Maserati láká na elektrické GranTurismo Folgore. Na silnicích bude už v příštím roce

U italské značky se dává do pohybu nová elektrická strategie Folgore. Za tři roky budou mít bateriovou verzi všechny modely, do osmi let končí se spalovacími motory.

V loňském roce zvýšilo Maserati svůj globální tržní podíl na 2,4 %, nad tuto hodnotu se pak dostalo v Severní Americe (2,9 %) i Číně (2,7 %). Meziroční nárůst prodejů činil 41 % a k zákazníkům se celkem dostalo 24.269 vozů. Výsledek hospodaření byl 2,021 milionu euro. Tyto výsledky značka považuje za dobrý základ pro svůj plán elektrifikace, kterému říká Folgore – v italštině blesk.

Plánem je nabídnout elektrifikovanou verzi každého modelu do roku 2025. Už v příštím roce se tak představí čistě elektrický model GranTurismo s třemi elektromotory, který má nabídnout techniku odvozenou od Formule E, skvělé jízdní výkony a samozřejmě také pohodlí a luxus. Novinka bude ale existovat i se spalovacím motorem. Připojí se k němu bateriová verze zcela nového SUV Grecale, které bude mít premiéru jíž velmi brzy.

Do tří let bude mít elektrickou variantu supersportovní Maserati MC20, nové Quattroporte a také zcela nová generace SUV Levante. Tím značka pokryje všechny segmenty na trhu luxusních vozidel. V roce 2030 bude pak kompletní nabídka modelů výhradně elektrická. Všechny chystané novinky mají být vyvíjeny a vyráběny v Itálii.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Diskuze (1) Další článek: Mitsubishi představuje doplňky Ralliart pro svá SUV a MPV. U nás je bohužel neseženete

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,