Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Maserati MC12 byl do příchodu Bugatti Veyron nejdražším vozem na trhu a svými výkony patří k tomu nejlepšímu. Speciál, který byl vyvinut pro okruhové závody, se v omezené sérii dostal i na běžné silnice. Nyní přišla na řadu i úprava tohoto modelu. Co byste řekli třístovce za 22 sekund?
Maserati MC12 Edo Competition, další výkon pro krále okruhů

Nikdo nikdy nezakrýval, že Maserati MC12 je speciál, který vznikl na základě Ferrari Enzo. Sdílí spolu mnoho dílů a jedním z nich je i motor. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 465 kW (630 k) při 7500 ot. a s točivým momentem 652 Nm při 5500 ot. MC12 s tímto motorem zrychlí na stovku za 3,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 330 km/h.

Nyní však přichází specializovaná firma Edo, která se většinou soustředí na rozsáhlé úpravy vozů Porsche a Ferrari. Právě podobnost s Ferrari má za následek i přenesení úpravy na tento model. Edo se zaměřil na zvětšení výkonu, dodal speciální výfukové potrubí s katalyzátorem a svody, přidal speciální kit sání a upravil elektroniku motoru. Výkon se tímto zásahem zvedl na špičkových 515 kW (700 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 715 Nm. Maserati MC12 po tomto dopingu zrychlí na stovku za 3,5 s (-0,3 s) a dosáhne maximální rychlosti 370 km/h. Také další hodnoty zrychlení se výrazně zlepšily, když na 200 km/h sprintuje za 9,5 s a na 300 km/h za 22 s. Protože se jedná o poměrně velký nárůst výkonu, posílil Edo také brzdnou soustavu o větší kotouče z tepelně odolnějšího materiálu.

Tip: Podrobné představení Maserati MC12 si můžete přečíst zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Maserati MC12 Edo Competition
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků