Maserati Project24 (2022) Zdroj: Maserati

Maserati Project24 (2022) | Zdroj: Maserati

Maserati Project24 (2022) Zdroj: Maserati

Maserati Project24 (2022) | Zdroj: Maserati

Maserati Project24 (2022) Zdroj: Maserati

Maserati Project24 (2022) | Zdroj: Maserati

 Supersport MC20  odstartoval v loňském roce renesanci italské automobilky Maserati. Novinka je duchovním nástupcem modelu MC12, s nímž má však společného jen pramálo. Je o dost menší, rozhodně není tak okázalá a pod kapotou nemá dvanáctiválcový motor. MC20 míří spíše proti základním modelům  Ferrari  a  Lamborghini . Zdroj: Maserati

Supersport MC20 odstartoval v loňském roce renesanci italské automobilky Maserati. Novinka je duchovním nástupcem modelu MC12, s nímž má však společného jen pramálo. Je o dost menší, rozhodně není tak okázalá a pod kapotou nemá dvanáctiválcový motor. MC20 míří spíše proti základním modelům Ferrari a Lamborghini. | Zdroj: Maserati

Maserati MC20 bylo k vidění na testech spolehlivosti a výdrže na okruhu Ghiacciodromo Livigno na severu Itálie, kousek od Bormia. Nachází se zde ledová plocha pro autoškolu na ledu. Nejčastěji jsou tu k vidění soutěžní speciály a pokud se chce kdokoliv zlepšit na ledovém povrchu, je tu vždy vítán. Zdroj: Maserati

Maserati MC20 bylo k vidění na testech spolehlivosti a výdrže na okruhu Ghiacciodromo Livigno na severu Itálie, kousek od Bormia. Nachází se zde ledová plocha pro autoškolu na ledu. Nejčastěji jsou tu k vidění soutěžní speciály a pokud se chce kdokoliv zlepšit na ledovém povrchu, je tu vždy vítán. | Zdroj: Maserati

Italský supersport si zde zkoušel starty a jízdu v hlubokých mrazech, přilnavost na zamrzlých cestách i funkčnost klimatizačního systému. Zabrat samozřejmě dostaly i tlumiče, zavěšení a především baterie. Níže se můžete podívat na několik záběrů. Zdroj: Maserati

Italský supersport si zde zkoušel starty a jízdu v hlubokých mrazech, přilnavost na zamrzlých cestách i funkčnost klimatizačního systému. Zabrat samozřejmě dostaly i tlumiče, zavěšení a především baterie. Níže se můžete podívat na několik záběrů. | Zdroj: Maserati

Když to hodně přeženu, tak Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“. Zdroj: Maserati

Když to hodně přeženu, tak Němec se při premiéře postaví k novému autu v pěkném obleku, strhne plachtu a řekne: „Naše nové auto, líbí?“. | Zdroj: Maserati

Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla jako umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. Zdroj: Maserati

Ital tohle asi nikdy neudělá. Prezentace Maserati MC20 byla jako umění. Veškeré důležité modely značky se seřadily před pódiem, kde přihlížely bubenickému sólu dvou hudebníků v bílých závodních kombinézách. | Zdroj: Maserati

České Maserati se s cenou nového sportovního modelu MC20 na svých stránkách stále tají, kdo ale zabrousí do skladových zásob zástupce značky Scuderia Praha, ten už jeden kousek včetně cenovky objevil. Zdroj: Scuderia Praha

České Maserati se s cenou nového sportovního modelu MC20 na svých stránkách stále tají, kdo ale zabrousí do skladových zásob zástupce značky Scuderia Praha, ten už jeden kousek včetně cenovky objevil. | Zdroj: Scuderia Praha

Maserati MC20 zde i s DPH stojí v základu 213.530 eur, tedy v přepočtu  5.532.562 Kč.  Zdroj: Scuderia Praha

Maserati MC20 zde i s DPH stojí v základu 213.530 eur, tedy v přepočtu 5.532.562 Kč. | Zdroj: Scuderia Praha

Vůz je pokrytý modrou barvou Blu Infinito a uvnitř kombinuje modrou barvu s černou. Podle nabídky vozu si ale můžete výslednou specifikaci určit stejně sami podle vlastních přání.  Zdroj: Scuderia Praha

Vůz je pokrytý modrou barvou Blu Infinito a uvnitř kombinuje modrou barvu s černou. Podle nabídky vozu si ale můžete výslednou specifikaci určit stejně sami podle vlastních přání.  | Zdroj: Scuderia Praha

Cenou je Maserati MC20 srovnatelné třeba s  Audi R8  V10 performance, které začíná lehce nad pěti miliony korun, srovnání ale snese i s  Porsche 911 Turbo  (5.278.000 Kč). Zdroj: Scuderia Praha

Cenou je Maserati MC20 srovnatelné třeba s Audi R8 V10 performance, které začíná lehce nad pěti miliony korun, srovnání ale snese i s Porsche 911 Turbo (5.278.000 Kč). | Zdroj: Scuderia Praha

Maserati Project24 (2022) Zdroj: Maserati
Maserati Project24 (2022) Zdroj: Maserati
 Supersport MC20  odstartoval v loňském roce renesanci italské automobilky Maserati. Novinka je duchovním nástupcem modelu MC12, s nímž má však společného jen pramálo. Je o dost menší, rozhodně není tak okázalá a pod kapotou nemá dvanáctiválcový motor. MC20 míří spíše proti základním modelům  Ferrari  a  Lamborghini . Zdroj: Maserati
Maserati MC20 bylo k vidění na testech spolehlivosti a výdrže na okruhu Ghiacciodromo Livigno na severu Itálie, kousek od Bormia. Nachází se zde ledová plocha pro autoškolu na ledu. Nejčastěji jsou tu k vidění soutěžní speciály a pokud se chce kdokoliv zlepšit na ledovém povrchu, je tu vždy vítán. Zdroj: Maserati
12
Fotogalerie

Maserati Project24 je výhradně okruhové dělo s výkonem 740 koní a hmotností pod 1250 kg. Vznikne jen 62 kusů

Zdá se, že opravdový nástupce Maserati MC12 teprve přijde. Nová okruhová mašina Project24 splňuje snad všechny předpoklady pro auto snů.

Obrození automobilky Maserati vneslo do světa motorismu zase trochu radosti. Nový supersport MC20 vypadá fantasticky a nové SUV Grecale má zase dobře nakročeno ke slušným prodejním číslům. Maserati ale nepolevuje, po představení otevřené verze MC20 na nás trochu nečekaně vybaflo s novým supersportem, který bude určený pouze na okruhy.

Jmenuje se Project24, což je zatím teprve kódové označení. Je to auto typu Ferrari FXX K nebo Aston Martin Vulcan, nebude mít tedy homologaci pro provoz na silnici a bude možné jej používat pouze na závodních okruzích. To mimo jiné znamená, že auto bude velmi lehké, konkrétně automobilka uvádí hmotnost pod 1250 kilogramů.

Vnitřnosti modelu Project24 jsou od MC20, ačkoliv ne zcela totožné. Motor V6 Nettuno tak nyní s novými turbodmychadly produkuje výkon 740 koní. Máme také čekat mechanický samosvorný diferenciál, 6stupňovou sekvenční převodovku, pohon zadních kol, 18palcová kovaná kola, lepší odpružení kol, karbon-keramické brzdy Brembo, závodní pneumatiky a bezpečnostní výbavu schválenou FIA (rám, 120litrová nádrž, hasicí přístroj).

Karoserie je z karbonu a přední a boční okna z polykarbonátu. Uvnitř je jedno závodní sedadlo s šestibodovým bezpečnostním pásem. Druhé je za příplatek. Dále je ve standardu nastavitelný sloupek řízení i pedály. V příplatkové výbavě najdete třeba monitorování tlaku v pneumatikách, telemetrii, zadní kameru nebo kameru pro natáčení onboardů. Aut se vyrobí jen 62. Neznáme cenu ani datum uvedení na trh.

Galerie doplněna o fotografie modelu MC20.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud