Maserati uvádí další modely Trofeo. V8 od Ferrari míří do Quattroporte i Ghibli

Po výkonné verzi SUV Levante nasazuje Maserati osmiválec Ferrari také do dalších modelů s označením Trofeo.

Dva roky nazpět uvedlo Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante s dodatkem Trofeo. Klíčovým prvkem verze byl 3,8litrový dvakrát přeplňovaný V8 původem od Ferrari. A právě ten je nyní srdcem i v nových Trofeo variantách modelů Quattroporte a Ghibli. Ve všech vozech tak čekejte výkon 580 koní (427 kW) a točivý moment 730 N.m.

Pro model Ghibli je přitom motor V8 úplnou novinkou. Co se týče Quattroporte, u něj byl použit už v minulosti ve verzi GTS, avšak v naladění na 530 koní (390 kW). Ghibli a Quattroporte Trofeo se tak stávají nejrychlejšími sedany Maserati s maximální rychlostí 326 km/h. SUV Levante Trofeo dosáhne na 302 km/h.

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Všechny vozy mají samostatné tlačítko pro jízdní režim Corsa, zostřující reakce vozu, a nechybí ani systém kontroly startu Launch Control. S pohonem všech kol v Levante Trofeo je tedy sprint na 100 km/h otázkou 4,1 vteřiny, zatímco zadokolky Ghibli a Quattroporte Trofeo zvládají tuto disciplínu za 4,3 sekundy, respektive 4,5 vteřiny. Použita je ve všech případech osmistupňová automatická převodovka.

Kolekce Trofeo jde poznat také na exteriéru, jelikož se inspiruje barvami italské státní vlajky. Quattroporte dostává zelený lak, Levante je bílé a Ghibli červené. Modely se pyšní i jinými mřížkami chladiče, řadou chromových a černě lesklých prvků, novými díly z karbonu a červenými detaily na profilech bočních výdechů a znaku trojzubce na C sloupcích. Na Ghibli Trofeo najdete podobně jako na ostrém Levante i novou kapotu s dvojicí výdechů.

Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Loga verze Trofeo samozřejmě nechybí ani v interiéru, kde se po vzoru modernizace a příchodu hybridního Ghibli ukazuje i v Quattroporte nový infotainment o velikosti 10,1palce, zatímco Levante si drží původní 8,4palcovou obrazovku, avšak s lepším rozlišením a grafikou. Ke všemu jsou nyní všechny vozy stále on-line.

České cenovky a datum uvedení nových verzí Trofeo na náš trh zatím Maserati neupřesňuje.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patří do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 26 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků