Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Na autosalonu v New Yorku odhalilo italské Maserati nejvýkonnější verzi svého SUV Levante. Vůz poprvé dostal osmiválcový motor.

Nejvyšší litrový výkon motoru v historii Maserati. Tím se pyšní nejvýkonnější verze sportovně-užitkového vozu, který má tato italská značka v nabídce. Dostala speciální název Levante Trofeo.

Pod kapotu byl namontován osmiválcový agregát, který zkonstruovalo sesterské Ferrari. Jedná se o biturbo se zdvihovým objemem válců 3,8 litru. Maximální výkon dosahuje 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách. To znamená, že v přepočtu na litr objemu jde o 116 kW (156 koní).

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Vynikající je také hodnota maximálního točivého momentu. Celých 730 N.m je dostupných od 2250 do 5000 otáček za minutu. Vůz je schopen překonat maximální rychlost 300 kilometrů v hodině. Na stovku se dostane už za 3,9 sekundy. Z této hodnoty pak zvládne zastavit už na 34,5 metrech.

Navíc by mělo být schopné během jízdy bavit řidiče. Oproti standardním Levante má Trofeo nižší těžiště a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní části v poměru 50:50. Další rekord získalo Levante Trofeo za velikost kol. 22 palců je největší velikost, jakou kdy tato značka na svých vozech použila. Brzdové třmeny můžou být nalakovány v červené, černé, modré, stříbrné nebo žluté barvě.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Uvnitř kabiny jsou kožené sportovní sedačky. Barva švů ladí se zvoleným odstínem karosérie. Mezi speciální prvky patří například speciální hodiny či auidosystém Bower&Wilkins s výkonem 1280 Wattů a 17 reproduktory. Výroba této verze začne letos v létě v italské továrně Mirafiori.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků