Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Maserati MC12 byl do příchodu Bugatti Veyron nejdražším vozem na trhu a svými výkony patří k tomu nejlepšímu. Speciál, který byl vyvinut pro okruhové závody, se v omezené sérii dostal i na běžné silnice. Nyní přišla na řadu i úprava tohoto modelu. Co byste řekli třístovce za 22 sekund?
Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Nikdo nikdy nezakrýval, že Maserati MC12 je speciál, který vznikl na základě Ferrari Enzo. Sdílí spolu mnoho dílů a jedním z nich je i motor. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 465 kW (630 k) při 7500 ot. a s točivým momentem 652 Nm při 5500 ot. MC12 s tímto motorem zrychlí na stovku za 3,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 330 km/h.

Nyní však přichází specializovaná firma Edo, která se většinou soustředí na rozsáhlé úpravy vozů Porsche a Ferrari. Právě podobnost s Ferrari má za následek i přenesení úpravy na tento model. Edo se zaměřil na zvětšení výkonu, dodal speciální výfukové potrubí s katalyzátorem a svody, přidal speciální kit sání a upravil elektroniku motoru. Výkon se tímto zásahem zvedl na špičkových 515 kW (700 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 715 Nm. Maserati MC12 po tomto dopingu zrychlí na stovku za 3,5 s (-0,3 s) a dosáhne maximální rychlosti 370 km/h. Také další hodnoty zrychlení se výrazně zlepšily, když na 200 km/h sprintuje za 9,5 s a na 300 km/h za 22 s. Protože se jedná o poměrně velký nárůst výkonu, posílil Edo také brzdnou soustavu o větší kotouče z tepelně odolnějšího materiálu.

Tip: Podrobné představení Maserati MC12 si můžete přečíst zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Maserati MC12 Edo Competition
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků