Maserati GranCabrio v novém provedení Sport

Automobilka Maserati připravila pro své příznivce poněkud přiostřenou variantu svého kabrioletu GranCabrio.

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je nad slunce jasné, pro koho je novinka z dílen Maserati určena, proto kabriolet GranCabrio prošel cestou k přízvisku Sport nově doladěným pérováním, posílením motoru dodávaného z motorárny Ferrari a přeprogramovaným řazením. Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Podle tvrzení automobilky Maserati těží vylepšená pohonná jednotka z výsledků něčeho, co je popisováno jako „program Maserati na omezení tření“. Žádné detaily k němu nemáme, výsledkem však údajně je snížení spotřeby paliva o 6 %. Tento osmiválec je doplněn dále vylepšenou šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s řídicím programem MC Auto Shift převzatým z modelu Maserati Quattroporte Sport GT S, jenž má zajistit citelně kratší doby řazení. Vozy GranCabrio Sport jsou dále vybaveny aktivním tlumením Skyhook a odvrtávanými brzdovými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se GranCabrio Sport od svých levnějších sourozenců odlišuje pouze v detailech, mezi které patří především černě lakovaná maska chladiče, zatmavené svítilny, dvoudílné lízátko na předním spoileru a nový zadní nárazník. Těšit se můžeme rovněž na nový odstín červeného laku pojmenovaný Rosso Trionfale, jenž byl údajně inspirován „národní červení“ používanou na závodních monopostech Maserati v padesátých letech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků