Maserati začíná prodávat zmodernizované Ghibli. Je silnější o 20 koní

Facelift přinesl také odstoupení od hydraulického řízení. Na to elektrické jsou navázané různé asistenční systémy.

Nová maska chladiče, která svým způsobem avizuje příchod napjatě očekávaného nového kupé Alfieri, je dominantním designovým znakem faceliftu modelu Ghibli značky Maserati.

Ghibli je pro Maserati velmi důležitým modelem, vždyť se ho prodalo již 70 000 kusů v 70 mezích světa, což z něj činí nejžádanější model v historii značky s trojzubcem ve znaku. Na druhou stranu, je třeba přiznat, že o tento primát zanedlouho přijde, neboť  SUV Levante zaznamenává ještě větší příliv objednávek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky designovým a dalším změnám má nyní ghibli lepší koeficient aerodynamického odporu. Z původních Cx 0,31 poklesl na 0,29.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Zájemci o nejsilnější nabízení provedení S a SQ4 určitě ocení i to, že výkon přeplňovaného vidlicového šestiválce se zdvihovým objemem válců tři litry, se teď zvýšil o dvacet koní na výsledných 430 koní a polepšila si i hodnota maximálního točivého momentu (+ 30 Nm) na 580 Nm.

To, společně s výše zmíněnou aerodynamikou, vylepšuje hodnotu maximální rychlosti na 286 km/hod a hodnota zrychlení z nuly na sto klesla o desetinku již na 4,9 u verze S s pohonem zadních kol. "Čtyřkolka" S Q4 pak umí tento sprint ještě rychleji. Údaj 4,7 sekundy je opět o desetinu lepší než dříve. 

Dále se nabízí ještě základní verze tohoto motoru s výkonem 350 koní, a také šestiválcový turbodiesel s 275 koňskými silami.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Někteří řidiči v Maserati Ghibli nyní možná ocení nový soubor elektronických asistentů. Například se jedná o "dálniční" asistent, který v rychlostech do 145 km/hod hlídá při zapnutém adaptivním tempomatu odstup od vozů vpředu a současně i udržuje bez zásahu řidiče auto uprostřed daného jízdního pruhu. Dále pak o hlídání mrtvých úhlů a čtení dopravních značek.

Zákazníci si nyní budou moci objednávat vůz ve dvou špičkových výbavách - GranLusso a GranSport. Poznat půjdou například podle adaptivních LED světel. GranLuso je zaměřené na luxus a pohodlí. V interiéru jsou i materiály od prestižní módní značky Ermeneglio Zegna, tedy konkrétně jemné hedvábí. Elektricky seřídit lze téměř vše, dokonce i pedály.

Ghibli Sport pak má doplňky na předním nárazníku, černě lakovaná dvacetipalcová kola a červené třmeny brzd.

Nové Maserati Ghibli má v Česku premiéru v obchodním centru Arkády. Tam si můžete prohlédnout i další vozy, jak ukazuje naše fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků