Maserati GranTurismo Coupé: GT jak má být

Pár týdnů před ženevským autosalonem bylo oficiálně představeno nové luxusní kupé automobilky Maserati. Co nabídne?

Blížící se ženevský autosalon přináší celou spoustu zásadních novinek. Další z nich je nové kupé automobilky Maserati, které naváže na současné modely GT. Ty se neprodávají tak, jak by si Italové přáli, a nový model má situaci změnit. Pomoci mu k tomu má zejména nový design a nová technika. Ale také nové jméno, současnou zkratku GT nahradí plný název GranTurismo.

Působivý design vozu je pro automobilku poměrně typický a jasně navazuje na současný model Quattroporte. Zejména příď podobnost s velkým sedanem nezapře. Provedení zádě, která sází především na sportovní lehkost, ja naopak vcelku netradiční a hodnotíme jej jako velmi povedené.

Ještě kvalitnější jízdní zážitky má zajistit nový osmiválcový motor 4,2 s výkonem 405 koní, a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 49:51 (přední:zadní), které je u vozu s klasickou koncepcí jistě známkou dobře odvedené práce. Krom nového uložení motoru na tom má zasluhu také rozvod transaxle. Motor bude, alespoň zpočátku, spjat výlučně s šestistupňovou automatickou převodovkou ZF, která se nedávno objevila v nabídce modelu Quattroporte. Možnost řazení páčkami pod volantem je samozřejmostí.

Kupé kategorie 2+2 to nebude mít v současnosti lehké, protože konkurence je v tomto segmentu velká. Šestkové BMW, Jaguar XK/R nebo Aston Vanquish se svých současných pozic jistě nebudou chtít vzdát lacino. Boj v této třídě se přiostří již v létě, kdy se má nové GranTurismo objevit u dealerů.

Záhy by se na trhu mělo objevit i nové GranSport Coupé. V jeho případě se spekuluje o nasazení čtyřistpadesátikoňového motoru 4,7 V8, použitého v Alfě 8C Competizione, a manuální převodovky. Na potvrzení těchto informací si ale budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo Coupé
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků