Maserati Quattroporte (S): facelift bestselleru

Model Quattroporte, který pomohl automobilce vrátit se do černých čísel, se již zanedlouho představí s novým, sportovnějším vzhledem.

Quattroporte můžeme rozhodně považovat za trefu do černého. Uvedením tohoro modelu nezačala stoupat pouze křivka prodejnosti, ale celkem logicky i zisky automobilky. V současnosti si svůj domov našlo již přes 15 tisíc kusů tohoto prodejního trháku na poli exkluzivních vozidel a za účelem získání dalších zákazníků si automobilka pro Quattroporte přichystala několik kosmetických úprav.

Vnější modifikace jsou patrné již na první pohled. Novinkou jsou LED světla pro denní svícení, která jsou po vzoru Audi, umístněna v prostoru předních světlometů. Sportovní charakter podtrhuje zvýrazněná linie v boční a zadní části a aerodynamičtější vzhled získala i zevnější zpětná zrcátka. Velkou změnou oproti původnímu modelu z roku 2004 je jinak tvarovaný kryt chladiče s vertikálním uspořádáním žeber a samozřejmě s neodmyslitelným chromovým trojzubcem. Omlazovací kůra se i při dalších prvcích nesla v duchu filosofie přidat tomuto vozu na sportovnosti, o čemž svědčí i upravené nárazníky a některé další detaily.
 
Novinkou kromě faceliftu pro Quattroporte je uvedení ostřejší verze s přídomkem S. Ten bude mít pod kapotou 4,7 litrový osmiválec s výkonem 320 kW / 430 koní, který zdědí po modelu GranTurismo S. Motoru bude sekundovat šestistupňová sekvenční převodovka ZF.
 
Novinky na nás čekají i v interiéru, který byl přizpůsoben tak, aby majiteli poskytoval větší komfort a především pohodlí. Za účelem lepší ergonomie se středová konzola dočkala značné reorganizace ovládacích prvků a vůz je nyní standardně vybaven novým systémem Maserati Multimedia. Do nabídky čalounění přibyly dvě nové barevné odstíny kůže - pískově béžová a kaštanově hnědá.
 

Zda se facelift nějak výrazně projeví i na ceně zatím nevíme, ovšem do showroomů se první kusy dostanou již v září. Závěrem, nám nezbývá nic jiného, než konstatovat, že facelift se skutečně povedl a italští designéři opět potvrdili, že ke světové špičce patří zaslouženě. Však posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte facelift
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků