Maserati GranTurismo Mansory: méně kýče

Německá ladičská firma Mansory známá svými výraznými kreacemi tentokrát zacílila na majitele vozů Maserati. Co jim nabízí?

Tentokrát jde o (na poměry Mansory...) umírněnou sadu modifikací určenou pro italského plnokrevníka Maserati GranTurismo včetně jeho varianty S. Na první pohled si všimneme přepracované přídě opatřené „lízátkem“, jež je spolu s ostatními karosářskými doplňky vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Do této skupiny patří také okraj masky chladiče, střed kapoty včetně otvoru pro sání, prahové obklady, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a vložky v zadním nárazníku hostící dva páry vestavěných koncovek výfuků.

Instalací sportovněji naladěných pružin klesla světlost vozu Maserati GranTurismo o 30 mm. K dispozici je sada kovaných ráfků připravených speciálně pro tento projekt, čímž si firma Mansory zajistila prvenství. Na přání zákazníka je pak možno opatřit tato kola třeba lakováním v barvě karoserie s černými akcenty (jak je patrno z přiložených snímků). Mohutné ráfky mají jinou šířku i průměr na přední a zadní nápravě a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/30 R21 vzadu.

Vozy řady Maserati GranTurismo dostaly v rámci úprav v dílnách Mansory přeprogramovanou řídicí jednotku, vylepšené sání se závodními filtry a sportovní výfukovou soustavou, čímž bylo dosaženo mírného navýšení výkonových parametrů. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu o 30 koní (22 kW), takže základní GranTursimo nyní dává 435 koní (320 kW), zatímco dravější GranTurismo S se může pochlubit 470 koňmi (345 kW). Točivý moment poskočil o nějakých 40 Nm na 460 Nm při 4 750 ot./min. (GT), resp. 490 Nm při 4 750 ot./min. (GT S). Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, jenž u Mansory opatřili vlastním, s odstínem laku karoserie sladěným čalouněním s prošíváním. Všimneme si zde též hliníkových pedálů a upraveného volantu.

Na ceny úprav se musíte přeptat v Německu, dostupné by měly být okamžitě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo Mansory
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků