Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Dva modely italské automobilky musí do servisů kvůli hrozbě zablokování zadních kol. Vada může mít vliv i na hluk ve voze či jízdní vlastnosti.
Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Problém, kvůli kterému svolává automobilka s trojzubcem ve znaku do servisů celkem 326 automobilů, se týká konkrétně modelů Ghibli a Quattroporte verze 2017 pro Spojené státy. Trable s možným zablokováním zadních kol se týkají vozů vyrobených od 1. července do 12. října tohoto roku.

Matice na zadním diferenciálu nemusí být řádně dotažena a v případě jejího uvolnění dojde k zablokování kol. Zákazníci mohou závadu rozpoznat už dříve. Projeví se to vyšším hlukem v kabině, vibracemi a změnou jízdních vlastností.

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Maserati problém poprvé zaregistrovalo 1. září letošního roku, když si zaměstnanci v italské továrně všimli zvýšeného hluku zadního diferenciálu. Automobilka poslala díly zpět společnosti GKN, dodavateli ze Spojených států. Až tady se na vše přišlo a dodávka komponent byla zastavena. Závada se dohromady týkala 948 jednotek, k zákazníkům se dostala třetina.

Majitelé vozů, kterých se trable mohou týkat, mají navštívit autorizované prodejce, kde bude vše prověřeno a otestováno. Každého vlastníka bude italský výrobce kontaktovat v horizontu následujících 30 dní.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Pro společnost to letos není první svolávací akce. V létě bylo svoláváno více než 13 tisíc automobilů kvůli matoucímu fungování osmistupňové automatické převodovky. Shodou okolností se to také týkalo modelů Ghibli a Quattroporte, tentokrát modelové řady 2014. Společnost okamžitě vyvinula aktualizace softwaru, která celý problém napravila.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků