Maserati uvádí další modely Trofeo. V8 od Ferrari míří do Quattroporte i Ghibli

Po výkonné verzi SUV Levante nasazuje Maserati osmiválec Ferrari také do dalších modelů s označením Trofeo.

Dva roky nazpět uvedlo Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante s dodatkem Trofeo. Klíčovým prvkem verze byl 3,8litrový dvakrát přeplňovaný V8 původem od Ferrari. A právě ten je nyní srdcem i v nových Trofeo variantách modelů Quattroporte a Ghibli. Ve všech vozech tak čekejte výkon 580 koní (427 kW) a točivý moment 730 N.m.

Pro model Ghibli je přitom motor V8 úplnou novinkou. Co se týče Quattroporte, u něj byl použit už v minulosti ve verzi GTS, avšak v naladění na 530 koní (390 kW). Ghibli a Quattroporte Trofeo se tak stávají nejrychlejšími sedany Maserati s maximální rychlostí 326 km/h. SUV Levante Trofeo dosáhne na 302 km/h.

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Všechny vozy mají samostatné tlačítko pro jízdní režim Corsa, zostřující reakce vozu, a nechybí ani systém kontroly startu Launch Control. S pohonem všech kol v Levante Trofeo je tedy sprint na 100 km/h otázkou 4,1 vteřiny, zatímco zadokolky Ghibli a Quattroporte Trofeo zvládají tuto disciplínu za 4,3 sekundy, respektive 4,5 vteřiny. Použita je ve všech případech osmistupňová automatická převodovka.

Kolekce Trofeo jde poznat také na exteriéru, jelikož se inspiruje barvami italské státní vlajky. Quattroporte dostává zelený lak, Levante je bílé a Ghibli červené. Modely se pyšní i jinými mřížkami chladiče, řadou chromových a černě lesklých prvků, novými díly z karbonu a červenými detaily na profilech bočních výdechů a znaku trojzubce na C sloupcích. Na Ghibli Trofeo najdete podobně jako na ostrém Levante i novou kapotu s dvojicí výdechů.

Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Loga verze Trofeo samozřejmě nechybí ani v interiéru, kde se po vzoru modernizace a příchodu hybridního Ghibli ukazuje i v Quattroporte nový infotainment o velikosti 10,1palce, zatímco Levante si drží původní 8,4palcovou obrazovku, avšak s lepším rozlišením a grafikou. Ke všemu jsou nyní všechny vozy stále on-line.

České cenovky a datum uvedení nových verzí Trofeo na náš trh zatím Maserati neupřesňuje.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků