Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Na autosalonu v New Yorku odhalilo italské Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante. Vůz poprvé dostal osmiválcový motor.

Nejvyšší litrový výkon motoru v historii Maserati. Tím se pyšní nejvýkonnější verze sportovně-užitkového vozu, který má tato italská značka v nabídce. Dostala speciální název Levante Trofeo.

Pod kapotu byl namontován osmiválcový agregát, který zkonstruovalo sesterské Ferrari. Jedná se o biturbo se zdvihovým objemem válců 3,8 litru. Maximální výkon dosahuje 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách. To znamená, že v přepočtu na litr objemu jde o 116 kW (156 koní).

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Vynikající je také hodnota maximálního točivého momentu. Celých 730 N.m je dostupných od 2250 do 5000 otáček za minutu. Vůz je schopen překonat maximální rychlost 300 kilometrů v hodině. Na stovku se dostane už za 3,9 sekundy. Z této hodnoty pak zvládne zastavit už na 34,5 metrech.

Navíc by mělo být schopné během jízdy bavit řidiče. Oproti standardním Levante má Trofeo nižší těžiště a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní části v poměru 50:50. Další rekord získalo Levante Trofeo za velikost kol. 22 palců je největší velikost, jakou kdy tato značka na svých vozech použila. Brzdové třmeny můžou být nalakovány v červené, černé, modré, stříbrné nebo žluté barvě.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Uvnitř kabiny jsou kožené sportovní sedačky. Barva švů ladí se zvoleným odstínem karosérie. Mezi speciální prvky patří například speciální hodiny či auidosystém Bower&Wilkins s výkonem 1280 Wattů a 17 reproduktory. Výroba této verze začne letos v létě v italské továrně Mirafiori.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků