Maserati Grecale má první ceny. Ani úplný základ se nemá za co stydět, naceněné je tak akorát

Dlouho očekávaná italská novinka Maserati Grecale se již objevila na stránkách českého zastoupení a můžete si tak hrát s konfigurátorem. My už známe i ceny.

Maserati Grecale je dostupné ve třech verzích. Základní GT kombinuje mild-hybridní čtyřválcový motor naladěný na výkon 221 kW (300 koní), který vás roztáhne z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Cena v Česku činí 62.600 eur bez DPH, tedy v přepočtu 1.525.560 Kč

Po započtení DPH se v Česku dostanete zhruba na částku základního Porsche Macan, což byl původně zamýšlený rival, než Grecale trochu více narostlo. V přímém porovnání je ale základní Grecale rychlejší. Ještě lépe na tom budete s verzí Modena, která z motoru doluje výkon 325 koní a na stovku se tak dostane už za 5,3 sekundy. Základní cena verze Modena činí 71.150 eur bez DPH, tedy 1.733.920 Kč.

Vrcholný model Trofeo osazený třílitrovým vidlicovým šestiválcem s párem turbodmychadel se dostává k výkonu 523 koní a točivému momentu 620 N.m. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Cena za nejtalentovanější Grecale činí 95.580 eur bez DPH, což je 2.329.280 Kč.

Pokud bychom se chtěli podívat k Porsche, najdeme opět Macan, také ve vrcholné verzi, kterou je GTS s nanejvýš 440 koni za českou cenu 2.435.000 Kč. Jako konkurent připadá v úvahu ještě třeba Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+, které dosahuje výkonu 510 koní a cení se v Česku na 2.611.180 Kč. Maserati Grecale je tedy naceněné více než dobře. Nepodbízí se, ani se přehnaně nepřeceňuje.

Maserati Grecale je vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem všech kol. Verze Trofeo má vzadu elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností, GT a Modena mají mechanický diferenciál s otevřeným nebo omezeným prokluzem. Základní barvou je bílá Bianco, za ostatní se připlácí. Ve standardu je kožené čalounění, u verze Trofeo počítejte se sportovními sedadly.

Výbava se odvíjí od zvolené verze. Základní GT si můžete rozšířit o prémiový audiosystém se 21 reproduktory, ventilovaná přední sedadla, třízónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaný volant nebo otevírání víka zavazadlového prostoru pomocí pohybu nohy pod nárazníkem. Potěší ale standardní kované dvacítky. Maserati Grecale už můžete směle specifikovat.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Diskuze (4) Další článek: Omlazený Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Zdražil, ale umí to odůvodnit. Za digitální zrcátka se nepřiplácí samostatně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz