Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Na autosalonu v New Yorku odhalilo italské Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante. Vůz poprvé dostal osmiválcový motor.

Nejvyšší litrový výkon motoru v historii Maserati. Tím se pyšní nejvýkonnější verze sportovně-užitkového vozu, který má tato italská značka v nabídce. Dostala speciální název Levante Trofeo.

Pod kapotu byl namontován osmiválcový agregát, který zkonstruovalo sesterské Ferrari. Jedná se o biturbo se zdvihovým objemem válců 3,8 litru. Maximální výkon dosahuje 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách. To znamená, že v přepočtu na litr objemu jde o 116 kW (156 koní).

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Vynikající je také hodnota maximálního točivého momentu. Celých 730 N.m je dostupných od 2250 do 5000 otáček za minutu. Vůz je schopen překonat maximální rychlost 300 kilometrů v hodině. Na stovku se dostane už za 3,9 sekundy. Z této hodnoty pak zvládne zastavit už na 34,5 metrech.

Navíc by mělo být schopné během jízdy bavit řidiče. Oproti standardním Levante má Trofeo nižší těžiště a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní části v poměru 50:50. Další rekord získalo Levante Trofeo za velikost kol. 22 palců je největší velikost, jakou kdy tato značka na svých vozech použila. Brzdové třmeny můžou být nalakovány v červené, černé, modré, stříbrné nebo žluté barvě.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Uvnitř kabiny jsou kožené sportovní sedačky. Barva švů ladí se zvoleným odstínem karosérie. Mezi speciální prvky patří například speciální hodiny či auidosystém Bower&Wilkins s výkonem 1280 Wattů a 17 reproduktory. Výroba této verze začne letos v létě v italské továrně Mirafiori.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa okázale ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme rovnou říci, že je to docela škoda. Třeba Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků