Maserati Quattroporte nedávno oslavilo šedesát let a vyhlíží elektrického nástupce. Nicméně aktuálně se loučí.
Automobilka Maserati dodala zákazníkovi dva své modely. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, teda až na velmi pěkné fotografie z prostředí Lago Maggiore, ale připomíná nám tak svůj poslední model s čistě spalovacím osmiválcovým motorem - Quattroporte. To si v rámci své poslední životní etapy přisvojilo ještě přídomek Grande Finale, aby ten odchod byl náležitě pompézní. Podle tiskové zprávy je tohle poslední kus.
Maserati Quattroporte bylo konkurentem Porsche Panamera. V případě lepší verze Trofeo byl pod kapotou již zmíněný osmiválec o objemu 3,8 litru, což je vlastně motor F154 od Ferrari. V této poslední verzi dosahuje výkonu 580 koní a luxusní limuzínu se díky tomu rozjede z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a může pokračovat až do 326 km/h.
Třeba v italském konfigurátoru ještě Quattroporte stále je, ale už pouze ve verzi Modena Ultima za cenu 175.700 eur a s šestiválcovým motorem. Grande Finale má lak karoserie v barvě Blu Nobile a doplňky karoserie z karbonu. Na čelním okně a v řidičových dveřích je identifikační číslo 999999, motor má speciální kryt a interiér je pokrytý dřevěným obložením a krásnou kůží.
Druhým dodaným vozem je supersport MC20 s motorem Nettuno s lakem Al Aqua Rainbow, které má taktéž velmi zajímavou barevnou kombinaci uvnitř i vně, ale samozřejmě na sebe nestrhává tolik pozornosti, protože na rozdíl od Quattroporte, MC20 ještě rozhodně nekončí.