Maserati GranCabrio v novém provedení Sport

Automobilka Maserati připravila pro své příznivce poněkud přiostřenou variantu svého kabrioletu GranCabrio.

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je nad slunce jasné, pro koho je novinka z dílen Maserati určena, proto kabriolet GranCabrio prošel cestou k přízvisku Sport nově doladěným pérováním, posílením motoru dodávaného z motorárny Ferrari a přeprogramovaným řazením. Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Podle tvrzení automobilky Maserati těží vylepšená pohonná jednotka z výsledků něčeho, co je popisováno jako „program Maserati na omezení tření“. Žádné detaily k němu nemáme, výsledkem však údajně je snížení spotřeby paliva o 6 %. Tento osmiválec je doplněn dále vylepšenou šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s řídicím programem MC Auto Shift převzatým z modelu Maserati Quattroporte Sport GT S, jenž má zajistit citelně kratší doby řazení. Vozy GranCabrio Sport jsou dále vybaveny aktivním tlumením Skyhook a odvrtávanými brzdovými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se GranCabrio Sport od svých levnějších sourozenců odlišuje pouze v detailech, mezi které patří především černě lakovaná maska chladiče, zatmavené svítilny, dvoudílné lízátko na předním spoileru a nový zadní nárazník. Těšit se můžeme rovněž na nový odstín červeného laku pojmenovaný Rosso Trionfale, jenž byl údajně inspirován „národní červení“ používanou na závodních monopostech Maserati v padesátých letech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků