Maserati GranTurismo S: silnější kráska (živé foto)

Maserati se rozhodlo zapracovat na silnější verzi modelu GranTurismo, který dostane k jménu písmeno S. Pod jeho kapotou se objeví osmiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 323 kW/440 k – přesně ten, který se objeví i v útrobách Alfy Romeo 8C Spider. Motor v základní verzi o objemu 4,2 litru přitom disponoval výkonem 298 kW/405 koní.

Automobilka prozatím konkrétní informace nevypustila, počítá se ale s novým nárazníkem s integrovanými mlhovkami a většími nasávacími otvory. Design vozu budou dotvářet nová odlehčená kola, zadní difuzor s integrovanými koncovkami výfuku a upravené boční prahy.

Motoru bude sekundovat nová dvouspojková převodovka, na které spolupracovalo Maserati spolu se společností ZF. Kromě rychlosti řazení má být jiné i její umístění – kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Brzdy pro vůz dodalo Brembo – ze stokilometrové rychlosti zastaví „eSko“ na 35 metrech. Dynamika je rovněž výborná, na stovku vůz zrychlí za 4,9 sekundy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo přímo na ženevském autosalonu

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků