Maserati GranCabrio: trojzubec nahoře bez (první foto a info)

Maserati před pár hodinami potvrdilo to, o čem mnozí již delší dobu spekulovali - na autosalonu ve Frankfurtu představí vůbec první kabriolet ve své historii.

Samozřejmě nepůjde o první otevřený vůz Maserati, těch automobilka představila za desítky let své převážně slavné existence celou řadu, ale poprvé bude čtyřmístný, dosud byly všechny Maserati „bez střechy” klasickými dvoumístnými roadstery.

Model GranCabrio tak doplní současnou nabídku automobilky s trojzubcem ve znaku o pomyslný třetí zub, který se přidá ke stávajícím typům GranTurismu a Quattroporte. Mnoho informací o novince Italové nezveřejnili, ale nelze čekat mnoho překvapení. Vůz totiž převezme techniku modelu GranTurismo S, které pohání osmiválec 4,7 s výkonem 323 kW (433 koní), jehož výkon je posílán na kola zadní nápravy skrze šestistupňový automat ZF. Střecha vozu bude klasicky plátěná, pochopitelně s elektrickým stahováním.

Otazníky tak zůstávají především nad dynamickými parametry vozu, jež do značné míry ovlivní vyšší hmotnost kabria oproti kupé. Na odpovědi si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat, detailní představení vozu Maserati chystá až pro Frankfurt. Do té doby své choutky na tuto otevřenou krásku můžete krotit (nebo probouzet?) pohledem na čtveřici oficiálních snímků vozu, které samozřejmě přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranCabrio
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků