Maserati mává na rozloučenou současnému GranTurismu a tuto událost podtrhuje odhalením speciální verze.
Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace. Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí varianta GranTurismo Zéda.
Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“. Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.
Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná. Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.
Označení Zéda je poté výslovností písmena Z v lokálním dialektu italské Modeny. Posledním písmenem abecedy tak dodává, že „pro každý konec existuje nový začátek“. Prozatím se neví, jaký bude osud speciálního GranTurisma. Mluví se o uložení do muzea automobilky nebo vydražení možným zájemcům.
Dřívější plány automobilky mluvily o nové generaci GranTurisma pro rok 2021. Chvíli si tedy počkáme. Po spojení koncernů FCA a PSA si však nikdo budoucností jednotlivých značek FCA není příliš jistý. Stačí zmínit velké změny u Alfy Romeo, která upozadila očekávanou hrstku sporťáků pro ziskovější modely. Snad ale Maserati zůstane na uvedeném směru.
V tomto směru zůstává i očekávané uvedení nového sporťáku na základě starého konceptu Alfieri, u něhož Maserati potvrdilo start produkce už na příští rok. K tomu se váže i kompletní renovace a vylepšení produkční linky v Modeně. Také Alfieri má totiž přijet rovněž s možností čistě elektrického pohonu.