Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

Vlajková loď italských sedanů odstartuje s šestiválcem vycházejícím z šestiválce Chrysler Pentastar…

Takže na velké osmiválce s atmosférickým plněním zapomeňte u dalšího automobilu, i nejnovější Maserati totiž dává přednost „foukané“. Přesto zastánce klasické konstrukční školy potěší. Luxusní supersedan Maserati Quattroporte šesté generace oslaví svoji oficiální premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu a my vám k němu konečně můžeme nabídnout technické podrobnosti. A aby bylo jasno hned na začátek: prim budou hrát motory přeplňované párem turbodmychadel a doplněné přímým vstřikováním paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte přinese také pohon všech kol

Základem pro jeho pohon se stává zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l, který údajně vychází z amerického motoru Chrysler Pentastar V6 a opatřen bude dvojicí turbodmychadel. Dosahovat má výkonu 404 koní (301 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu 550 Nm již od 1 750 Nm a mohutnému sportovnímu sedanu zajistí zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,1 s a dosažení rychlosti 285 km/h.

Maserati Quattroporte je zde! Revoluci ale nečekejte...

Maserati Quattroporte je zde! Revoluci ale nečekejte...

Pro ještě náročnější zákazníky je připraven relativně kompaktní přímovstřikový osmiválec s objemem 3,8 l opatřený opět dvěmi turbodmychadly i přímým vstřikováním. V tomto případě se připravte na výkon 523 koní (390 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment plných 710 Nm od 2 000 ot./min., přičemž doba potřebná pro zrychlení z 0 na 96 km/h se zkrátí na 4,7 s a nejvyšší rychlost naroste na 307 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Zároveň se potvrdily naše předpoklady, že tyto motory budou pro Maserati vyrábět v dílnách Ferrari v Maranellu a kombinovány budou s osmistupňovými automatickými převodovkami, které jsou o poznání lehčí a rychlejší než dosud používané „šestikvalty“. A teď k přenosu točivého momentu na vozovku. Také zde se předpoklady potvrdily, Quattroporte šesté generace se stane prvním sériovým Maserati s možností pohonu všech kol.

Maserati Quattroporte: půlstoletí luxusu na italský způsob

Maserati Quattroporte: půlstoletí luxusu na italský způsob

Dodáváno bude v trámci příplatkové výbavy pouze pro slabší, šestiválcové provedení. Pro zachování obvyklé charakteristiky má za běžných podmínek přenášet 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy, ale v případě potřeby může poměr narůst až na 50:50. Špičkový osmiválec však zůstane k dispozici výhradně s pohonem kol zadní nápravy. K dispozici budou tlumiče Skyhook se stavitelnou charakteristikou a řidiče tělem i duší potěší také zástavba konvenčního kapalinového posilovače řízení namísto obligátních elektrických systémů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je veskrze konvenční, přesto však moderně vybavený a prostornější než dosud

A známe také vnější rozměry a hmotnosti. Nové Maserati Quattroporte šesté generace bude 5 263 mm dlouhé a 1 948 mm široké, takže bude oproti všem tendencím o 163 mm delší a o 64 mm širší než stávající generace. Ba co víc, rozvor náprav nabude o 107 mm na celkových 3 170 mm, takže půjde skutečně o „kus auta“. Naproti tomu, rozsáhlé využití hliníkových slitin a dalších materiálů snížily váhu až o 100 kg, takže pohotovostní hmotnost ani jedné z verzí nepřekročí hranici 1 900 kg.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků