Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Evropský patentový úřad opět zasáhl do dějin automobilu. Unikly z něj oficiální kresby nové generace čtyřdveřového supersportovního modelu Maserati Quattroporte.
Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Dosud se v éteru objevila již celá řada špionážních snímků zobrazujících novou generaci italského supersedanu Maserati Quattroporte obtěžkanou většinou ještě velmi důslednou kamufláží, ale teprve nyní si můžeme udělat přesnější obrázek o tom, jak připravovaná novinka bude skutečně vypadat. Děkujeme tímto Evropské patentové kanceláři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Maserati Quattroporte na snímcích z patentového úřadu

Stávající generace modelu Maserati Quattroporte, jehož odkaz sahá až do roku 1963, oslavila svoji premiéru na frankfurtském autosalonu v roce 2003 a od té doby se dočkala celé řady speciálních sérií a individuálních přestaveb. Z nich zmiňme alespoň modifikace Maserati Quattroporte Black Bison od Waldu nebo Maserati Quattroporte Novitec s výkonem zvýšeným až na 590 koní (434 kW).

Maserati Quattroporte: vlajková loď připlouvá

Maserati Quattroporte: vlajková loď připlouvá

Generace nová má debutovat na počátku příštího roku, přičemž jako nejpravděpodobnější se jeví varianta premiéry na detroitském autosalonu hned v lednu roku 2013. Podle přiložených nákresů je patrné, že si nové Maserati Quattroporte v hrubých rysech zachová dosavadní siluetu, do níž však budou pochopitelně včleněny nové prvky aktuálního stylistického jazyka nových modelů Maserati.

Maserati Quattroporte Awards Edition, omezená série se představí v Ženevě

Maserati Quattroporte Awards Edition, omezená série se představí v Ženevě

Co se pohonu týče, spekuluje se o dvou zážehových agregátech s válci do V a přeplňováním kompresorem. Šestiválec by měl dosahovat výkonu přibližně 426 koní (313 kW) a osmiválec nabídne zhruba 527 koní (388 kW). K mání by měl být i pohon všech kol, přičemž o přenos točivého momentu se postará osmistupňová automatická převodovka.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků