Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Konečně pro vás máme detaily o ultimativním Maserati, které je s to dosáhnout rychlosti přes 300 km/h. Je jím GranTurismo MC Stradale.

O sérii Maserati GranTursimo MC Stradale jsme vám přinesli první informace a snímky již na tomto místě, jakékoli podrobnosti ale nebyly k mání. Přesto již jistě víte, že tento model má být ještě sportovnější, okruhově orientovanou variací GranTurisma S. Mělo by jít konkurenta Porsche 911 GT3 s trojzubcem ve znaku, nejsme si ale jisti, jestli si zrovna v podobě tohoto takřka dokonalého německého sporťáku nevzali Italové až příliš velké sousto, výchozí GranTurismo míří přece jen do jiných vod než 911.

Buď jak buď, podle vyjádření automobilky nemá touto modifikací GranTurismo ztratit na žádné z kvalit běžných verzí a přidat k nim leccos navíc. Řídí se prý lépe, aniž by tím utrpěla přesnost vedení nebo komfort jízdy, a poskytuje lepší jízdní výkony bez nárůstu průměrné spotřeby. Posílení přítlaku na nápravách navíc údajně nevyústilo ve zvýšení odporu vzduchu; to zní poněkud svérázně, ale budiž.

Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm. Toto sympatické GT navíc prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h. Výkon se na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou převodovku, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s.

Na první pohled si všimneme především nové spodní části předního nárazníku, prahových obkladů, výfuků a jinak tvarované kapoty. Uvnitř vozu najdeme poněkud zjednodušenou palubní desku. Interiér přišel o zadní pár sedadel, zato sedadla přední jsou závodního typu s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Za příplatek se bude dodávat ochranná klec chránící posádku v případě převrácení na střechu. Elektronicky řízené tlumiče a ostatní skupiny vozu GranTursimo MC Stradale lze provozovat nejen ve standardních režimech Auto a Sport, ale nově též v nastavení Race.

Vůz se dostane do prodejů v únoru roku 2011, a to dokonce i u nás. Jeho cena ovšem zatím zůstává tajemstvím.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků