Maserati ukazuje, jak vypadá dojemné znovuzrození. Další modely dorazí do roka

Vedle supersportu nás čeká sourozenec Alfy Romeo Stelvio a nové GranTurismo.

O Maserati se teď bude asi hodně mluvit. Prezentace nové supersportovního modelu začala novou éru značky. Vedle aktualizování současného modelového portfolia a MC20 nás tak čeká ještě pár nových modelů. Včera se třeba nenápadně ukázalo i zcela nové SUV, které nese název Grecale.

Maserati uvádí další modely Trofeo. V8 od Ferrari míří do Quattroporte i Ghibli

Maserati uvádí další modely Trofeo. V8 od Ferrari míří do Quattroporte i Ghibli

Grecale je stejně jako Levante vítr, konkrétně od severovýchodu. Označoval se tak i italský torpédoborec. Od tohoto vozu můžeme očekávat poměrně hodně. Platformu bude sdílet s Alfou Romeo Stelvio, které platí za jedno z nejlépe jezdících SUV na trhu. Vyrábět se bude společně se Stelviem a Giulií v Alfa Romeo Cassino Plant.

Světová premiéra by měla proběhnout na jaře příštího roku. Hned poté by mělo nové SUV najet na výrobní linku. Mezi konkurenty se bude řadit třeba Jaguar F-Pace či Porsche Macan. V době uvedení vozu na trh by už mohlo být na světě i nové GranTurismo. Očekává se také, že se brzy ukáže supersport MC20 bez střechy.

Alfa Romeo Giulia GTA stojí opravdový ranec. Cenou zasahuje do říše superaut

Alfa Romeo Giulia GTA stojí opravdový ranec. Cenou zasahuje do říše superaut

Automobilka se také připomněla včerejší unikátní prezentací. Akce se konala na závodním okruhu v domácí Modeně. Soundtrack celé show vytvořil Sandro Mussida. Spektakulární podívanou si můžete pustit níže.

Akce v číslech

  • 5 jazyků do kterých byla akce tlumočena
  • 2 simultánně probíhající akce v New Yorku a v Tokiu
  • 1 monumentální jeviště (23 m vysoké, 33 m široké, 30 m hluboké)
  • 1 otočná platforma o průměru 500 cm
  • 1 gigantická LED obrazovka
  • 630 m2 celkové plochy (LED obrazovka o rozměrech 26×18 m a střešní LED obrazovka 13×13 m)

Pro diváky:

  • 44 vozů Maserati rozmístěných do tvaru drive-in kina
  • 2 tribuny o rozměrech 21×19 m (každá pro 200 hostů sedících v souladu s nařízeními proti šíření nemoci covid-19)

Zákulisí a produkce:

  • 24 dní produkční práce na místě
  • 44  tahačů pro přepravu
  • 450 motorizovaných světlometů pro osvětlovací systém
  • 24 akustických reproduktorů K1L, 24 akustických reproduktorů K2L, 12 subreproduktorů K1 a 24 reproduktorů zvukového systému Ks28
  • 9 pevných a mobilních televizních kamer koordinovaných dvojnásobným týmem 15 lidí

Personál a logistika:

  • 10 operačních kanceláří přímo na místě
  • 285 lidí pracujících přímo na místě
  • 4000 vypitých šálků kávy
  • 4536 vypitých lahví vody
  • 7500 porcí jídla (obědy a večeře)

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patří do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků