Maserati ukončuje výrobu GranTurisma. K příležitosti uvádí speciální verzi Zéda

Maserati mává na rozloučenou současnému GranTurismu a tuto událost podtrhuje odhalením speciální verze.

Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace. Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí varianta GranTurismo Zéda.

Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“. Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.

Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná. Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.

Označení Zéda je poté výslovností písmena Z v lokálním dialektu italské Modeny. Posledním písmenem abecedy tak dodává, že „pro každý konec existuje nový začátek“. Prozatím se neví, jaký bude osud speciálního GranTurisma. Mluví se o uložení do muzea automobilky nebo vydražení možným zájemcům.

Dřívější plány automobilky mluvily o nové generaci GranTurisma pro rok 2021. Chvíli si tedy počkáme. Po spojení koncernů FCA a PSA si však nikdo budoucností jednotlivých značek FCA není příliš jistý. Stačí zmínit velké změny u Alfy Romeo, která upozadila očekávanou hrstku sporťáků pro ziskovější modely. Snad ale Maserati zůstane na uvedeném směru.

V tomto směru zůstává i očekávané uvedení nového sporťáku na základě starého konceptu Alfieri, u něhož Maserati potvrdilo start produkce už na příští rok. K tomu se váže i kompletní renovace a vylepšení produkční linky v Modeně. Také Alfieri má totiž přijet rovněž s možností čistě elektrického pohonu.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Diskuze (3) Další článek: Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

Témata článku: , , , , , , , , , , ,