Dnes je ten den, kdy se italská automobilka Maserati chystá vrátit na výsluní sportovních automobilů. Předmětem tohoto návratu bude světová premiéra supersportovního modelu MC20, se kterým se mimo jiné značka chystá vrátit do světa motorsportu. Jak už to ale u velkých premiér bývá, dostaly se ven první fotografie ještě před odhalením. Zdroj: Twitter

Dnes je ten den, kdy se italská automobilka Maserati chystá vrátit na výsluní sportovních automobilů. Předmětem tohoto návratu bude světová premiéra supersportovního modelu MC20, se kterým se mimo jiné značka chystá vrátit do světa motorsportu. Jak už to ale u velkých premiér bývá, dostaly se ven první fotografie ještě před odhalením. | Zdroj: Twitter

Asi málo lidí by o výsledku řeklo, že je vyloženě krásný. Vypadá čistě a jednoduše. Nesuďme ale knihu podle obalu. Vzhledová nevinnost byla devizou prvních novodobých  McLarenů  a podívejte se, kde je značka teď. Pravdou také je, že se vůz zcela vymyká všemu, co jsme v posledních letech od Maserati viděli. Zdroj: Twitter

Asi málo lidí by o výsledku řeklo, že je vyloženě krásný. Vypadá čistě a jednoduše. Nesuďme ale knihu podle obalu. Vzhledová nevinnost byla devizou prvních novodobých McLarenů a podívejte se, kde je značka teď. Pravdou také je, že se vůz zcela vymyká všemu, co jsme v posledních letech od Maserati viděli. | Zdroj: Twitter

I když se tady na žádné designové výstřelky nehraje, cit pro detail je již z prvních snímků znát. Moc hezký je třeba motiv trojzubce na zadní kapotě. Zajímavá jsou i kola, kde vyniknou především tři široké paprsky. Jako celek se ale auto drží nečekaně při zemi. Zdroj: Twitter

I když se tady na žádné designové výstřelky nehraje, cit pro detail je již z prvních snímků znát. Moc hezký je třeba motiv trojzubce na zadní kapotě. Zajímavá jsou i kola, kde vyniknou především tři široké paprsky. Jako celek se ale auto drží nečekaně při zemi. | Zdroj: Twitter

Vůz pohání zcela nový motor s označením  Nettuno . Je to třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který vyvine v 7500 otáčkách za minutu 630 koní. Více se o novém autě dozvíme dnes večer. Takto ale zatím vypadá jako příjemný sporťák na každý den, který by nemusel stát desítky milionů. Zdroj: Twitter

Vůz pohání zcela nový motor s označením Nettuno. Je to třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který vyvine v 7500 otáčkách za minutu 630 koní. Více se o novém autě dozvíme dnes večer. Takto ale zatím vypadá jako příjemný sporťák na každý den, který by nemusel stát desítky milionů. | Zdroj: Twitter

 Zdroj: Twitter

| Zdroj: Twitter

 Zdroj: Twitter

| Zdroj: Twitter

 Zdroj: Twitter

| Zdroj: Twitter

 Zdroj: Twitter

| Zdroj: Twitter

Jednotka byla vyvíjena s myšlenkou elektrifikace, takže MC20 by mohlo v pozdější fázi života nabídnout i hybridní ústrojí. Ostatně svůj šestiválec chce Maserati později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. Zdroj: Twitter

Jednotka byla vyvíjena s myšlenkou elektrifikace, takže MC20 by mohlo v pozdější fázi života nabídnout i hybridní ústrojí. Ostatně svůj šestiválec chce Maserati později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. | Zdroj: Twitter

Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min. Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu pak bude doprovázen právě i tímto novým motorem. Zdroj: Twitter

Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min. Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu pak bude doprovázen právě i tímto novým motorem. | Zdroj: Twitter

Strojovnou uprostřed totiž bude nový, automobilkou vyvinutý twin-turbo V6 Nettuno o objemu tří litrů, který zajistí 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. Zdroj: Twitter

Strojovnou uprostřed totiž bude nový, automobilkou vyvinutý twin-turbo V6 Nettuno o objemu tří litrů, který zajistí 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. | Zdroj: Twitter

Jak ovšem víme, minimálně v případě motoru si tentokrát Maserati pojede vlastní cestou. Zdroj: Twitter

Jak ovšem víme, minimálně v případě motoru si tentokrát Maserati pojede vlastní cestou. | Zdroj: Twitter

Utajení podoby nového vrcholného modelu se Maserati opravdu daří a na žádný únik dosud nedošlo. MC20 popisuje značka jako duchovního nástupce MC12, které v minulosti silně využilo techniku Ferrari Enzo. Zdroj: Twitter

Utajení podoby nového vrcholného modelu se Maserati opravdu daří a na žádný únik dosud nedošlo. MC20 popisuje značka jako duchovního nástupce MC12, které v minulosti silně využilo techniku Ferrari Enzo. | Zdroj: Twitter

...že její novinku s motorem uprostřed spatříme už zanedlouho, přesněji 9. září. Nejnovější upoutávka neodhaluje nic kromě lehce nasvícených křivek supersportu. Zdroj: Twitter

...že její novinku s motorem uprostřed spatříme už zanedlouho, přesněji 9. září. Nejnovější upoutávka neodhaluje nic kromě lehce nasvícených křivek supersportu. | Zdroj: Twitter

Původně se nám měl nový supersport MC20 od Maserati představit již letos květnu, ale premiéru samozřejmě překazila pandemie koronaviru. Nyní italská značka oznamuje... Zdroj: Twitter

Původně se nám měl nový supersport MC20 od Maserati představit již letos květnu, ale premiéru samozřejmě překazila pandemie koronaviru. Nyní italská značka oznamuje... | Zdroj: Twitter

| Maserati MC20 Zdroj: Maserati

| Maserati MC20 | Zdroj: Maserati

| Maserati MC20 Zdroj: Maserati

| Maserati MC20 | Zdroj: Maserati

Pouze v Maserati MC20 by se motor objevit neměl. Podle  dřívějších informací webu Automotive News Europe  chce značka svůj šestiválec později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. Zdroj: Twitter

Pouze v Maserati MC20 by se motor objevit neměl. Podle dřívějších informací webu Automotive News Europe chce značka svůj šestiválec později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. | Zdroj: Twitter

Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu bude doprovázen právě i tímto novým motorem. Zdroj: Twitter

Dříve potvrzený návrat značky do světa motorsportu bude doprovázen právě i tímto novým motorem. | Zdroj: Twitter

Hmotnost celé jednotky se pohybuje pod 220 kg, motor používá mazání se suchou vanou s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou a systém dvojitého vstřikování. Zdroj: Twitter

Hmotnost celé jednotky se pohybuje pod 220 kg, motor používá mazání se suchou vanou s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou a systém dvojitého vstřikování. | Zdroj: Twitter

Maserati zmiňuje, že tato technologie pochází ze světa Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz. Zdroj: Twitter

Maserati zmiňuje, že tato technologie pochází ze světa Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz. | Zdroj: Twitter

Motor pojmenovaný Nettuno s rozevřením válců v úhlu 90 stupňů bude ze 100 % vyráběn v italské Modeně. Mezi další výsady patří inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Zdroj: Twitter

Motor pojmenovaný Nettuno s rozevřením válců v úhlu 90 stupňů bude ze 100 % vyráběn v italské Modeně. Mezi další výsady patří inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. | Zdroj: Twitter

...který novému supersportu zajistí výkon 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min. Zdroj: Twitter

...který novému supersportu zajistí výkon 630 koní (463 kW) při 7500 ot./min a točivý moment 730 N.m v rozmezí 3000-5500 ot./min. Omezovač bude nastaven na 8000 ot./min. | Zdroj: Twitter

Pryč jsou dny vypůjčených motorů Ferrari. V MC20 se tedy objeví dvakrát přeplňovaný třílitrový V6 vlastní konstrukce Maserati... Zdroj: Twitter

Pryč jsou dny vypůjčených motorů Ferrari. V MC20 se tedy objeví dvakrát přeplňovaný třílitrový V6 vlastní konstrukce Maserati... | Zdroj: Twitter

O novém twin-turbo V6 se vědělo už dříve, teď ale známe kompletní specifikaci. Zdroj: Twitter

O novém twin-turbo V6 se vědělo už dříve, teď ale známe kompletní specifikaci. | Zdroj: Twitter

Maserati pokračuje v sérii upoutávek na supersport MC20, který bude mít premiéru v září. Tato upoutávka je nicméně pořádně tučná. Oficiálně se už totiž dozvídáme, jakou strojovnu automobilka doprostřed novinky zasadí. Zdroj: Twitter

Maserati pokračuje v sérii upoutávek na supersport MC20, který bude mít premiéru v září. Tato upoutávka je nicméně pořádně tučná. Oficiálně se už totiž dozvídáme, jakou strojovnu automobilka doprostřed novinky zasadí. | Zdroj: Twitter

...ačkoliv značka dříve oznámila, že tyto modely přijedou také  v čistě elektrických variantách . Více v článku... Zdroj: Twitter

...ačkoliv značka dříve oznámila, že tyto modely přijedou také v čistě elektrických variantách. Více v článku... | Zdroj: Twitter

S plány do budoucna se Maserati  pochlubilo už dříve . V očekávaných nástupcích modelů GranTurismo a GranCabrio tak máme podle zmíněné publikace očekávat nový motor rovněž... Zdroj: Twitter

S plány do budoucna se Maserati pochlubilo už dříve. V očekávaných nástupcích modelů GranTurismo a GranCabrio tak máme podle zmíněné publikace očekávat nový motor rovněž... | Zdroj: Twitter

Nová jednotka bude fungovat jako náhrada za donedávna využívaný přeplňovaný V8 Ferrari. A svůj šestiválec chce Maserati později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. Zdroj: Twitter

Nová jednotka bude fungovat jako náhrada za donedávna využívaný přeplňovaný V8 Ferrari. A svůj šestiválec chce Maserati později umístit do minimálně dalších tří nových modelů. | Zdroj: Twitter

V MC20 se má tedy odehrát premiéra nového twin-turbo V6 Maserati o objemu tří litrů, který zajistí výkon kolem 542 koní (398 kW). Zdroj: Twitter

V MC20 se má tedy odehrát premiéra nového twin-turbo V6 Maserati o objemu tří litrů, který zajistí výkon kolem 542 koní (398 kW). | Zdroj: Twitter

Asi málo lidí by o výsledku řeklo, že je vyloženě krásný. Vypadá čistě a jednoduše. Nesuďme ale knihu podle obalu. Vzhledová nevinnost byla devizou prvních novodobých  McLarenů  a podívejte se, kde je značka teď. Pravdou také je, že se vůz zcela vymyká všemu, co jsme v posledních letech od Maserati viděli. Zdroj: Twitter
I když se tady na žádné designové výstřelky nehraje, cit pro detail je již z prvních snímků znát. Moc hezký je třeba motiv trojzubce na zadní kapotě. Zajímavá jsou i kola, kde vyniknou především tři široké paprsky. Jako celek se ale auto drží nečekaně při zemi. Zdroj: Twitter
Vůz pohání zcela nový motor s označením  Nettuno . Je to třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který vyvine v 7500 otáčkách za minutu 630 koní. Více se o novém autě dozvíme dnes večer. Takto ale zatím vypadá jako příjemný sporťák na každý den, který by nemusel stát desítky milionů. Zdroj: Twitter
 Zdroj: Twitter
30
Fotogalerie

Maserati MC20 uniklo před premiérou! S tímto vozem se Maserati vrátí na výsluní

Postavit v dnešní době čistě sportovní auto je celkem odvážný krok. Když se pak vaší automobilce tak úplně nedaří a chcete se s ním vrátit do světa motorsportu, jste hrdinové.

Dnes je ten den, kdy se italská automobilka Maserati chystá vrátit na výsluní sportovních automobilů. Předmětem tohoto návratu bude světová premiéra supersportovního modelu MC20, se kterým se mimo jiné značka chystá vrátit do světa motorsportu. Jak už to ale u velkých premiér bývá, dostaly se ven první fotografie ještě před odhalením (Twitter AutomotivPress).

Asi málo lidí by o výsledku řeklo, že je vyloženě krásný. Vypadá čistě a jednoduše. Nesuďme ale knihu podle obalu. Vzhledová nevinnost byla devizou prvních novodobých McLarenů a podívejte se, kde je značka teď. Pravdou také je, že se vůz zcela vymyká všemu, co jsme v posledních letech od Maserati viděli.

I když se tady na žádné designové výstřelky nehraje, cit pro detail je již z prvních snímků znát. Moc hezký je třeba motiv trojzubce na zadní kapotě. Zajímavá jsou i kola, kde vyniknou především tři široké paprsky. Jako celek se ale auto drží nečekaně při zemi.

Vůz pohání zcela nový motor s označením Nettuno. Je to třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který vyvine v 7500 otáčkách za minutu 630 koní. Více se o novém autě dozvíme dnes večer. Takto ale zatím vypadá jako příjemný sporťák na každý den, který by nemusel stát desítky milionů.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud