Maserati GranTurismo S MC: podivná edice

Automobilka Maserati představila omezenou sérii svých vozů řady GranTurismo pro Střední Východ. Dočkají se jí ovšem i v Itálii.

Novinka v podobě modifikovaného modelu Maserati GranTurismo S MC Sport Line se prezentovala na exkluzivní přehlídce na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi. Nemějte strach, že byste si tento model popletli s jiným autem Maserati z programu Sport Line, jenž spatřil světlo světa vloni na autosalonu v Boloni. Novinka pro středovýchodní trhy se totiž vyznačuje například specifickým, matným bílým lakem Ice a automobilka ji popisuje těmito slovy: „Jedná se o vrchol našich zkušeností ze závodního programu Maserati Corse, jenž je pro nás nedocenitelným zdrojem inspirace v otázce konstrukce mechanických skupin. Svět motorsportu rovněž ovlivňuje designéry Maserati s ohledem na celkové ztvárnění a rozsáhlé použití uhlíkových kompozitů.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zmíněnou geografickou oblast bude vyrobeno jen 12 vozů, což je pro značku Maserati symbolická hodnota. Právě dvanáct totiž bylo vítězství, kterých od roku 2005 dosud dosáhly vozy MC12 v mezinárodním šampionátu FIA GT. A konečně, dvanáct bude i středovýchodních měst, v nichž budou vozy z této série umístěny, každé z vyrobených aut bude navíc opatřeno štítkem s názvem toho „svého“ města. Evropští zákazníci však nakonec zkrátka nepřijdou, Maserati totiž vyrobí dalších jedenáct vozů ve specifikaci GranTurismo S MC Sport Lines opatřených lakem Matt Bianco Fuji a nabídne je na italském trhu. Proč volba padla zrovna na Střední Východ a Itálii, to netušíme, tato kombinace ale působí poněkud podivně.

V otázce designu přidává verze Sport Line další doplňky karosérie, konkrétně pak dvoudílné „lízátko“ na předním nárazníku, spoiler na víku zavazadelníku, obklady dveřních sloupků, kliky dveří v barvě karosérie a černě lakované rámy oken a oválné koncovky výfuků. Dále si zákazník v případě výše popisované omezené série automaticky připlácí za černé ráfky, hliníkové pedály a spoustu dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, které najdeme na krytech zpětných zrcátek, klikách i v interiéru. Poněkud zajímavější jsou modifikace podvozku opatřeného příčně odvrtávanými brzdovými kotouči, tužšími tlumiči a stabilizátory a přeprogramovaným stabilizačním systémem.

Ačkoli Maserati nezveřejnilo žádné detaily k použité pohonné jednotce, sáhne italský producent podle všeho po vidlicovém osmiválci s objemem 4,7 l a výkonem 440 koní (322 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo S MC Sport Line
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků