Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Dva modely italské automobilky musí do servisů kvůli hrozbě zablokování zadních kol. Vada může mít vliv i na hluk ve voze či jízdní vlastnosti.
Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Problém, kvůli kterému svolává automobilka s trojzubcem ve znaku do servisů celkem 326 automobilů, se týká konkrétně modelů Ghibli a Quattroporte verze 2017 pro Spojené státy. Trable s možným zablokováním zadních kol se týkají vozů vyrobených od 1. července do 12. října tohoto roku.

Matice na zadním diferenciálu nemusí být řádně dotažena a v případě jejího uvolnění dojde k zablokování kol. Zákazníci mohou závadu rozpoznat už dříve. Projeví se to vyšším hlukem v kabině, vibracemi a změnou jízdních vlastností.

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Maserati problém poprvé zaregistrovalo 1. září letošního roku, když si zaměstnanci v italské továrně všimli zvýšeného hluku zadního diferenciálu. Automobilka poslala díly zpět společnosti GKN, dodavateli ze Spojených států. Až tady se na vše přišlo a dodávka komponent byla zastavena. Závada se dohromady týkala 948 jednotek, k zákazníkům se dostala třetina.

Majitelé vozů, kterých se trable mohou týkat, mají navštívit autorizované prodejce, kde bude vše prověřeno a otestováno. Každého vlastníka bude italský výrobce kontaktovat v horizontu následujících 30 dní.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Pro společnost to letos není první svolávací akce. V létě bylo svoláváno více než 13 tisíc automobilů kvůli matoucímu fungování osmistupňové automatické převodovky. Shodou okolností se to také týkalo modelů Ghibli a Quattroporte, tentokrát modelové řady 2014. Společnost okamžitě vyvinula aktualizace softwaru, která celý problém napravila.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků