Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Dva modely italské automobilky musí do servisů kvůli hrozbě zablokování zadních kol. Vada může mít vliv i na hluk ve voze či jízdní vlastnosti.
Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Problém, kvůli kterému svolává automobilka s trojzubcem ve znaku do servisů celkem 326 automobilů, se týká konkrétně modelů Ghibli a Quattroporte verze 2017 pro Spojené státy. Trable s možným zablokováním zadních kol se týkají vozů vyrobených od 1. července do 12. října tohoto roku.

Matice na zadním diferenciálu nemusí být řádně dotažena a v případě jejího uvolnění dojde k zablokování kol. Zákazníci mohou závadu rozpoznat už dříve. Projeví se to vyšším hlukem v kabině, vibracemi a změnou jízdních vlastností.

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Maserati problém poprvé zaregistrovalo 1. září letošního roku, když si zaměstnanci v italské továrně všimli zvýšeného hluku zadního diferenciálu. Automobilka poslala díly zpět společnosti GKN, dodavateli ze Spojených států. Až tady se na vše přišlo a dodávka komponent byla zastavena. Závada se dohromady týkala 948 jednotek, k zákazníkům se dostala třetina.

Majitelé vozů, kterých se trable mohou týkat, mají navštívit autorizované prodejce, kde bude vše prověřeno a otestováno. Každého vlastníka bude italský výrobce kontaktovat v horizontu následujících 30 dní.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Pro společnost to letos není první svolávací akce. V létě bylo svoláváno více než 13 tisíc automobilů kvůli matoucímu fungování osmistupňové automatické převodovky. Shodou okolností se to také týkalo modelů Ghibli a Quattroporte, tentokrát modelové řady 2014. Společnost okamžitě vyvinula aktualizace softwaru, která celý problém napravila.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků