Maserati GranSport: sportovní kupé s grandiózním výkonem

Stáj Maserati obohatilo nové kupé. Jmenuje se GranSport, je sportovnější než současné Coupé nebo Spyder, výstavní premiéru si odbyde v Ženevě. GranSport zdůrazňuje sportovní ambice značky, děje se tak sníženým podvozkem, novými nárazníky a prahy či decentním spoilerem. Aerodynamický odpor vzduchu byl snížen na 0,33 Cx, což představuje jednu z nejlepších hodnot v tomto segmentu. Zvenčí poznáme ve voze typické Maserati, rozměrná mřížka chladiče, četné chromové prvky, 19palcová kola..

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou GranSportu je ukryt nejnovější osmiválec s objemem  4244 cm3. Motor s proměnným časováním ventilů poskytuje výkon 293 kW/400 k proti původním 286 kW/390 k. Sportovní nátura vozu vyplyne na porvch stisknutím tlačítka sport na středové konzole. Výkonný osmiválec bude spojen pouze se šestistupňovou elektro-hydraulickou převodovkou Cambiocorsa. Pro dokonalý sportovní zážitek nechybí typická „pádla“ pod volantem. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Obvyklé režimy řazení (Normal, Sport, Automatic a Low Grip) obhospodařuje nový software. Díky tomu probíhá změna jednotlivých převodových stupňů o 35 procent rychleji. Kilometr s pevným startem zvládne GranSport za 23 sekund, maximální rychlost činí 290 km/h. Dokonalý brzdný účinek zajišťují brzdy Brembo podpořené systémy ABS, ASR, EBD, MSR atd, na přání jsou dostupné tlumiče s režimem Shyhook.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek