Maserati ukončuje výrobu GranTurisma. K příležitosti uvádí speciální verzi Zéda

Maserati mává na rozloučenou současnému GranTurismu a tuto událost podtrhuje odhalením speciální verze.

Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace. Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí varianta GranTurismo Zéda.

Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“. Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná. Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.

Označení Zéda je poté výslovností písmena Z v lokálním dialektu italské Modeny. Posledním písmenem abecedy tak dodává, že „pro každý konec existuje nový začátek“. Prozatím se neví, jaký bude osud speciálního GranTurisma. Mluví se o uložení do muzea automobilky nebo vydražení možným zájemcům.

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Dřívější plány automobilky mluvily o nové generaci GranTurisma pro rok 2021. Chvíli si tedy počkáme. Po spojení koncernů FCA a PSA si však nikdo budoucností jednotlivých značek FCA není příliš jistý. Stačí zmínit velké změny u Alfy Romeo, která upozadila očekávanou hrstku sporťáků pro ziskovější modely. Snad ale Maserati zůstane na uvedeném směru.

V tomto směru zůstává i očekávané uvedení nového sporťáku na základě starého konceptu Alfieri, u něhož Maserati potvrdilo start produkce už na příští rok. K tomu se váže i kompletní renovace a vylepšení produkční linky v Modeně. Také Alfieri má totiž přijet rovněž s možností čistě elektrického pohonu.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků