Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Značka Maserati do Ženevy přiveze špičkové provedení své řady GranTurismo doplněné o dvojici sedadel vzadu.

Oslnivé kupé Maserati GranTurismo MC Stradale slavilo svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Paříži a stalo se vůbec prvním sériovým automobilem značky, jehož nejvyšší rychlost překonala hranici 300 km/h. Otevřené provedení Maserati GranCabrio MC Stradale se pak představilo vloni v Paříži. Cílem tvůrců tehdy bylo postavit vůz určený vysloveně rychlé jízdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale modelového roku 2013
Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Čtyřmístná verze je po všech stránkách identická s aktuálním provedením dvoumístného Maserati GranTurismo MC Stradale, takže se můžete těšit také na kapotu z uhlíkových kompozitů se sáním uprostřed, dvacetipalcové kované ráfky nebo výrazný zadní difuzor. Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale dostane dvě sedadla vzadu

Sympatické GT prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Teprve uvidíme, jak se tyto poměry změní po zveřejnění údajů ke čtyřmístné verzi. Připomeňme, že pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I tak má zůstat Maserati GranTurismo MC Stradale autem zaměřeným na výkon

Výkon motoru se i u čtyřmístného provedení na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku MC Race Shift, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s a nejvyšší rychlost činí 302 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u původního, ryze dvoumístného vozu GranTurismo MC Stradale.
 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2006
Stav: 106 509 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků