Vlajková loď italských sedanů odstartuje s šestiválcem vycházejícím z šestiválce Chrysler Pentastar…
Takže na velké osmiválce s atmosférickým plněním zapomeňte u dalšího automobilu, i nejnovější Maserati totiž dává přednost „foukané“. Přesto zastánce klasické konstrukční školy potěší. Luxusní supersedan Maserati Quattroporte šesté generace oslaví svoji oficiální premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu a my vám k němu konečně můžeme nabídnout technické podrobnosti. A aby bylo jasno hned na začátek: prim budou hrát motory přeplňované párem turbodmychadel a doplněné přímým vstřikováním paliva.
Maserati Quattroporte přinese také pohon všech kol
Základem pro jeho pohon se stává zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l, který údajně vychází z amerického motoru Chrysler Pentastar V6 a opatřen bude dvojicí turbodmychadel. Dosahovat má výkonu 404 koní (301 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu 550 Nm již od 1 750 Nm a mohutnému sportovnímu sedanu zajistí zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,1 s a dosažení rychlosti 285 km/h.
Pro ještě náročnější zákazníky je připraven relativně kompaktní přímovstřikový osmiválec s objemem 3,8 l opatřený opět dvěmi turbodmychadly i přímým vstřikováním. V tomto případě se připravte na výkon 523 koní (390 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment plných 710 Nm od 2 000 ot./min., přičemž doba potřebná pro zrychlení z 0 na 96 km/h se zkrátí na 4,7 s a nejvyšší rychlost naroste na 307 km/h.
Zároveň se potvrdily naše předpoklady, že tyto motory budou pro Maserati vyrábět v dílnách Ferrari v Maranellu a kombinovány budou s osmistupňovými automatickými převodovkami, které jsou o poznání lehčí a rychlejší než dosud používané „šestikvalty“. A teď k přenosu točivého momentu na vozovku. Také zde se předpoklady potvrdily, Quattroporte šesté generace se stane prvním sériovým Maserati s možností pohonu všech kol.
Dodáváno bude v trámci příplatkové výbavy pouze pro slabší, šestiválcové provedení. Pro zachování obvyklé charakteristiky má za běžných podmínek přenášet 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy, ale v případě potřeby může poměr narůst až na 50:50. Špičkový osmiválec však zůstane k dispozici výhradně s pohonem kol zadní nápravy. K dispozici budou tlumiče Skyhook se stavitelnou charakteristikou a řidiče tělem i duší potěší také zástavba konvenčního kapalinového posilovače řízení namísto obligátních elektrických systémů.
Interiér je veskrze konvenční, přesto však moderně vybavený a prostornější než dosud
A známe také vnější rozměry a hmotnosti. Nové Maserati Quattroporte šesté generace bude 5 263 mm dlouhé a 1 948 mm široké, takže bude oproti všem tendencím o 163 mm delší a o 64 mm širší než stávající generace. Ba co víc, rozvor náprav nabude o 107 mm na celkových 3 170 mm, takže půjde skutečně o „kus auta“. Naproti tomu, rozsáhlé využití hliníkových slitin a dalších materiálů snížily váhu až o 100 kg, takže pohotovostní hmotnost ani jedné z verzí nepřekročí hranici 1 900 kg.