Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Na autosalonu v New Yorku odhalilo italské Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante. Vůz poprvé dostal osmiválcový motor.

Nejvyšší litrový výkon motoru v historii Maserati. Tím se pyšní nejvýkonnější verze sportovně-užitkového vozu, který má tato italská značka v nabídce. Dostala speciální název Levante Trofeo.

Pod kapotu byl namontován osmiválcový agregát, který zkonstruovalo sesterské Ferrari. Jedná se o biturbo se zdvihovým objemem válců 3,8 litru. Maximální výkon dosahuje 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách. To znamená, že v přepočtu na litr objemu jde o 116 kW (156 koní).

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Vynikající je také hodnota maximálního točivého momentu. Celých 730 N.m je dostupných od 2250 do 5000 otáček za minutu. Vůz je schopen překonat maximální rychlost 300 kilometrů v hodině. Na stovku se dostane už za 3,9 sekundy. Z této hodnoty pak zvládne zastavit už na 34,5 metrech.

Navíc by mělo být schopné během jízdy bavit řidiče. Oproti standardním Levante má Trofeo nižší těžiště a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní části v poměru 50:50. Další rekord získalo Levante Trofeo za velikost kol. 22 palců je největší velikost, jakou kdy tato značka na svých vozech použila. Brzdové třmeny můžou být nalakovány v červené, černé, modré, stříbrné nebo žluté barvě.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Uvnitř kabiny jsou kožené sportovní sedačky. Barva švů ladí se zvoleným odstínem karosérie. Mezi speciální prvky patří například speciální hodiny či auidosystém Bower&Wilkins s výkonem 1280 Wattů a 17 reproduktory. Výroba této verze začne letos v létě v italské továrně Mirafiori.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků