Maserati Levante přijíždí i jako hybrid. Pod kapotou má čtyřválec o 330 koních

Italská značka nasazuje své mild-hybridní ústrojí pod kapotu dalšího modelu.

Maserati pokračuje v elektrifikaci své modelové nabídky a po nasazení hybridního ústrojí do modelu Ghibli se dostává stejného přístupu i pro SUV Levante. Vlastně tak koukáme na první elektrifikované SUV italské značky. Pod kapotou se nachází již známá technika v podobě mild-hybridního dvoulitrového čtyřválce.

Jízda na sněhu není pro Maserati MC20 žádný problém. Takto dovádělo v Itálii

Jízda na sněhu není pro Maserati MC20 žádný problém. Takto dovádělo v Itálii

Motor využívající 48V startér-generátor, malou baterii a takzvaný eBooster, který pomáhá motoru s točivým momentem v nižších otáčkách, produkuje 330 koní (243 kW) a 450 N.m točivého momentu – tedy stejné hodnoty jako v Ghibli Hybrid. Součástí ústrojí je osmistupňová automatická převodovka, pro SUV je poté standardem i pohon všech kol se samosvorným mechanickým diferenciálem vzadu.

Maserati uvádí, že Levante Hybrid je lehčí než ekvivalentní model s šestiválcovým motorem (naftovým i benzinovým). S hmotností 2090 kg pak nabízí i lepší rozložení hmotnosti díky uložení baterie vzadu. Z nuly na 100 km/h se SUV dostane za rovných 6 sekund, maximálně dosáhne rychlosti 240 km/h.

Vedení Ferrari odsouhlasilo výrobu elektromobilů. První elektrokůň se vzepne za 4 roky

Vedení Ferrari odsouhlasilo výrobu elektromobilů. První elektrokůň se vzepne za 4 roky

Zaváděcí edice Levante Hybrid se vyznačuje novou třívrstvou metalickou barvou karoserie Azzurro Astro, po vzoru dřívějšího Ghibli Hybrid ale SUV nechybí ani modré detaily na exteriéru a v interiéru – boční výdechy na blatnících, třmeny brzd, logo na C sloupku nebo prošívání sedadel uvnitř. Nakonec model používá i poslední verzi infotainmentu s možností vzdáleného přístupu Maserati Connect.

Cenovku Maserati Levante Hybrid pro český trh a datum uvedení zatím neznáme.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky