Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Oba sedany s trojzubcem ve znaku se v Paříži představili po omlazovací kůře. Maserati se rozhodlo své vozy průběžne vylepšovat. Přestože tedy jistých změn doznaly už na březnovém autosalonu v Ženevě, i ve měste nad Seinou se představili novinky v podobě silnějšího základního motoru, modernější bezpečnostní výbavy a vylepšeného palubního systému.

Základní zážehový 3.0 V6 nyní nabízí maximální výkon 257 kW (350 k), což znamená nárůst o 15 kW (20 k). Ghibli s novým motorem zvládne maximální rychlost 267 km/h a na stovku zrychlí za 5,5 sekundy. Těžší, ale aerodynamičtější Quattroporte má maximálku 270 km/h, zrychlení na stovku je shodné. Oba sedany by měly být tišší, díky většímu množství protihlukové izolace.

Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Oba modely nabízejí vylepšený palubní systém s úhlopříčkou 8,4 palce s podporovou multi-touch. Systém tedy umí zaznamenat více doteků najednou, což se vyplatí například při zoomování map či obrázků jako na smartphonu. Více podpory se dočkají jak majitelé jablečných telefonů díky Apple CarPlay, tak i androidů díky zabudované funkci Android Auto. Kruhový ovladač je jako alternativa dotykového ovládání stále přítomen na středové konzole.

Budoucí zákazníci si navíc mohou vybírat z nových bezpečnostích prvků výbavy. Balíček Advanced Driver Assistant System sdružuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu a protinárazový asistent s brzdnou funkcí. Dalším příplatkem je kamerový systém, který dokáže zobrazit celé okolí vozu.

Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Ghibli dostalo dva nové pakety: Luxury a Sport. Jak názvy napovídají, model Luxury se soustředí na co nejvyšší míru exkluzivity, v čemž mu pomáhají materiály od firmy Zegna. Model Sport má mimo jiné sportovněji tvarovaná sedadla i volant včetně pádel řazení pod ním. V rámci tohoto paketu lze také zvolit karbonové obložení interiéru. Quattroporte nabízí podobně zaměřené pakety GranLusso a GranSport, ty však byly představeny již na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků