Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, je velký odpůrce elektrických aut. Ne snad, že by technologii nevěřil, ale brání se jí čistě z obchodního hlediska. Na elektromobilech se podle něj zatím vůbec nedá vydělávat.

Jako příklad uvádí elektrický Fiat 500e, který automobilka prodávala v USA. Marchionne řekl, že to auto muselo být v nabídce kvůli americkým a kalifornským zákonům, automobilka na každém prodaném kuse ale prodělávala 10 000 dolarů.

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Jako příklad uvádí i automobilku Tesla, která vlastně ještě nevykázala zisk. Běžné konzumní modely s elektrickým pohonem zkrátka výdělečné zatím moc nejsou. Něco jiného je to ale u značek, které si mohou dovolit velké obchodní marže. A jednou takovou je i Maserati.

Marchionne připustil, že právě Maserati přijde s vlastním elektrickým a plug-in hybridním rivalem Tesly. Je to kategorie aut, jejichž cenovka se může pohybovat kolem 100 000 dolarů. To už by podle Marchionneho mohlo dávat obchodní smysl.

Elektrické Maserati dorazí nejdříve v roce 2019, ve stejném roce by se mělo začít prodávat i plug-in hybridní provedení prvního SUV značky - modelu Levante. Prozatím ale není jisté, jaký model elektrický pohon dostane. Hodně se mluví o kupé vycházejícím z konceptu Maserati Alfieri.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků