Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Značka Maserati do Ženevy přiveze špičkové provedení své řady GranTurismo doplněné o dvojici sedadel vzadu.

Oslnivé kupé Maserati GranTurismo MC Stradale slavilo svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Paříži a stalo se vůbec prvním sériovým automobilem značky, jehož nejvyšší rychlost překonala hranici 300 km/h. Otevřené provedení Maserati GranCabrio MC Stradale se pak představilo vloni v Paříži. Cílem tvůrců tehdy bylo postavit vůz určený vysloveně rychlé jízdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale modelového roku 2013
Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Čtyřmístná verze je po všech stránkách identická s aktuálním provedením dvoumístného Maserati GranTurismo MC Stradale, takže se můžete těšit také na kapotu z uhlíkových kompozitů se sáním uprostřed, dvacetipalcové kované ráfky nebo výrazný zadní difuzor. Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale dostane dvě sedadla vzadu

Sympatické GT prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Teprve uvidíme, jak se tyto poměry změní po zveřejnění údajů ke čtyřmístné verzi. Připomeňme, že pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I tak má zůstat Maserati GranTurismo MC Stradale autem zaměřeným na výkon

Výkon motoru se i u čtyřmístného provedení na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku MC Race Shift, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s a nejvyšší rychlost činí 302 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u původního, ryze dvoumístného vozu GranTurismo MC Stradale.
 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků