Po dřívějších spekulacích nám už italská značka odhaluje techniku svého chystaného supersportu.
Maserati pokračuje v sérii upoutávek na supersport MC20, který bude mít premiéru v září. Tato upoutávka je nicméně pořádně tučná. Oficiálně se už totiž dozvídáme, jakou strojovnu automobilka doprostřed novinky zasadí. O novém twin-turbo V6 se vědělo už dříve, teď ale známe kompletní specifikaci.
Pryč jsou dny vypůjčených motorů Ferrari. V MC20 se tedy objeví dvakrát přeplňovaný třílitrový V6 vlastní konstrukce Maserati, který novému supersportu zajistí výkon 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min.
Motor pojmenovaný Nettuno s rozevřením válců v úhlu 90 stupňů bude ze 100 % vyráběn v italské Modeně. Mezi další výsady patří inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Maserati zmiňuje, že tato technologie pochází ze světa Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.
Hmotnost celé jednotky se pohybuje pod 220 kg, motor používá mazání se suchou vanou s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou a systém dvojitého vstřikování. Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu bude doprovázen právě i tímto novým motorem.
Pouze v Maserati MC20 by se motor objevit neměl. Podle dřívějších informací webu Automotive News Europe chce značka svůj šestiválec později umístit do minimálně dalších tří nových modelů.