Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati upravuje svůj modelový plán pro nadcházející roky. Jedné velké novinky bychom se měli dočkat už příští rok.

Přehledový plán nových modelů a modernizací italského Maserati ukázal mateřský koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) už před více jak rokem. Za tu dobu se však mnohé změnilo. Kromě nového vedení značky a zpráv o neprodloužení dodávek motorů Ferrari přichází FCA s aktualizovaným plánem, jehož novinky máme vidět již příští rok.

Časová osa 2020 až 2023 tak začíná nutnými modernizacemi současného portfolia. Vylepšení se mají příští rok dočkat modely Levante, Ghibli i Quattroporte. Hlavní zprávou je ale příjezd vysoce očekávaného nového sporťáku. Všichni tedy opět a zase hledí na koncept Alfieri, jehož produkce se od chvíle představení v roce 2014 stále odkládala.

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Rok 2021 bude pro Maserati také významný, jestliže půjde všechno podle plánu. Čeká se otevřená verze zmíněného sporťáku, nabídku by mělo rozšířit menší SUV velikostně zapadající pod Levante a zbrusu novou generaci plánuje automobilka pro kupé GranTurismo, které se v současné generaci prodává od roku 2007.

Nové GranTurismo by měla o rok později (2022) doplnit jeho otevřená verze GranCabrio a dále se počítá rovněž s novou generací čtyřdveřového Quattroporte. Rok 2023 pak bude premiérou nové generace SUV Levante – to je současně na trhu od roku 2016.

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Myšlenkou FCA a Maserati je poté nabízet všechny uvedené nové modely a nové generace známých jmen také s čistě elektrickým ústrojím. V případě kupé a kabrioletu Alfieri se o elektrickém ústrojí již mluvilo a doplnilo by tak základní plug-in hybridní jednotku pod kapotou. Elektrická verze má zajistit zrychlení 0-100 km/h za cca 2 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.

Maserati již dříve potvrdilo start produkce Alfieri na první polovinu roku 2020, takže oficiální premiéry sériového vozu bychom se měli dočkat nejpozději na březnovém autosalonu v Ženevě. Nejspíše po boku alespoň jedné z výše zmíněných modernizací. V tuto chvíli a po řadě nenaplněných slibů a plánů bychom však kroky Maserati brali s určitým nadhledem.

Galerie doplněna o koncept Maserati Alfieri.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků