Maserati začíná prodávat zmodernizované Ghibli. Je silnější o 20 koní

Facelift přinesl také odstoupení od hydraulického řízení. Na to elektrické jsou navázané různé asistenční systémy.

Nová maska chladiče, která svým způsobem avizuje příchod napjatě očekávaného nového kupé Alfieri, je dominantním designovým znakem faceliftu modelu Ghibli značky Maserati.

Ghibli je pro Maserati velmi důležitým modelem, vždyť se ho prodalo již 70 000 kusů v 70 mezích světa, což z něj činí nejžádanější model v historii značky s trojzubcem ve znaku. Na druhou stranu, je třeba přiznat, že o tento primát zanedlouho přijde, neboť  SUV Levante zaznamenává ještě větší příliv objednávek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky designovým a dalším změnám má nyní ghibli lepší koeficient aerodynamického odporu. Z původních Cx 0,31 poklesl na 0,29.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Zájemci o nejsilnější nabízení provedení S a SQ4 určitě ocení i to, že výkon přeplňovaného vidlicového šestiválce se zdvihovým objemem válců tři litry, se teď zvýšil o dvacet koní na výsledných 430 koní a polepšila si i hodnota maximálního točivého momentu (+ 30 Nm) na 580 Nm.

To, společně s výše zmíněnou aerodynamikou, vylepšuje hodnotu maximální rychlosti na 286 km/hod a hodnota zrychlení z nuly na sto klesla o desetinku již na 4,9 u verze S s pohonem zadních kol. "Čtyřkolka" S Q4 pak umí tento sprint ještě rychleji. Údaj 4,7 sekundy je opět o desetinu lepší než dříve. 

Dále se nabízí ještě základní verze tohoto motoru s výkonem 350 koní, a také šestiválcový turbodiesel s 275 koňskými silami.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Někteří řidiči v Maserati Ghibli nyní možná ocení nový soubor elektronických asistentů. Například se jedná o "dálniční" asistent, který v rychlostech do 145 km/hod hlídá při zapnutém adaptivním tempomatu odstup od vozů vpředu a současně i udržuje bez zásahu řidiče auto uprostřed daného jízdního pruhu. Dále pak o hlídání mrtvých úhlů a čtení dopravních značek.

Zákazníci si nyní budou moci objednávat vůz ve dvou špičkových výbavách - GranLusso a GranSport. Poznat půjdou například podle adaptivních LED světel. GranLuso je zaměřené na luxus a pohodlí. V interiéru jsou i materiály od prestižní módní značky Ermeneglio Zegna, tedy konkrétně jemné hedvábí. Elektricky seřídit lze téměř vše, dokonce i pedály.

Ghibli Sport pak má doplňky na předním nárazníku, černě lakovaná dvacetipalcová kola a červené třmeny brzd.

Nové Maserati Ghibli má v Česku premiéru v obchodním centru Arkády. Tam si můžete prohlédnout i další vozy, jak ukazuje naše fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků