo a doplnilo by tak základní plug-in hybridní jednotku pod kapotou. Elektrická verze má zajistit zrychlení 0-100 km/h za cca 2 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.

Maserati již dříve potvrdilo start produkce Alfieri na první polovinu roku 2020, takže oficiální premiéry sériového vozu bychom se měli dočkat nejpozději na březnovém autosalonu v Ženevě. Nejspíše po boku alespoň jedné z výše zmíněných modernizací. V tuto chvíli a po řadě nenaplněných slibů a plánů bychom však kroky Maserati brali s určitým nadhledem.

Galerie doplněna o koncept Maserati Alfieri.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků