Maserati MC12 byl do příchodu Bugatti Veyron nejdražším vozem na trhu a svými výkony patří k tomu nejlepšímu. Speciál, který byl vyvinut pro okruhové závody, se v omezené sérii dostal i na běžné silnice. Nyní přišla na řadu i úprava tohoto modelu. Co byste řekli třístovce za 22 sekund?
Nikdo nikdy nezakrýval, že Maserati MC12 je speciál, který vznikl na základě Ferrari Enzo. Sdílí spolu mnoho dílů a jedním z nich je i motor. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 465 kW (630 k) při 7500 ot. a s točivým momentem 652 Nm při 5500 ot. MC12 s tímto motorem zrychlí na stovku za 3,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 330 km/h.
Nyní však přichází specializovaná firma Edo, která se většinou soustředí na rozsáhlé úpravy vozů Porsche a Ferrari. Právě podobnost s Ferrari má za následek i přenesení úpravy na tento model. Edo se zaměřil na zvětšení výkonu, dodal speciální výfukové potrubí s katalyzátorem a svody, přidal speciální kit sání a upravil elektroniku motoru. Výkon se tímto zásahem zvedl na špičkových 515 kW (700 k) a točivý moment dosáhl hodnoty 715 Nm. Maserati MC12 po tomto dopingu zrychlí na stovku za 3,5 s (-0,3 s) a dosáhne maximální rychlosti 370 km/h. Také další hodnoty zrychlení se výrazně zlepšily, když na 200 km/h sprintuje za 9,5 s a na 300 km/h za 22 s. Protože se jedná o poměrně velký nárůst výkonu, posílil Edo také brzdnou soustavu o větší kotouče z tepelně odolnějšího materiálu.
Tip: Podrobné představení Maserati MC12 si můžete přečíst zde
Maserati MC12 Edo Competition