Maserati: verze S pro Quattroporte GT

Automobilka Maserati připravila ještě ostřejší provedení svého ostrého sedanu Quattroporte GT. Nese tradiční přídomek S.
Maserati: verze S pro Quattroporte GT

Velmi úspěšný sedan s tradičním jménem Quattroporte prošel pro příští rok modernizací, o níž jsme vás informovali na tomto místě. Italská značka Maserati však nyní pro své nejnáročnější příznivce připravila ještě výkonnější provedení, určené k modifikaci faceliftovaného typu Quattroporte GT. Nový vůz ponese plné jméno Maserati Quattroporte GT S a světu se představí krátce po Novém roce na autosalonu v Detroitu. Z čerstvých pokusů automobilek Porsche či Lamborghini je znát, že kategorie luxusních a superrychlých sedanů bude v brzké době nabývat na významu, protože dnešní zákazník zde nemá zatím příliš z čeho vybírat. Maserati má tedy pěkný náskok.
 
Faceliftované Quattroporte může být dodáno se dvěma vidlicovými osmiválci. Ten základní má zdvihový objem 4,2 l a výkon rovných 400 koní, výkonnější z dvojice pak disponuje objemem 4,7 l a 430 koňmi. Nový model GT S bude vycházet z většího z motorů, oproti němuž nabídne výkon o 10 koní vyšší. Ty pod kapotu Quattroporte přivedlo použití vysokoprůtokové výfukové soustavy se stavitelným ventilem, díky čemuž bude mít motor při pojížďkách po městě utlumený zvuk, zato mimo něj jej lze otevřít a ryk pohonné jednotky pak jistě potěší každého milovníka italských plnokrevníků.

Deset koní navrch by jistě samo o sobě nepředstavovalo nijak markantní změnu, ale Maserati pro Quattroporte GT S připravilo i sadu dalších úprav. Byla snížena světlá výška a použity byly tužší pružiny a nové tlumiče pérování. Šestistupňová automatická převodovka od firmy ZF s ovládáním páčkami pod volantem zůstala zachována, ale pro použití v novém provedení vozu byla upravena její řídicí jednotka s ohledem na rychlejší odezvu a zkrácení prodlev při řazení.

V interiéru budou stávající dřevěné obklady nahrazeny díly z karbonu, zatímco sedadla dostanou čalounění v kombinaci kůže a alcantry. Kromě sníženého pérování se změny na exteriéru omezily pouze na černé rámečky předních světlometů a na ve tmavější barvě vyvedenou masku chladiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte GT S
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků