Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Na autosalonu v New Yorku odhalilo italské Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante. Vůz poprvé dostal osmiválcový motor.

Nejvyšší litrový výkon motoru v historii Maserati. Tím se pyšní nejvýkonnější verze sportovně-užitkového vozu, který má tato italská značka v nabídce. Dostala speciální název Levante Trofeo.

Pod kapotu byl namontován osmiválcový agregát, který zkonstruovalo sesterské Ferrari. Jedná se o biturbo se zdvihovým objemem válců 3,8 litru. Maximální výkon dosahuje 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách. To znamená, že v přepočtu na litr objemu jde o 116 kW (156 koní).

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Vynikající je také hodnota maximálního točivého momentu. Celých 730 N.m je dostupných od 2250 do 5000 otáček za minutu. Vůz je schopen překonat maximální rychlost 300 kilometrů v hodině. Na stovku se dostane už za 3,9 sekundy. Z této hodnoty pak zvládne zastavit už na 34,5 metrech.

Navíc by mělo být schopné během jízdy bavit řidiče. Oproti standardním Levante má Trofeo nižší těžiště a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní části v poměru 50:50. Další rekord získalo Levante Trofeo za velikost kol. 22 palců je největší velikost, jakou kdy tato značka na svých vozech použila. Brzdové třmeny můžou být nalakovány v červené, černé, modré, stříbrné nebo žluté barvě.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Uvnitř kabiny jsou kožené sportovní sedačky. Barva švů ladí se zvoleným odstínem karosérie. Mezi speciální prvky patří například speciální hodiny či auidosystém Bower&Wilkins s výkonem 1280 Wattů a 17 reproduktory. Výroba této verze začne letos v létě v italské továrně Mirafiori.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků