Na autosalonu v Šanghaji italská značka konečně představila další ze svých luxusních elektromobilů. Je svižný a má i solidní dojezd.
Vloni začalo Maserati vyrábět své středně velké SUV s názvem Grecale ve verzích s čtyřválcovým mild-hybridním pohonem a v ostrém provedení Trofeo, které skrze dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec posílá na kola 390 kW (530 k). Zájemci o ještě větší výkon se najdou, budou však muset sáhnout po elektrické variantě s názvem Folgore. Ta je osazena dvěma elektromotory po 205 kW, kombinovaně tedy nabídne 410 kW (557 k) a točivý moment 820 Nm. Navzdory hmotnosti necelých 2,5 tuny zrychlí na 100 km/h za 4,1 sekundy (Trofeo za 3,7 sekundy), dvojnásobku dosáhne za 16,1 sekundy. Maximální rychlost činí 220 km/h.
Jak Maserati avizovalo dříve, baterie má kapacitu 105 kWh. Lze dobíjet stejnosměrně až 150 kW, z 20 na 80 % se dostane za 29 minut a sto kilometrů k dojezdu přibude během devíti minut. Dle předběžných údajů by Grecale Folgore mělo dle WLTP zvládnout 500 kilometrů na jedno nabití, udávaná spotřeba je 23,6 kWh/100 km. Zákazníci Maserati budou mít na evropském trhu přístup k více než 450.000 nabíjecím bodům, z nichž je 50.000 rychlonabíjecích.
Folgore dostává automaticky vzduchové odpružení, k dispozici jsou jízdní režimy GT, Sport, Offroad a Max Range pro prodloužení dojezdu, doporučený pro situace, kdy zbývá méně než 16 % kapacity baterie. V rámci něj je maximální rychlost omezena na 130 km/h a klimatizace běží v úsporném režimu.
Speciálně pro elektrickou verzi je k dostání lak Rame Folgore, inspirovaný teplými měděnými odstíny fasády Guggenheimova muzea v Bilbau. Kola mají aerodynamické tvary, dostupná jsou ve velikostech od 19 do 21 palců. Vůz poznáte podle leskle černých exteriérových doplňků a čelní masky, inspirované verzí Trofeo. Na bocích v předních blatnících si můžete všimnout osvětlených výdechů.
Uvnitř se můžeme těšit na reliéfní provedení palubní desky s karbonově měděnými doplňky i ambientní osvětlení. Přední sedadla jsou stavitelná ve čtrnácti směrech, mohou být vyhřívaná i chlazená. Ovládání všeho důležitého se děje skrze hlavní 12,3“ displej infotainmentu a doplňkovou 8,8“ obrazovku, použít můžete i gesta nebo hlas. Digitální kokpit má také 12,3", průhledový displej lze dá konfigurovat, aby na čelním skle zobrazoval pouze důležité informace a zbytečně nerozptyloval řidiče. Připojení přes Apple CarPlay nebo Android Auto je bezdrátové.
Maserati Grecale Folgore: Základní technická data |
Délka [mm] |
4865 |
Šířka - s bočními zrcátky [mm] |
2163 |
Šířka - bez zrcátek [mm] |
1948 |
Výška [mm] |
1651 |
Rozvor [mm] |
2903 |
Rozchod kol vpředu [mm] |
1611 |
Rozchod zadních kol [mm] |
1689 |
Přední převis [stupňů] |
18,9 |
Zadní převis [stupňů] |
20,6 |
Poloměr otáčení [m] |
12,3 |
Objem kufru [l] |
535 |
Hmotnost [kg] |
2480 |
Rozložení hmotnosti |
47,2/52,8 |
Motory |
2 x 205 kW |
Maximální výkon na kolech |
410 kW |
Maximální točivý moment |
820 Nm |
Kapacita baterie [nominální] |
105 kWh |
Rychlé nabíjení DC - 400 V |
150 kW |
Nabíjení DC |
20-80 % za 29 min. |
Nabíjení AC |
22kW |
Dojezd podle WLTP |
500 km |
Spotřeba podle WLTP |
23,6 kWh/100 km |
Max. rychlost km/h |
220 |
0-100 km/h |
4,1 s |
0-200 km/h |
16,1 s |