Maserati jde proti všem zvykům dneška. Světu ukázalo nový sporťák, nikoliv SUV

Automobilka Maserati reagovala na rostoucí oblibu SUV už před lety modelem Levante, o kasovní trhák se ale zrovna nejedná. Vydala se proto proti současnému proudu a vyrobila to, co jí jde nejlépe.

Včera se ve večerních hodinách začaly objevovat špionážní fotografie nového Maserati. Na nový model automobilka už nějakou dobu láká, bohužel jsme o něm zatím moc  nevěděli. A najednou se odněkud objevila série fotografií testovací muly před centrem Maserati v italské Modeně.

Maserati Levante je prodejní propadák. Přesto dostane osmiválec z Ferrari

Maserati Levante je prodejní propadák. Přesto dostane osmiválec z Ferrari

Spekulace o podvrhu se rozplynuly následnou informací od samotné automobilky. „První testovací mula pro vývoj nového pohonného ústrojí Maserati právě opustila brány naší továrny v Modeně“, stálo na Tweetu přímo od automobilky. K tomu se rovnou objevila i tisková zpráva, abychom si nemuseli nic domýšlet z fotografií. O dílo špiona tedy nejde.

Maserati opět svolává nové vozy Levante. Počtvrté za čtyři měsíce!

Maserati opět svolává nové vozy Levante. Počtvrté za čtyři měsíce!

Zatím víme, že jde o testovací mulu, na které se testuje hlavně pohonné ústrojí. Automobilka upozorňuje, že v útrobách maskovaného dravce se skrývají zcela nové vnitřnosti vlastní výroby. Vývoj a následná výroba probíhá v režii Maserati a stane se základem pro další nové modely značky.

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Šest let poté: Maserati vyrobilo 100.000 kusů sedanu Ghibli, model čeká další facelift

Co všechno si pro nás automobilka přichystala, se dozvíme v květnu příštího roku. Název vozu je prozatím MMXX (v římských číslicích 2020). Pod maskováním se na první pohled skrývá pěkná kompaktní bestie. Design ale rozebírat nebudeme, automobilka totiž upozorňuje, že finální vývoj se dotkne i karoserie. Hotové auto tak může vypadat úplně jinak. Zatím vzdáleně připomíná Alfu Romeo 4C.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků