Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Značka Maserati do Ženevy přiveze špičkové provedení své řady GranTurismo doplněné o dvojici sedadel vzadu.

Oslnivé kupé Maserati GranTurismo MC Stradale slavilo svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Paříži a stalo se vůbec prvním sériovým automobilem značky, jehož nejvyšší rychlost překonala hranici 300 km/h. Otevřené provedení Maserati GranCabrio MC Stradale se pak představilo vloni v Paříži. Cílem tvůrců tehdy bylo postavit vůz určený vysloveně rychlé jízdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale modelového roku 2013
Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Čtyřmístná verze je po všech stránkách identická s aktuálním provedením dvoumístného Maserati GranTurismo MC Stradale, takže se můžete těšit také na kapotu z uhlíkových kompozitů se sáním uprostřed, dvacetipalcové kované ráfky nebo výrazný zadní difuzor. Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale dostane dvě sedadla vzadu

Sympatické GT prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Teprve uvidíme, jak se tyto poměry změní po zveřejnění údajů ke čtyřmístné verzi. Připomeňme, že pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I tak má zůstat Maserati GranTurismo MC Stradale autem zaměřeným na výkon

Výkon motoru se i u čtyřmístného provedení na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku MC Race Shift, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s a nejvyšší rychlost činí 302 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u původního, ryze dvoumístného vozu GranTurismo MC Stradale.
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků