Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Po dřívějších spekulacích nám už italská značka odhaluje techniku svého chystaného supersportu.

Maserati pokračuje v sérii upoutávek na supersport MC20, který bude mít premiéru v září. Tato upoutávka je nicméně pořádně tučná. Oficiálně se už totiž dozvídáme, jakou strojovnu automobilka doprostřed novinky zasadí. O novém twin-turbo V6 se vědělo už dříve, teď ale známe kompletní specifikaci.

Maserati vzdává hold Stirlingu Mossovi a potvrzuje svůj návrat do světa motorsportu

Maserati vzdává hold Stirlingu Mossovi a potvrzuje svůj návrat do světa motorsportu

Pryč jsou dny vypůjčených motorů Ferrari. V MC20 se tedy objeví dvakrát přeplňovaný třílitrový V6 vlastní konstrukce Maserati, který novému supersportu zajistí výkon 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min.

Motor pojmenovaný Nettuno s rozevřením válců v úhlu 90 stupňů bude ze 100 % vyráběn v italské Modeně. Mezi další výsady patří inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Maserati zmiňuje, že tato technologie pochází ze světa Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Maserati ještě žije. Chystá návrat slavného jména, konkurenta Ferrari i crossover

Hmotnost celé jednotky se pohybuje pod 220 kg, motor používá mazání se suchou vanou s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou a systém dvojitého vstřikování. Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu bude doprovázen právě i tímto novým motorem.

Pouze v Maserati MC20 by se motor objevit neměl. Podle dřívějších informací webu Automotive News Europe chce značka svůj šestiválec později umístit do minimálně dalších tří nových modelů.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků