Maserati ukončuje výrobu GranTurisma. K příležitosti uvádí speciální verzi Zéda

Maserati mává na rozloučenou současnému GranTurismu a tuto událost podtrhuje odhalením speciální verze.

Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace. Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí varianta GranTurismo Zéda.

Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“. Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná. Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.

Označení Zéda je poté výslovností písmena Z v lokálním dialektu italské Modeny. Posledním písmenem abecedy tak dodává, že „pro každý konec existuje nový začátek“. Prozatím se neví, jaký bude osud speciálního GranTurisma. Mluví se o uložení do muzea automobilky nebo vydražení možným zájemcům.

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Dřívější plány automobilky mluvily o nové generaci GranTurisma pro rok 2021. Chvíli si tedy počkáme. Po spojení koncernů FCA a PSA si však nikdo budoucností jednotlivých značek FCA není příliš jistý. Stačí zmínit velké změny u Alfy Romeo, která upozadila očekávanou hrstku sporťáků pro ziskovější modely. Snad ale Maserati zůstane na uvedeném směru.

V tomto směru zůstává i očekávané uvedení nového sporťáku na základě starého konceptu Alfieri, u něhož Maserati potvrdilo start produkce už na příští rok. K tomu se váže i kompletní renovace a vylepšení produkční linky v Modeně. Také Alfieri má totiž přijet rovněž s možností čistě elektrického pohonu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

TEST Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků