Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, je velký odpůrce elektrických aut. Ne snad, že by technologii nevěřil, ale brání se jí čistě z obchodního hlediska. Na elektromobilech se podle něj zatím vůbec nedá vydělávat.

Jako příklad uvádí elektrický Fiat 500e, který automobilka prodávala v USA. Marchionne řekl, že to auto muselo být v nabídce kvůli americkým a kalifornským zákonům, automobilka na každém prodaném kuse ale prodělávala 10 000 dolarů.

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Jako příklad uvádí i automobilku Tesla, která vlastně ještě nevykázala zisk. Běžné konzumní modely s elektrickým pohonem zkrátka výdělečné zatím moc nejsou. Něco jiného je to ale u značek, které si mohou dovolit velké obchodní marže. A jednou takovou je i Maserati.

Marchionne připustil, že právě Maserati přijde s vlastním elektrickým a plug-in hybridním rivalem Tesly. Je to kategorie aut, jejichž cenovka se může pohybovat kolem 100 000 dolarů. To už by podle Marchionneho mohlo dávat obchodní smysl.

Elektrické Maserati dorazí nejdříve v roce 2019, ve stejném roce by se mělo začít prodávat i plug-in hybridní provedení prvního SUV značky - modelu Levante. Prozatím ale není jisté, jaký model elektrický pohon dostane. Hodně se mluví o kupé vycházejícím z konceptu Maserati Alfieri.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků