Maserati začíná prodávat zmodernizované Ghibli. Je silnější o 20 koní

Facelift přinesl také odstoupení od hydraulického řízení. Na to elektrické jsou navázané různé asistenční systémy.

Nová maska chladiče, která svým způsobem avizuje příchod napjatě očekávaného nového kupé Alfieri, je dominantním designovým znakem faceliftu modelu Ghibli značky Maserati.

Ghibli je pro Maserati velmi důležitým modelem, vždyť se ho prodalo již 70 000 kusů v 70 mezích světa, což z něj činí nejžádanější model v historii značky s trojzubcem ve znaku. Na druhou stranu, je třeba přiznat, že o tento primát zanedlouho přijde, neboť  SUV Levante zaznamenává ještě větší příliv objednávek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky designovým a dalším změnám má nyní ghibli lepší koeficient aerodynamického odporu. Z původních Cx 0,31 poklesl na 0,29.

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Zájemci o nejsilnější nabízení provedení S a SQ4 určitě ocení i to, že výkon přeplňovaného vidlicového šestiválce se zdvihovým objemem válců tři litry, se teď zvýšil o dvacet koní na výsledných 430 koní a polepšila si i hodnota maximálního točivého momentu (+ 30 Nm) na 580 Nm.

To, společně s výše zmíněnou aerodynamikou, vylepšuje hodnotu maximální rychlosti na 286 km/hod a hodnota zrychlení z nuly na sto klesla o desetinku již na 4,9 u verze S s pohonem zadních kol. "Čtyřkolka" S Q4 pak umí tento sprint ještě rychleji. Údaj 4,7 sekundy je opět o desetinu lepší než dříve. 

Dále se nabízí ještě základní verze tohoto motoru s výkonem 350 koní, a také šestiválcový turbodiesel s 275 koňskými silami.

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Někteří řidiči v Maserati Ghibli nyní možná ocení nový soubor elektronických asistentů. Například se jedná o "dálniční" asistent, který v rychlostech do 145 km/hod hlídá při zapnutém adaptivním tempomatu odstup od vozů vpředu a současně i udržuje bez zásahu řidiče auto uprostřed daného jízdního pruhu. Dále pak o hlídání mrtvých úhlů a čtení dopravních značek.

Zákazníci si nyní budou moci objednávat vůz ve dvou špičkových výbavách - GranLusso a GranSport. Poznat půjdou například podle adaptivních LED světel. GranLuso je zaměřené na luxus a pohodlí. V interiéru jsou i materiály od prestižní módní značky Ermeneglio Zegna, tedy konkrétně jemné hedvábí. Elektricky seřídit lze téměř vše, dokonce i pedály.

Ghibli Sport pak má doplňky na předním nárazníku, černě lakovaná dvacetipalcová kola a červené třmeny brzd.

Nové Maserati Ghibli má v Česku premiéru v obchodním centru Arkády. Tam si můžete prohlédnout i další vozy, jak ukazuje naše fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků