Maserati Quattroporte od Novitecu: až 590 koní

Německý ladič Novitec představuje své úpravy pro Quattroporte S a Sport GT S od Maserati. Nechybí jim ani tradiční kompresory.

Čtyřdveřový sedan od Maserati se již nějaký ten pátek vyrábí, i v sílící konkurenci však má stále dost příznivců. U Novitecu proto připravili paket zlepšující vzhled vozů Quattroporte S a Sport GT S, ale též jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm, pánové z Novitecu výkonovou špičku navýšili o 37 a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsanými vynikajícími parametry stojí především mechanický přeplňovací kompresor s pohonem ozubeným řemenem, maximálním plnicím tlakem 0,35 barů a chlazením voda-vzduch, větší vstřikovače a speciální sací potrubí. Program řídicí jednotky byl pochopitelně pozměněn s ohledem na zachování potřebné spolehlivosti pohonného ústrojí a plnění emisní normy Euro IV.

Společnost Novitec Tridente si těchto modifikací cení na 19 900 eur. Zákazníci si mohou připlatit za sadu nově vyvinutých, trojdílných ráfků zlepšujících kontakt vozu s vozovkou. Tyto jedenadvacetipalcové jednotky jsou široké 9 palců vpředu a 11 palců vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/30 ZR21, resp. 295/30 ZR21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol mohou být osazeny několika druhy sportovního pérování s plynulou regulací světlé výšky. Vzhled karoserie se však takřka nezměnil, výjimku tvoří decentní odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru vyrobená z uhlíkových kompozitů. Interiér může být opatřen specifickým čalouněním s různými materiály včetně prvotřídní kůže a Alcantary a škálou multimediálních systémů včetně televize, přehrávače Blu-Rayů a vysokorychlostního internetu.

Kromě úprav motoru nebyly zatím žádné jiné ceny zveřejněny, všechny modifikace by však měly být dostupné ihned.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte od Novitecu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků