Maserati Quattroporte 2012: zásadní facelift je za dveřmi

Automobilka Maserati konečně připravuje premiéru významně omlazeného provedení svého rychlého sedanu Quattroporte, který by se měl ve své nové podobě začít prodávat na podzim příštího roku. Možná jej bude nazývat i novou generací, vůz však nebude od základů nový.

Nově vyladěná zbraň má zaútočit proti stávajícím generacím modelům Mercedes E63 AMG, Jaguar XFR nebo BMW M5. Podrobnosti žádné zatím neznáme, nicméně o pohon by se měly podle zákulisních zdrojů postarat objemově menší pohonné jednotky V6 a V8, jež mají ve spolupráci s osmistupňovou převodovkou ZF vyhovět všem požadavkům na snižování spotřeby paliva a emisí.

Pohotovostní hmotnost klesne o 15 % a kombinovaná spotřeba až o 25 %. Podle vyjádření šéfa Maserati Haralda Westera dostane Quattroporte trvalý pohon všech kol a soustavu start/stop. Zároveň uvedl, že pracují na zcela nové podlahové plošině, jež se v budoucnosti stane základem všech špičkových modelů koncernu Fiat Chrysler.

Klepněte pro větší obrázek
Zásadně inovovaného Maserati Quattroporte se konečně dočkáme příští rok
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků