Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

7 komentářů

KarelAntonin
6. prosince • 22:39

Docela mě zaráží použití 4x4 pouze u slabší verze,

Zelí
7. prosince • 9:51

To není neobvyklé. Nemají k dispozici mechaniku 4x4 pro přenos větších momentů.
Např. bmw, které s 4x4 začalo poměrně nedávno (tzv. zelenáči), tak nebyli schopní přenést větší moment než dával naftový třílitr se 171kw.
Na to se totiž musí postavit nová továrna a to něco stojí.

KarelAntonin
7. prosince • 10:15

V principu souhlasím, akorát mě zaráží že když někdo chce stavět prémiová auta nenabízí tuto možnost. Vždyť Audi tuto možnost nabízí u silných motorů už dávno.

Vana666
6. prosince • 13:30

To mezní rozdělení momentu 50:50 u čtyřkolky je blbost, netuším proč by předek v případě lepší adheze nemohl alespoň krátkodobě táhnout víc než zadek.

Lukyman
6. prosince • 14:14

To si sice může, ale záleží na použité technologii systému 4x4. Když říkají, že systém pošle na předek pouze 50% a na zadku zůsatne 50%, tak proč by to mělo být jinač? Dále se říká, že tento systém je dovozen od systému použitím ve Ferrari FF.

Vana666
6. prosince • 14:33

Mělo by to být jinak proto, že pokud zadek ztratí trakci a přenese jen minimální sílu tak při rozdělení 50:50 by i předek dostal jen stejnou minimální sílu. Přitom ale sepnutá spojka mu fyzicky může poslat mnohem více, takže skutečné rozdělení by mohlo být například 90:10. Výrobce ovšem tuto možnost z nějakého nepochopitelného důvodu popírá.Jinak jestli je systém pohonu předku opravdu odvozený od Frerrari FF tak potěš, větší paskvil na 4x4 jsem neviděl. Doufám že to u Maserati nebude nakonec tak zlé

zipiik
6. prosince • 15:57

To aby se Stig bal zaradit petku i v Maserati :c)

Doporučujeme

Články odjinud