Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Evropský patentový úřad opět zasáhl do dějin automobilu. Unikly z něj oficiální kresby nové generace čtyřdveřového supersportovního modelu Maserati Quattroporte.
Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Dosud se v éteru objevila již celá řada špionážních snímků zobrazujících novou generaci italského supersedanu Maserati Quattroporte obtěžkanou většinou ještě velmi důslednou kamufláží, ale teprve nyní si můžeme udělat přesnější obrázek o tom, jak připravovaná novinka bude skutečně vypadat. Děkujeme tímto Evropské patentové kanceláři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Maserati Quattroporte na snímcích z patentového úřadu

Stávající generace modelu Maserati Quattroporte, jehož odkaz sahá až do roku 1963, oslavila svoji premiéru na frankfurtském autosalonu v roce 2003 a od té doby se dočkala celé řady speciálních sérií a individuálních přestaveb. Z nich zmiňme alespoň modifikace Maserati Quattroporte Black Bison od Waldu nebo Maserati Quattroporte Novitec s výkonem zvýšeným až na 590 koní (434 kW).

Maserati Quattroporte: vlajková loď připlouvá

Maserati Quattroporte: vlajková loď připlouvá

Generace nová má debutovat na počátku příštího roku, přičemž jako nejpravděpodobnější se jeví varianta premiéry na detroitském autosalonu hned v lednu roku 2013. Podle přiložených nákresů je patrné, že si nové Maserati Quattroporte v hrubých rysech zachová dosavadní siluetu, do níž však budou pochopitelně včleněny nové prvky aktuálního stylistického jazyka nových modelů Maserati.

Maserati Quattroporte Awards Edition, omezená série se představí v Ženevě

Maserati Quattroporte Awards Edition, omezená série se představí v Ženevě

Co se pohonu týče, spekuluje se o dvou zážehových agregátech s válci do V a přeplňováním kompresorem. Šestiválec by měl dosahovat výkonu přibližně 426 koní (313 kW) a osmiválec nabídne zhruba 527 koní (388 kW). K mání by měl být i pohon všech kol, přičemž o přenos točivého momentu se postará osmistupňová automatická převodovka.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků