Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Maserati MC12 byl do příchodu Bugatti Veyron nejdražším vozem na trhu a svými výkony patří k tomu nejlepšímu. Speciál, který byl vyvinut pro okruhové závody, se v omezené sérii dostal i na běžné silnice. Nyní přišla na řadu i úprava tohoto modelu. Co byste řekli třístovce za 22 sekund?
Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Nikdo nikdy nezakrýval, že Maserati MC12 je speciál, který vznikl na základě Ferrari Enzo. Sdílí spolu mnoho dílů a jedním z nich je i motor. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 465 kW (630 k) při 7500 ot. a s točivým momentem 652 Nm při 5500 ot. MC12 s tímto motorem zrychlí na stovku za 3,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 330 km/h.

Nyní však přichází specializovaná firma Edo, která se většinou soustředí na rozsáhlé úpravy vozů Porsche a Ferrari. Právě podobnost s Ferrari má za následek i přenesení úpravy na tento model. Edo se zaměřil na zvětšení výkonu, dodal speciální výfukové potrubí s katalyzátorem a svody, přidal speciální kit sání a upravil elektroniku motoru. Výkon se tímto zásahem zvedl na špičkových 515 kW (700 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 715 Nm. Maserati MC12 po tomto dopingu zrychlí na stovku za 3,5 s (-0,3 s) a dosáhne maximální rychlosti 370 km/h. Také další hodnoty zrychlení se výrazně zlepšily, když na 200 km/h sprintuje za 9,5 s a na 300 km/h za 22 s. Protože se jedná o poměrně velký nárůst výkonu, posílil Edo také brzdnou soustavu o větší kotouče z tepelně odolnějšího materiálu.

Tip: Podrobné představení Maserati MC12 si můžete přečíst zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Maserati MC12 Edo Competition
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků