Maserati GranTurismo MC Stradale: ultimativní provedení pro Paříž

GranTurismo MC Stradale se stane nejrychlejším, nejsilnějším a nejlehčím strojem v současné nabídce automobilky Maserati. Jedná se o přepracovanou verzi stávajícího typu GranTurismo S. Legendární označení skrývá instalaci vidlicového osmiválce s objemem 4,7 l a výkonem 450 koní (331 kW), což je o nějakých 20 koní více než ve standardu. Z vozu zmizela zadní sedadla a většina vnitřní výbavy byla zjednodušena a vyrobena z lehčích materiálů.

Na karoserii přibyly nové prvky zaměřené na větší agresivitu a stabilitu při rychlé jízdě. Na přídi si všimneme hlubší masky chladiče tradičního tvaru a výraznějšího spoileru, zádi dominuje široký difuzor s vestavěným párem kulatých koncovek výfuků. K agresivnímu dojmu přispívá nová sada desetipaprskových a velmi lehkých ráfků.

Jízdní vlastnosti a výkony mají být vynikající (podle Maserati to MC Stradale vytáhne až na 300 km/h) a spotřeba paliva má zůstat na úrovni standardního GranTurisma S, ale pořizovací cena bude o nějakých 15 % vyšší. Detaily se jistě dozvíme nejpozději v Paříži.

Maserati GranTurismo Stradale 1.jpg Maserati GranTurismo Stradale 2.jpg Maserati GranTurismo Stradale 3.jpg
Maserati GranTurismo MC Stradale

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud