Maserati Quattroporte je zde! Revoluci ale nečekejte...

V roce padesátého výročí sportovního sedanu Quattroporte automobilka Maserati představí šestou, zcela novou generaci.

Značka Maserati ukázala první oficiální snímky své ostře sledované novinky, ale v závěru tohoto článku najdete také několik čerstvých videí. Nový výkonný sedan se pustí do souboje se zavedenými modely BMW 7 a Mercedes-Benz S-Class, ale také Porsche Panamera nebo Jaguar XJ. Oficiální výstavní premiéra novinky je naplánována na nadcházející Severoamerický autosalon (NAIA), který proběhne v lednu příštího roku v Detroitu, přičemž prodeje mají být zahájeny krátce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte šesté generace uvidíme na živo již v Detroitu

Šestá generace supersedanu Maserati Quattroporte nahradí po deseti letech produkce generaci pátou, jež byla představena na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2003. Značka Maserati pustila do světa kvalitní snímky ukazující nejen exteriér novinky, ale také pohledy do komfortního, přísně čtyřmístného interiéru. Již v červenci jsme vám nabídli kresby z patentového úřadu, nicméně od té doby jsme se dosud nedočkali žádných technických podrobností.

Klepněte pro větší obrázek
Motory pro Quattroporte (zprvu bude k mání jen osmiválec) se objeví i v dalších nových vozech Maserati 

O pohon se postará nová generace šesti a osmiválcových motorů z dílen Ferrari v Maranellu, počítá se zřejmě také s jejich přeplňováním (alespoň u V6) a setkáme se s nimi také v dalších připravovaných modelech Maserati. Šestiválec by mohl nabídnout výkon zhruba 426 koní (313 kW) a osmiválec pak o nějakých 100 koní více (tedy asi 388 kW). Právě těch 530 koní jednotky V8 (na snímku) bude zřejmě pravdou, všimněte si SPZ vozu na snímcích…

Maserati Quattroporte: půlstoletí luxusu na italský způsob

Maserati Quattroporte: půlstoletí luxusu na italský způsob

Standardem zůstane pohon kol zadní nápravy, ovšem spekuluje se také o příplatkovém pohonu všech kol. Při pohledu na profil karoserie je pravděpodobné, že novinka bude ve srovnání se svým předchůdcem o něco delší. Co se vzhledu a proporcí týče, nový sedan Quattroporte bude spíše jen evolucí toho stávajícího, ale v pojetí obou konců karoserie spatříme inspiraci jinými současnými modely značky Maserati včetně čerstvého modelu Maserati GranCabrio MC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je opět spíše komfortní než sportovní

„Vzhled se zrodil z hlavních principů Maserati: souznění tvarů, dynamických linek a italské elegance,“ vysvětluje Lorenzo Ramaciotti, šéf stylistického střediska Maserati Design Centre. „Některé prvky dosavadní generace byly zachovány: maska chladiče, trojice ventilačních otvorů v předních blatnících a trojúhelníkový sloupek C.“ Předpokládá se, že i přes nárůst základních rozměrů bude nové Quattroporte lehčí díky rozsáhlejšímu využití hliníkových slitin a dalších lehkých materiálů.

Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Maserati Quattroporte: nová generace na oficiálních kresbách

Interiér novinky plně odpovídá poslání typu Quattroporte a má být po všech stránkách prostornější. Všimneme si vybraných materiálů, nadčasové elegance a přehledného rozvržení ovládacích a kontrolních prvků, žádné ztřeštěné pokusy o lacinou originalitu za každou cenu zde nečekejte. Šéf značky Maserati Harald Wester uvedl, že Quattroporte bude prvním z trojice připravovaných modelů zahrnující také střední sedan Ghibli a crossover Levante vycházející z loňské studie Maserati Kubang.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků