Maserati Quattroporte (S): facelift bestselleru

Model Quattroporte, který pomohl automobilce vrátit se do černých čísel, se již zanedlouho představí s novým, sportovnějším vzhledem.

Quattroporte můžeme rozhodně považovat za trefu do černého. Uvedením tohoro modelu nezačala stoupat pouze křivka prodejnosti, ale celkem logicky i zisky automobilky. V současnosti si svůj domov našlo již přes 15 tisíc kusů tohoto prodejního trháku na poli exkluzivních vozidel a za účelem získání dalších zákazníků si automobilka pro Quattroporte přichystala několik kosmetických úprav.

Vnější modifikace jsou patrné již na první pohled. Novinkou jsou LED světla pro denní svícení, která jsou po vzoru Audi, umístněna v prostoru předních světlometů. Sportovní charakter podtrhuje zvýrazněná linie v boční a zadní části a aerodynamičtější vzhled získala i zevnější zpětná zrcátka. Velkou změnou oproti původnímu modelu z roku 2004 je jinak tvarovaný kryt chladiče s vertikálním uspořádáním žeber a samozřejmě s neodmyslitelným chromovým trojzubcem. Omlazovací kůra se i při dalších prvcích nesla v duchu filosofie přidat tomuto vozu na sportovnosti, o čemž svědčí i upravené nárazníky a některé další detaily.
 
Novinkou kromě faceliftu pro Quattroporte je uvedení ostřejší verze s přídomkem S. Ten bude mít pod kapotou 4,7 litrový osmiválec s výkonem 320 kW / 430 koní, který zdědí po modelu GranTurismo S. Motoru bude sekundovat šestistupňová sekvenční převodovka ZF.
 
Novinky na nás čekají i v interiéru, který byl přizpůsoben tak, aby majiteli poskytoval větší komfort a především pohodlí. Za účelem lepší ergonomie se středová konzola dočkala značné reorganizace ovládacích prvků a vůz je nyní standardně vybaven novým systémem Maserati Multimedia. Do nabídky čalounění přibyly dvě nové barevné odstíny kůže - pískově béžová a kaštanově hnědá.
 

Zda se facelift nějak výrazně projeví i na ceně zatím nevíme, ovšem do showroomů se první kusy dostanou již v září. Závěrem, nám nezbývá nic jiného, než konstatovat, že facelift se skutečně povedl a italští designéři opět potvrdili, že ke světové špičce patří zaslouženě. Však posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte facelift
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků