Maserati GranCabrio v novém provedení Sport

Automobilka Maserati připravila pro své příznivce poněkud přiostřenou variantu svého kabrioletu GranCabrio.

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je nad slunce jasné, pro koho je novinka z dílen Maserati určena, proto kabriolet GranCabrio prošel cestou k přízvisku Sport nově doladěným pérováním, posílením motoru dodávaného z motorárny Ferrari a přeprogramovaným řazením. Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Podle tvrzení automobilky Maserati těží vylepšená pohonná jednotka z výsledků něčeho, co je popisováno jako „program Maserati na omezení tření“. Žádné detaily k němu nemáme, výsledkem však údajně je snížení spotřeby paliva o 6 %. Tento osmiválec je doplněn dále vylepšenou šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s řídicím programem MC Auto Shift převzatým z modelu Maserati Quattroporte Sport GT S, jenž má zajistit citelně kratší doby řazení. Vozy GranCabrio Sport jsou dále vybaveny aktivním tlumením Skyhook a odvrtávanými brzdovými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se GranCabrio Sport od svých levnějších sourozenců odlišuje pouze v detailech, mezi které patří především černě lakovaná maska chladiče, zatmavené svítilny, dvoudílné lízátko na předním spoileru a nový zadní nárazník. Těšit se můžeme rovněž na nový odstín červeného laku pojmenovaný Rosso Trionfale, jenž byl údajně inspirován „národní červení“ používanou na závodních monopostech Maserati v padesátých letech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků