Maserati Quattroporte od Novitecu: až 590 koní

Německý ladič Novitec představuje své úpravy pro Quattroporte S a Sport GT S od Maserati. Nechybí jim ani tradiční kompresory.

Čtyřdveřový sedan od Maserati se již nějaký ten pátek vyrábí, i v sílící konkurenci však má stále dost příznivců. U Novitecu proto připravili paket zlepšující vzhled vozů Quattroporte S a Sport GT S, ale též jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm, pánové z Novitecu výkonovou špičku navýšili o 37 a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsanými vynikajícími parametry stojí především mechanický přeplňovací kompresor s pohonem ozubeným řemenem, maximálním plnicím tlakem 0,35 barů a chlazením voda-vzduch, větší vstřikovače a speciální sací potrubí. Program řídicí jednotky byl pochopitelně pozměněn s ohledem na zachování potřebné spolehlivosti pohonného ústrojí a plnění emisní normy Euro IV.

Společnost Novitec Tridente si těchto modifikací cení na 19 900 eur. Zákazníci si mohou připlatit za sadu nově vyvinutých, trojdílných ráfků zlepšujících kontakt vozu s vozovkou. Tyto jedenadvacetipalcové jednotky jsou široké 9 palců vpředu a 11 palců vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/30 ZR21, resp. 295/30 ZR21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol mohou být osazeny několika druhy sportovního pérování s plynulou regulací světlé výšky. Vzhled karoserie se však takřka nezměnil, výjimku tvoří decentní odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru vyrobená z uhlíkových kompozitů. Interiér může být opatřen specifickým čalouněním s různými materiály včetně prvotřídní kůže a Alcantary a škálou multimediálních systémů včetně televize, přehrávače Blu-Rayů a vysokorychlostního internetu.

Kromě úprav motoru nebyly zatím žádné jiné ceny zveřejněny, všechny modifikace by však měly být dostupné ihned.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte od Novitecu
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků