Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, je velký odpůrce elektrických aut. Ne snad, že by technologii nevěřil, ale brání se jí čistě z obchodního hlediska. Na elektromobilech se podle něj zatím vůbec nedá vydělávat.

Jako příklad uvádí elektrický Fiat 500e, který automobilka prodávala v USA. Marchionne řekl, že to auto muselo být v nabídce kvůli americkým a kalifornským zákonům, automobilka na každém prodaném kuse ale prodělávala 10 000 dolarů.

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Jako příklad uvádí i automobilku Tesla, která vlastně ještě nevykázala zisk. Běžné konzumní modely s elektrickým pohonem zkrátka výdělečné zatím moc nejsou. Něco jiného je to ale u značek, které si mohou dovolit velké obchodní marže. A jednou takovou je i Maserati.

Marchionne připustil, že právě Maserati přijde s vlastním elektrickým a plug-in hybridním rivalem Tesly. Je to kategorie aut, jejichž cenovka se může pohybovat kolem 100 000 dolarů. To už by podle Marchionneho mohlo dávat obchodní smysl.

Elektrické Maserati dorazí nejdříve v roce 2019, ve stejném roce by se mělo začít prodávat i plug-in hybridní provedení prvního SUV značky - modelu Levante. Prozatím ale není jisté, jaký model elektrický pohon dostane. Hodně se mluví o kupé vycházejícím z konceptu Maserati Alfieri.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků