Maserati GranTurismo S MC: podivná edice

Automobilka Maserati představila omezenou sérii svých vozů řady GranTurismo pro Střední Východ. Dočkají se jí ovšem i v Itálii.

Novinka v podobě modifikovaného modelu Maserati GranTurismo S MC Sport Line se prezentovala na exkluzivní přehlídce na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi. Nemějte strach, že byste si tento model popletli s jiným autem Maserati z programu Sport Line, jenž spatřil světlo světa vloni na autosalonu v Boloni. Novinka pro středovýchodní trhy se totiž vyznačuje například specifickým, matným bílým lakem Ice a automobilka ji popisuje těmito slovy: „Jedná se o vrchol našich zkušeností ze závodního programu Maserati Corse, jenž je pro nás nedocenitelným zdrojem inspirace v otázce konstrukce mechanických skupin. Svět motorsportu rovněž ovlivňuje designéry Maserati s ohledem na celkové ztvárnění a rozsáhlé použití uhlíkových kompozitů.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zmíněnou geografickou oblast bude vyrobeno jen 12 vozů, což je pro značku Maserati symbolická hodnota. Právě dvanáct totiž bylo vítězství, kterých od roku 2005 dosud dosáhly vozy MC12 v mezinárodním šampionátu FIA GT. A konečně, dvanáct bude i středovýchodních měst, v nichž budou vozy z této série umístěny, každé z vyrobených aut bude navíc opatřeno štítkem s názvem toho „svého“ města. Evropští zákazníci však nakonec zkrátka nepřijdou, Maserati totiž vyrobí dalších jedenáct vozů ve specifikaci GranTurismo S MC Sport Lines opatřených lakem Matt Bianco Fuji a nabídne je na italském trhu. Proč volba padla zrovna na Střední Východ a Itálii, to netušíme, tato kombinace ale působí poněkud podivně.

V otázce designu přidává verze Sport Line další doplňky karosérie, konkrétně pak dvoudílné „lízátko“ na předním nárazníku, spoiler na víku zavazadelníku, obklady dveřních sloupků, kliky dveří v barvě karosérie a černě lakované rámy oken a oválné koncovky výfuků. Dále si zákazník v případě výše popisované omezené série automaticky připlácí za černé ráfky, hliníkové pedály a spoustu dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, které najdeme na krytech zpětných zrcátek, klikách i v interiéru. Poněkud zajímavější jsou modifikace podvozku opatřeného příčně odvrtávanými brzdovými kotouči, tužšími tlumiči a stabilizátory a přeprogramovaným stabilizačním systémem.

Ačkoli Maserati nezveřejnilo žádné detaily k použité pohonné jednotce, sáhne italský producent podle všeho po vidlicovém osmiválci s objemem 4,7 l a výkonem 440 koní (322 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo S MC Sport Line
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků