Maserati GS Zagato: krása na zakázku

Slavné studio Zagato dostalo další zakázku na individuální přestavbu vozu. Jak vypadá přepracovaný „vůz na klíč”? (nové foto)

Oživeno 24.4.: doplněny fotografie GS Zagato z přehlídky designu Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Představovat studio Zagato by bylo nošením dříví do lesa. Jeho díla jezdí po celém světě a i české vozy jsou jim částečně poznamenány. Mimo návrhy vozů pro jiné automobilky, které lze do značné míry označit za sériové, zhotovuje Zagato pro své zákazníky i vozy na zakázku. Ty vznikají většinou na základu běžně vyráběného vozu a Zagato daný automobil jen mírně upraví po technické stránce a přidá k tomu naprosto originální karosérii.

Nyní i u Zagata objednal vlastní vůz jiný designér. Paolo Boffi se věnuje výrobě a návrhům luxusního zboží a protože ani nechce poznat, co to znamená mít něco obyčejného a tuctového, objednal si originální Maserati.

Zagato pro tento vůz použil podvozek nového modelu Grandsport Spyder, kterému ovšem řádně upravil rozvor. Ten zkrátil o nemalých 180 mm. Po technické stránce je to ovšem jediná významnější změna. Osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 400 koní zůstal zachován, stejně tak jako ostatní funkční části vozu.

Zcela nový je ovšem design a to jak ten vnější, tak ten vnitřní. Boffi tak získá zcela originální vůz, který bude vyroben v jediném kusu. Maserati GS bylo svět představeno na přehlídce designu Concorso d’Eleganza Villa d’Este, z níž pochází i nové fotografie tohoto díla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati GS Zagato
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků