Maserati Quattroporte: broušení drahokamu

Pokud se chcete blíže seznámit s tím, jak se vyrábí nové Maserati Quattroporte, následující video vás určitě potěší.

Jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Detroitu se bezpochyby stala šestá generace výkonného sportovního sedanu Maserati Quattroporte. Automobilka Maserati ve spolupráci se svým dodavatelem špičkových, příplatkových audiosoustav Bowers & Wilkins s patnácti reproduktory nyní představila dvě a půl minuty trvající video, jež ukazuje, jak se Quattroporte VI vyrábí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte VI: analogie s předchozí generací je patrná

A dle výše uvedeného je pochopitelné, že značná pozornost je v něm věnována právě audiosystému Bowers & Wilkins. Maserati Quattroporte se nyní vyrábí v dílnách maserati Turíně, odkud pocházejí také přiložené záběry. Připomeňme, že základem pro pohon tohoto modelu se stává zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je opět působivou kombinací komfortu a sportovních akcentů

Vychází z amerického motoru Chrysler Pentastar V6 a opatřen bude dvojicí turbodmychadel. Dosahuje výkonu 410 koní (301 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu 550 Nm již od 1 750 Nm a mohutnému sportovnímu sedanu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 s a dosažení rychlosti 285 km/h.

Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

Pro ještě náročnější zákazníky je připraven relativně kompaktní přímovstřikový osmiválec s objemem 3,8 l opatřený opět dvěma turbodmychadly i přímým vstřikováním. V tomto případě se připravte na výkon 530 koní (390 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment plných 710 Nm od 2 000 ot./min., přičemž doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátí na 4,7 s a nejvyšší rychlost naroste na 307 km/h.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků