Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Dva modely italské automobilky musí do servisů kvůli hrozbě zablokování zadních kol. Vada může mít vliv i na hluk ve voze či jízdní vlastnosti.
Maserati svolává stovky vozů, mohou se jim zablokovat zadní kola

Problém, kvůli kterému svolává automobilka s trojzubcem ve znaku do servisů celkem 326 automobilů, se týká konkrétně modelů Ghibli a Quattroporte verze 2017 pro Spojené státy. Trable s možným zablokováním zadních kol se týkají vozů vyrobených od 1. července do 12. října tohoto roku.

Matice na zadním diferenciálu nemusí být řádně dotažena a v případě jejího uvolnění dojde k zablokování kol. Zákazníci mohou závadu rozpoznat už dříve. Projeví se to vyšším hlukem v kabině, vibracemi a změnou jízdních vlastností.

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Ford svolává statisíce aut kvůli pásům. Zavinily zranění

Maserati problém poprvé zaregistrovalo 1. září letošního roku, když si zaměstnanci v italské továrně všimli zvýšeného hluku zadního diferenciálu. Automobilka poslala díly zpět společnosti GKN, dodavateli ze Spojených států. Až tady se na vše přišlo a dodávka komponent byla zastavena. Závada se dohromady týkala 948 jednotek, k zákazníkům se dostala třetina.

Majitelé vozů, kterých se trable mohou týkat, mají navštívit autorizované prodejce, kde bude vše prověřeno a otestováno. Každého vlastníka bude italský výrobce kontaktovat v horizontu následujících 30 dní.

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

BMW a Rolls-Royce svolávají 34 tisíc vozů. Mohou selhávat airbagy

Pro společnost to letos není první svolávací akce. V létě bylo svoláváno více než 13 tisíc automobilů kvůli matoucímu fungování osmistupňové automatické převodovky. Shodou okolností se to také týkalo modelů Ghibli a Quattroporte, tentokrát modelové řady 2014. Společnost okamžitě vyvinula aktualizace softwaru, která celý problém napravila.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků